Canibus & D12 dissar Eminem i ny låt (LYSSNA)
verkar jävligt märkligt?länk
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
om man ska utgå från låten verkar det som D12 tycker att Eminem inte ger dom tid längre...men udda ändå att D12 dissar Em
JKIBMM
Som jag förstår det är verserna från D12 bara inklippta. Dem har inte spelat in en disslåt mot Eminem, bara Canibus som använt små delar av tidigare verser som egentligen inte är riktat mot Eminem och de hör man också. Det är också en andra snubbe som dissar honom som heter DZK.
Länk till http://2dopeboyz.okayplayer.com/2009/11/22/canibus-dzk-eminem-diss/ Rätt många bra poänger dem får in ändå. Även om jag är trött på Canibus.
"You´re a bitch cause you dissed Mariah"
"Get at some people that can actually diss you back,
No more practice on retarded actors and popstars, Marshall you are not hard"
Hoppas Eminem svarar. Jag blev inte övertygad efter Relapse eller hans fjantiga diss till Cannon/Carey. Men jag tror han är på gång och vill höra något bättre denna gången.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Tror ni verkligen på att D12 skulle dissa eminem FOR REAL? Förra gången det hände osv, var i How Come på en D12 platta, var större delen av låten tar plats av ingen mindre än em själv... tro inte på allt..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
D12 Dissar Eminem? D12 borde egentligen borde hålla käften för de var Eminem som fick upp dem i publiciteten. utan Eminem hade dem bara varit några negrar från Detriot!
WWW.MYSPACE.COM/DOUBLEWITHLYRICS
[email protected]
när hörde ni något från D12 senaste förutom nu ? senaste dem släppte var ''Return Of Dirty Dozen'' ett värdelöst mixtape.. Eminem släpper låtar varje månad ffs!
[email protected]
utan Eminem hade dem bara varit några negrar från Detriot! Vet inte ens vad jag ska skriva... Varför ser jag ens hans namn i tråden igen efter det inlägget? Han borde va bannad!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det jag menade var : att eminem har fått upp dem rätt mkt inom hiphopen och förneka inte de funkenteller vad fan du heter
[email protected]
Jag hajade vad du menade Doubl3 eller vad fan du heter men ditt inlägg var fortfarande rasistiskt och jag tycker det är fett kefft att en massa små smygrasister hänger i ett hip hop-forum.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"D12 borde egentligen borde hålla käften för de var Eminem som fick upp dem i publiciteten." Ja, men nu har väl ingen sagt att D12 dissat Eminem? Det är ju ihopklippt i låten, som någon tidigare nämnde
För övrigt, hur orkar fortfarande Canibus söka fame genom att dissa kända, bättre rappare. Man blev trött på han efter beefen med LL Cool J. Och som Eminemfan hoppas man ju att Eminem är påväg tillbaka till sitt forna, svarar han och dödar han.
Funkenteller P24 rasist sa du ? de enda jag lyssnar på e ''svart'' musik Mr. Nice guy som tycker neger e rasistiskt, möjligtvis men såfall får man inte säga ''blatte'' eller ''svenne''. Och jag visste inte att de var en ihop klippt låt, apologize people !
[email protected]
doubl3 .. get your facts right... Proof t ex hade sitt namn ute långt innan D12 kom fram...
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt P18 : Möjligt! men Eminem fick ändå upp D12 mer . står överallt, intervjuer osv ..
[email protected]
Doubl3_ Jo, eftersom dom i gruppen hade en överenskommelse: den som når fame först och skapar sig ett etablerat namn (som vi alla vet att Eminem gjorde först, utanför Detroit och internationellt, för att säga det på ett övertydligt sätt) ska hjälpa gruppen att bli större. Tänk efter: om du är medlem i en grupp som kämpar mot fame och allt det, och du helt plötsligt blir skitstor - skulle du inte då försöka hjälpa din grupp? Eller skulle du bara ignorera dom du har jobbat med i flera år för att du helt plötsligt är stor? Släppa alla dina gamla rötter? Jag hoppas verkligen att svaret är nej på dom frågorna... Önskar jag hade en riktigt bra källa på att gruppen hade en överenskommelse, men jag vet iaf att jag har läst det några gånger. Och som DMAt skrev : Proof var stor redan på den tiden, och utan Proof hade väl antagligen inte Eminem heller blivit den han är idag. Och att Eminem släpper låtar varje månad, har jag gömt mig under en sten eller vad har jag missat nu? Javisst, han gör framträdanden efter han släppte Relapse, han släppte därefter dissen till Carey, Take My Ball till DJ Hero och la en vers på Forever. Just det, och cyphern till BET Awards, men varje månad, ja det vette fan alltså.Gud vad skönt att avreagera sig, tack ^^ Just det ja: Varför i helvete ligger det nu hur många trådar som helst om Eminem uppe? Behövs det verkligen typ 5 trådar om Relapse 2 och rykten om den, en list-tråd med hans skivor, m.fl.? Kan inte någon admin rensa eller så, eller bara skapa en tråd som man får skriva allt sånt i. Blir ju knäpp varje gång jag loggar in. Sorry för boken :p
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Brazen bästa boken jag läst, kan du signa mitt exemplar lr?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Pinsam låt.. :/ Det kan dock generera en del uppmärksamhet eftersom att hela internet sitter och skrattar åt hur patetiskt gjort detta är av Canibus. Förövrigt tvivlar jag starkt på att Eminem kommer svara, frågan är om han ens kommer höra låten. Varken Eminem eller Mr. Porter hade ju ens hört att idioten Rick Ross dissade honom så varför skulle de bry sig om någon som säljer 1.000 exemplar av sina album, hahahaha..
