Hip hop-filmer
Någon som har bra tips på filmer som på ett eller annat sätt har med hip hop att göra? Redmans och Method Mans har man ju sett... Jag kan i alla fall passa på att lägga in ett mycket gott ord för filmen The Wackness .
TURN IT UP!
Wild Style
Style Wars
Beat Street
Do The Right Thing
Clockers
Boyz N The Hood
Mer
Producent
2010-01-27 20:38
Copyright Criminals
har inte sett den själv,men verkar vara riktigt grym
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
ETT TIPS E JU ALLTID HOW HIGH MED REDMAN OCH METHOD MAN. ^^
Menace 2 society Don't be a menace to south central while drinking your juice in the hood
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns även en riktig skön film som heter HOW HIGH :D
haha, kolla på Sticky Finga'z film där varenda replik rappas ut. Otroligt pinsam men underhållande. Drick gärna 5-6 öl innan för att hamna på rätt intelligensnivå. Notorious, filmen om Biggie är helt ok.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Drick gärna 5-6 öl innan för att hamna på rätt intelligensnivå. Känns som en regel för dom flesta hiphop filmerna!...Eller att röka 5-6 joints.
Producent
2010-01-28 14:19
Funkenteller : den filmen va ju riktigt värdelös o seg...rolig ide, synd bara att det inte funkade till 100% och endå hade jag rökt en feting
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent
2010-01-28 17:35
vad heter den filmen?
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Tack för alla tips, ska försöka checka in dom!
TURN IT UP!
Fumez Ja, men jag tyckte den va så dålig så att den blev rolig.
hustle and flow är den bästa hiphopfilmen:)
http://hoodmovieblog.blogspot.com/
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
Fumez eller så byter du kontakt? kanske inte var så bra bara?
Behöver väl inte ens nämna 8 mile..
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
säger som ovan men måste plussa på Get rich or die trying.. oavsett om dom inte ens känns relevanta pga att jag tror att dem mesta har sett de?=) Men finns väll säkert någon bakom ridån som gömt sig om inte annat ^^
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
8mile hustle and flow before i self destruct belly CB4 hot boyz juice notorious friday filmerna m.m
The Hip Hop Project . "The Hip Hop Project is the dynamic and inspirational story of a group of New York City teenagers who transform their life stories into powerful works of art, using hip hop as a vehicle for self-development and personal discovery. The film traces the evolution of this award-winning outreach program developed by Kazi, a formerly homeless teenager turned youth mentor. After four years of collaboration, the group produced a powerful and thought-provoking album that provides a revealing look at their lives. In contrast to all the negative attention focused on hip hop and rap music, this is a story of hope, healing and the realization of dreams"
dokumentärer: beef filmerna och kanske alla qd3's filmer tupac och biggie (intressant om morden och suge knights ev inblandning) finns någon gammal spelfilm som heter who's the man också ej sätt men massa rappare med i den
Producent
2010-02-03 14:30
Brown Shugar - romantisk kärleksfilm fasst om hiphop.. med bl.a Mos Def
Rekommenderar starkt dokumentären om mordet på Jam Master Jay. Såg den igår och gillade den väldigt mycket. Finns på youtube i fin kvalite.
1.30 lång
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Juice är en klar favorit
hiphop was made out in the dark
Yes juice me 2pac e fet som fan
The principles of true hip-hop have been forsaken
Dave Chappelle's Block Party
Det lilla jag har sett av The Show gjorde mig sugen att se mer, ta en titt på den.
Gangtapes? eller e jag fel
Producent
2010-02-25 12:38
The Show är tung, har den på VHS
Några som inte har nämmts: Outkast: Idlewild ATL (ganska bra film med T.I.) Jay-Z Fade To Black (bästa konsert dvd) Dr Dre, Snoop Dogg, Eminem, Xzibit mm.- Up in Smoke (Näst bästa konsert dvd) The Wash (Dr. Dre & Snoop Dogg istället för Methood Man & Redman) Tupac Resurrection Och om ni gillar Hustle & Flow kolla in Black Snake Moan från samma regissör... Typ liknande film fast Blues istället för Hip-Hop. Och hostmedicin istället för weed! haha