Albums Tips
någon som skulle kunna tipsa mig om lite albums? behöver lite nytt till datan..
svartsprit a visst njut vafan ska jag betala skatt för mitt missbruk
Nytt som i nysläppt? Från i år kan nämnas: Blaq Poet, Skyzoo, Sha Stimuli, Tiye Phoenix, Mos Def, Rakim och Grand Puba. Varning utfärdas för Ghostface från min sida, finns typ en låt jag verkligen gillar.
Utöver skivorna ovan kan jag verkligen rekommendera Fashawns 'Boy Meets World'.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
tack! skulle va fett om några till la upp lite tips.
The Clipse - Hell Hath No Fury, fortfarande ett måste.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-11-27 21:37
Muneshine - Status symbol riktigt grym platta...finns nog inte en enda låt som e dålig. Gillar man soft hiphop så tycker jag man ska kolla in denna platta...Man blir definitivt inte besviken
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx II Blaq Poet - Tha Blaqprint OC & AG - Oasis Rakim - The 7th Seal Skyzoo - The Salvation Fashawn - Boy Meets World Diamond District - In The Ruff Large Professor - The LP MF Doom - Born Like This Eminem - Relapse Method Man & Redman - Blackout 2 Ghostface Killah - Wizard of Poetry Royce Da 5'9" - Street Hop U-God - Dopium Wu-Tang - Chamber Music KRS-One & Buckshot - Survival Skills Sha Stimuli - My Soul To Keep Cormega - Born & Raised Blakroc - The Blakroc Project Mos Def - The Ecstatic J Dilla - Jay Stay Paid Torae & Marco Polo - Double Barrell Q-Tip - Kamaal The Abstract Blakroc - The Blakroc LP ^^ skivor från i år värda att kolla in
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Skulle ju vara lättare om du beskrev vad du gillar för typ av hiphop och om det spelar någon roll om det är nytt eller gammalt
^^Ja precis, alla här lyssnar ju på helt olika stilar. Vissa nissar lyssnar ju på t.ex Lil Wayne & Drake och sån där "hip-pop", medan dom flesta här (tror jag) lyssnar på riktig Hip Hop.
lyssnar på både nytt och gammalt. spelar ingen roll va de är för nått bara det låter bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dynamo, det är fult att säga sig själv :D
Vikktorius: Inte alls, det är helt naturligt. Dessutom är det ju ingen annan som gör det:)
Om du inte hört Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx II så KÖP den!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
^^ ord på detta
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
^^Ja precis, alla här lyssnar ju på helt olika stilar. Vissa nissar lyssnar ju på t.ex Lil Wayne & Drake och sån där "hip-pop", medan dom flesta här (tror jag) lyssnar på riktig Hip Hop. Eller så lyssnar man på bra musik helt enkelt, utan att sitta och dela in allt i olika kategorier.. Drake rappar förövrigt bättre än 90% av alla som är aktiva idag, lägg där till hans mångsidighet och musikaliska talang så är han en av de bästa just nu.
Album/mixtapes från 2009 som enligt mig står ut i positiv benämning och är värda att lyssna igenom:
Nino Bless - The Latin Marksman
Joe Budden - Escape Route
Jay-Z - Blueprint 3
Drake - So Far Gone
Horseshoe G.A.N.G. - Gangsta M.C.
Royce Da 5'9" - Street Hop
Rakim - The 7th Seal
La Coka Nostra - A Brand You Can Trust
One-2 - Uno Mixtape Vol. 3
Slaughterhouse - Slaughterhouse
Eminem - Relapse
Ghostface Killah - Wizard of Poetry är också sjukt jävla bra.
God vad jag har för svårt för uttrycket 'riktig hiphop.'
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
God vad jag har för svårt för uttrycket 'riktig hiphop.'
Gud vad jag har svårt för folk som har svårt för uttrycket "riktig hip hop". Speciellt när de upprepar sig i onödan.
Real Live - The Turnaround: A Long Awaited Drama Hard 2 Obtain - Ism & Blues The B.U.M.S - Lyfe 'N Tyme Kurious - A Constipated Monkey Smoothe Da Hustler - Once Upon A Time In America Nine - Nine Livez Nine - Cloud 9 Scientifik - The Most Blunted Scientifik - Criminal The Juggaknots - The Juggaknots LP Mannish - Audio Sedative Poor Righteous Teachers - New World Order
Gud vad jag har svårt för folk som har svårt för uttrycket "riktig hip hop". Speciellt när de upprepar sig i onödan. ahahahaha
Jag kan förstå att man stör sig på någons dryga attityd, men vad är det för fel i sig självt på att använda uttrycket "riktig hiphop"? Ingen klagar på folk som säger riktig jazz, riktig jävla rock & roll eller riktig punk. Det är ett sätt att beskriva en rent emotionell äkthetskänsla man har. Sen är det ju oftast väldigt löst definierat, olika för alla och därmed rätt urvattnat om man inte preciserar det. Ser inget nödvändigtvis negativt i uttryckeet dock och förstår inte varför just hiphopfans avkrävs att ständigt vara så förbenat eklektiska och gilla allt som nån får för sig att sätta stämpeln "hiphop" på?Fetaste tekniken, helt unik, len. Jag älskar den här riktiga hiphopmusiken!
Det mesta är redan nämnt, men denna är ett måste, få är så sjukt skillade som Tech! K.O.D - Tech n9ne
No Description Given - Game And The Player Nuff Ruffness - Nuff Ruffness Godfather Don - The Ninties Session The Brotherhood - Elementalz 5ive-0 - If Your Not Part Love Da Solution 100X - Whom Shall I Fear? Anomos & Stealth - From Here On Där har du några tunga albums.
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
Men vart går gränsen för riktig hiphop? Får man säga att Juvenille och B.G är det? Ya boy? Vart går gränsen? Är det bara N.Y hiphop från den gyllene eran och allt som låter som det, eller är det en ytterst subjektiv och individuell sak?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Visst fan är det individuellt och subjektivt.
Ja! Det är en känsla! Det jag tycker är äkta är kanske nästa person ser som skit. Därför är den debatten alltid onödig att ta. Nu är vi förvisso OT men välkommen tillbaka SSII!
R0feman: Tack för välkomnandet. Var det du som kallade mig "radikalkonservativ" en gång för att jag inte gillade Souljah Boy (eller hur han stavar) förresten?
Tror bara soulja boy var toppen av ett isberg för att jag skulle kalla dig det, men hiphop-taliban är du ;) Men jag har en liten dipp i hiphop för tillfället så det smittar av sig här med.