Stanibus har inte varit bra på många år.
So we're off to Toronto and we're gainin' speed (What was that? Oh) Jermaine Dupri Fuck It, keep goin' no time to waste Wait, back up, hit him one more time in case Okay.. fuck, now he's draggin' under the car Oh well, only 30 more thousand miles, Meanwhile me and Dre are tryin' to conversate Just tryin' to find a reason for the constant hate And tryin' to figure out what happened to 'Germaine Propaine' "He couldn't have fell off that hard" Ain't no way "What happened to the way you was rappin' when you was scandalous That Cannibus turned into a television evangelist" Plus he raps with his regular voice (What was that?) Pet Shop Boys So we pull up to the bridge where he last was spotted his corpse was still movin' but his ass was rotted He kinda smelled a little like Courtney Love I figure if I stick him with a fork he's done So I stabbed him twice, kept jabbin', Christ He won't die, this guy's like a battered wife He's like Kim, he keeps comin' back for more But he won't fight back, I cracked his jaw Hold up, 'Bis quit foldin' up! Punch me in the chest! Make my shoulders touch! Do somethin'! At least one punchline C'mon till the meter reads 9.999 percent of my fans are blonde 'Bis c'mon answer me, man respond! Tell me 'bout the sun, rain, moon and stars intergalatical metaphors from Mars! Raw to the floor, raw like Reservoir Dogs bite another line from Redman's song!
Gzarza Any time, any day, haha :p
Producent
2009-11-23 18:13
Jag hajade vad du menade Doubl3 eller vad fan du heter men ditt inlägg var fortfarande rasistiskt och jag tycker det är fett kefft att en massa små smygrasister hänger i ett hip hop-forum. c'mon... negrar är väl för fan inte något rasistiskt.
är jag blind? Jag hittar inte låten?
Battlerappare
2009-11-23 20:55
DMAt P18 btw eminems vers på how come handlar om royce =)
You'll think im spellin' Iverson when the beef all done, cuz I'll leave you on the IV in the ER, SON.
-Bizzy : så de e Royce den How come versen handlar om ^^ har alltid undrat vem fan de é ;P
[email protected]
Rikskänd P21 Det var LL som starta den beefen inte canibus och canibus dödade LL.
Doubl3
Suck my balls!
c'mon... negrar är väl för fan inte något rasistiskt. Om inte rasistiskt, totalt ignorant. Men vi lever i sverige så vad ska jag förvänta mig.
Doubl3 går förmodligen i den här skolan:
FUNKENTELLER : att säga ''nigga'' e rasiskt, då e väll ''Svenne'' också de ? oh jag menar dem säger ''my niggas'' till varandra ... du som tar allting så jävla stort ! fattar du trögt? hiphopen startades av svarta/negrar fucking spela roll hur man säger de ? dem tar fan inte åt sej ! bara vi vita som gör de tro mig .
[email protected]
Doubl3_ Det är väl ganska uppenbart att man tar åt sig när det används på fel sätt. För övrigt, hur vet du att "dom" inte tar åt sig? :S Jag är själv svart och brukar oftast inte bry mig om sånt, men jag börjar bli fett less på folk som ska dra till med dumma saker helt i onödan: är det inte relevant, dra då inte upp det. Du skrev det på ett sätt som kan tolkas rasistiskt och det var dumt skrivet. Acceptera att du gjorde fel och gå vidare med ditt liv, eller tänk om nästa gång när du skriver en rad. I det sammanhanget var det helt onödigt att referera till dom som "bara (....) några negrar från Detriot!", i det sammanhanget är deras hudfärger helt irrelevant. Jag tror (och rätta mig om jag har fel) att det är det Funkenteller försöker poängtera. Och om du nu måste skriva det: för fan stava då rätt! Tråden börjar väl spåra ur nu, fett OT nu.
