I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-11-04 13:33

Tech N9ne

Tjo!

Har aldrig riktigt gett Tech N9ne en ordentlig chans, trots att jag hör att han är skittung från alla håll. Lyssnade nyligen på en låt som heter "Imma Tell" som jag tyckte var jävligt skön..

Kan inte ni på forumet ge mig förslag på låtar som jag bör lyssna på med Tech n9ne och vilka album som är hans bästa?

Tack på förhand!

Producent

2009-11-04 14:01
En av hans bästa enlingt mig...

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2009-11-04 14:08
Han har 2 riktigt bra album, Angehellic och Absolute Power

En bra skiva som heter Everready

och sen så har väl några låtar spridda på sina senaste plattor som går att lyssna på.. tyvärr så är dem fulla med dåliga "skräpmat"-beats.

2009-11-04 15:11
Dissa inte Large Money Ent beatsen nu :D Vi har typ proddat alla hans skivor efter Everrready :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-04 15:59
Tack!

Ska ta och ladda ner Angehellic och Absolute Power för att se om de är värda ett köp ;)

Peace!
Producent

2009-11-04 16:57
jag tycker allt innan everready är sådär, vissa guldkorn men mycket under den perioden var det mycket han försökte göra, men inte riktigt hade allt soundmässigt under kontroll.

efter everready så börjar det hända mycket grejer, skivorna som följer har fått ett distinkt sound och arrangemangen på låtarna är out of this world.

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-11-04 22:18
;D =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-05 03:03
Kan bara säga att efter everready damp det rakt ner... tyvärr men så tycker jag. Finns inte många beats som slår det Don Juan gjorde på angehellic eller vad RUBONYX, RonnZfromBerlin, 5150 Mental Productions och Femi Ojetunde gjorde på Absolute Power.

Missförstå mig inte nu, yung fyre(sp?) gör inte dåliga beats men ahn gör inga beats som får mig och kicka igång som man gör till Absolute Power, Einstein, Yada yada yada, Imma tell, Gunz will bust, Tormented etc etc etc.

2009-11-05 14:16
Hela everready och hela Killer plattorna är SJUKT feta!
Svårt att bara säga enstaka låtar eftersom han har gjort så jävla många!
Questions är en fet klassiker, The industry is punks är fet som fan också!
Slacker tror jag en heter som är fet också om jag inte minns fel!