I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jay-Z The dynasty intro, samma beat som...?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-11-07 01:11

Jay-Z The dynasty intro, samma beat som...?

En klassiker och nyligen hörde jag en låt som hade samma beat, möjligen från nåt mixtape, möjligen någon stor låt.. minns fan inte, kan någon hjälpa mig? Vilka mer har kört på det här sjukt tunga beatet?

Poet

2009-11-07 05:22
Kleeer - She said she loves me

Det ar originalet.
At the gates of Eternity...

2009-11-07 11:31
^^ antar att han letar efter en hip-hop låt med samma sampling.. ingen aning dock. Jigga låten är dock sjuuuuukt tung, första gången man hörde Jay och Just Blaze tillsammans. "The Dynasty" är hyfsat underskattad i min mening.
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Poet

2009-11-08 20:42
The Dynaste ar ett fett album and I'm a Jigga fan too, men jag tycker han flowar fattigt pa det beatet.
At the gates of Eternity...

2009-11-09 08:19
Samplingen är ju ialla fall med på "´No others" med Wayne och Santana från mixtapet "Dedication 2". Riktigt grym.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2009-11-09 15:04
Shit, jag vet att jag hört andra lira på det här beatet men jag kan inte kläcka vem. Har det på tungspetsen.. jävligt irriterande. Någon med exemplariskt minne som kan hjälpa till?
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2009-11-09 19:07
The Dynasty Introt är är riktigt tungt och underskattad. Jay lägger det tight men Crooked I är nog snäppet vassare.

"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-11-09 19:41
ja fan, nån grimesnubbe har kört på det med. Wiley, Dizzee? kan inte spika vem såhär på tu man hand