I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kommer Hiphopen se ut i framtiden?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-01-07 18:31

Hur kommer Hiphopen se ut i framtiden?

Hur tror ni Hiphopen utvecklas dom närmaste 10-15 åren? Kommer Autotune fortfarande vara "inne"? Kommer beatsen fortfarande vara plastiga techno-samplingar? Har Detox Släppts? ;)

Här kan alla spekulera om ALLT som rör Hiphopen och dess framtid . Ingen vet ju egentligen hur det kommer se ut, men det skulle vara kul att se vad alla här på Whoa tror.

2010-01-07 19:18
Autotune kommer inte sitta i väldans länge, förstår att det är kul med autotune till en början.. man kan ju sjunga med det;) Men tillslut dör autotune som det mesta... Detox kommer ha släpps (kommer vara under förväntan pga att man väntat alldeles för länge, över 400 låtar har gjorts till detox osv).. Eminem kommer anses som en legend om 10-15år.

Om 10-15 år kommer väll det mesta äkta att lyssna på vara Eminem, 50cent, Jay-Z osv.. ungefär som Wu tang, 2pac, biggie, pun osv anses som "äkta" idag. 80 talets hiphop kommer... vara totalt borta, LL Cool J, Run DMC, Public Enemy osv kommer inte vara i närheten av vad dom anses vara i dagsläget.

Vad mer finns det att spekulera över.... Hiphop kommer bli mer lik 80talets "stuk" att det kommer vara att man ska kunna pumpa det på klubben, dansa till det osv, fast med en modern twist såklart =) Ungefär som det börjas utformas till idag, bara värre ;)

det är vad jag tror.. ah sedan kommer hiphop dö ut.. kanske inte "hiphop" men HIPHOP kommer vara död om 30år.. Ungefär som Rock på 70talet skulle inte anse att det som görs nu är rock.. Då menar jag "jailhouse rock" stuket där.. jaja ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-01-07 20:14
När Detox kommer får vi svaret :P

2010-01-07 20:35
Hiphop kommer dö ut tror jag i takt med att wu slutar rappa typ.. Känns inte som at det är mycket annat som kommer hålla måttet i framtiden.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2010-01-07 20:55
Det finns odödlig hiphop för de lyckligt lottade människor som förstår musik. Som all annan musik, lever den kvar, om den är stor. All skit glöms bort. Inom hiphopen tror jag att en producent som tex. Dilla kommer leva kvar i många människors medvetande, just därför att han skapade musik som var tidslös, revolutionerande och fantastisk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-07 23:38
Autotune har redan dött ut. Drake dödade den trenden.

2010-01-08 11:55
Om 10-15 år kommer väll det mesta äkta att lyssna på vara Eminem, 50cent, Jay-Z osv.. ungefär som Wu tang, 2pac, biggie, pun osv anses som "äkta" idag

Det ar skillnad mellan att ha kommersiell framgang (som Wu) och att gora kommersiell musik (som 50 och Eminem). De artister som betraktas vara "akta" ar de som gor orginell musik utan att folja monster och trender satta av musikindustrin. Artister som Eminem och 50 cent kommer aldrig att uppfattas som "akta" da deras bidrag till hiphopen har varit att fora genren narmare popmusiken.

2010-01-08 15:04
Å andra sidan kommer kidsen som börjar lyssna på svamlet idag se upp till just folk som 50 och Em, som hjälpte till att föra hiphopen närmare popmusiken. Så länge folk glömmer Chingy är jag nöjd hehe.

Tror annars att beatsen kommer domineras ännu mer av synthar, inte så mkt pga av trender osv, mer att ingen har råd att cleara samplingar då skivförsäljningen går åt fan. Hoppas dock att jag har fel och folk lär sig spela kontrabas istället
http://soundcloud.com/elbjornbjorn