Ääh, jag ska rösta på Sverigedemokraterna, baksidan på det hela är väl att om dem får makten krymper väl den svenska hiphopscenen med 50% vilket faktiskt är bra. Det tuffa för mig mer personligen är att Bajen inte kommer att ha en full startelva. Orka lacka på att någon säger neger
Brazen sa det den som når fame först,. Skulle hämta dom andra och bilda en grupp då. Vilket eminem gjorde, Även proof var mayor över detroits underground scen, Dom säger ju att han aldrig förlorade en battle. Så det är inte konstigt han har varit stor länge. R.I.P
Canibus och Em hade ju beef för typ 3 år sen?
Producent
2009-11-25 12:35
men ska man verkligen påstå att andra är rasistisk JUST för man själv tolkar det dom skriver som rasistiskt? idioti på högnivå, och den nivån är la standard på whoa.
"I'll be brief and let me just keep shit simple, can-a-bitch don't want no beef with slim? nooo"
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Om inte rasistiskt, totalt ignorant. Nej, om man inte vet bättre så kanske man inte ska klandras. Då är det väl snarare föräldrar och skola som är problemet. Tyskarna visste väl inte bättre på 40-talet heller. Svenskarna verkar aldrig ha vetat bättre, kolla bara hur vi behandlade samerna. Det talas aldrig om i skolorna. Det finns f.ö. också ett svenskt slavhandelfort i Ghana, visste ni det? Vi var med där också. Ok, nu kanske jag har flygit iväg lite väl långt men det jag försöker säga är att vissa saker är allvarliga, vare sig ni vill tro det eller inte. Bara för att man aldrig stött på det själv betyder inte att det inte existerar.
Förresten, glömde helt bort vad tråden egentligen handlade om, och måste säga att Can-I-bitch var fett rolig. Eminem kan verkligen när han lägger manken till.
Lyssnade på den igår lr nåt sånt och tänkte: WHAT? Trodde jag hade missat ngt, ofta D-12 skulle dissa Em, dem e ju homies n shit :P Men men, älskar beef så jag hoppas detta spårar ur helt haha Och de med "the N-word" är ju lite som invandrarna här i Sverige, om en blatte säger blatte så e de chill men om en svenne säger blatte så ska ngn jämn ta åt sig, men i sin helhet så e varenda en jävla människa på denna planet efterbliven, that it!
men i sin helhet så e varenda en jävla människa på denna planet efterbliven, that it! Du verkar ju inte vara ett undantag heller :)
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
skrev jag att alla va de förutom jag lr din efterblivna jävel??
Bizzy, säg mig varför den skulle handla om royce?=) Royce om em introducerades 97... så, säg mig varför skulle em skriva detta isf
You even had the same type of childhood I did.. sometimes I just wanna know why is it that you succaim to yours and mine I survived it. You ran the streets, I 9 to 5ed it we grew up, grew apart as time went by us.. and I blew up to both yours and mines surprises. rätta mig med fakta.. känns inte som den når ut till royce =)
Håller med funkenteller. Negrer har namn, så varför ska vi betecknas med ett annat namn när vi har våra riktiga namn. Okej det är lätt för dig doubl3 att sitta och säga sånt och tycka att det är okej. Men för oss som verkligen är negrer så är det fan inte okej och speciellt inte från en 16 åring. Tänk efter vad du säger, för det finns smartare ordval och använda sig av. Jag kan då medge att jag aldrig har kallat en svensk för svenne. Ja sen så får ni väl säga vad ni vill. Det är bara min åsikt, att tycka att det är okej och kalla en annan individ neger så måste det va något fel på vårt samhälle. Visst förekommer det men det förväntas inte att höras från människor som lever för den "svarta kulturen".
Suburban Who?
Battlerappare
2009-11-26 17:08
DMAt P18 kan ej förklara det,, men har själv sett en intervju med d12 där som säger att how come versen är till royce
You'll think im spellin' Iverson when the beef all done, cuz I'll leave you on the IV in the ER, SON.
Det hela är ganska patetiskt försök av canibus att skapa hype kring sin platta han släppte i dagarna, kanske blev nervös av att många sov på hans undregodz projekt med murray. Respekterar canibus som emcee men det är var ganska wack, speciellt med tanke på att det är 7 år sen Eminem dissa han på eminem show. Hur lång tid behöver man på sig att svara egentligen? Orka inte läsa allt i tråden för det balla ur med massa offtopic bull (suck) så någon kanske redan nämnt detta någonstans. Pz.
...ey90.