I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Street Hop - Royce da 5'9"

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-10-20 16:19

Street Hop - Royce da 5'9"

SpoilerLänk till http://www.hiphopdx.com/index/reviews/id.1287/title.royce-da-59-street-hop

Någon som har plattan än som kan uttala sig?

people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-10-20 16:40
Riktigt bra skiva, har spelat den mycket sen den läckte!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-20 16:44
Recensionen är korrekt. Finns ett par riktigt starka låtar, men precis som väntat innehåller den en massa fillers som inte håller måttet. Oförmågan att hålla en jämn nivå i beatvalet är väl den största svagheten. Allt från Premier var prima och han borde gjort alla beats, men som executive producer gjorde han ett halvtaskigt jobb.

Textmässigt och så finns det inget direkt att klaga på. Ett litet instick är dock att dem "pistolljuden" Royce gör i Gun Harmonizing får mig att vilja krypa ihop till en liten boll för det är så jävla pinsamt.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-10-20 17:47
kan inte annat än att älska första spåret! helt otroligt fet!

2009-10-20 18:40
Roethlisbergers "recension" skriver jag under på.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-10-20 18:49
"pistolljuden" Royce gör i Gun Harmonizing får mig att vilja krypa ihop till en liten boll för det är så jävla pinsamt.

haha va? Det är så jävla bra att det inte är sant.

2009-10-20 19:16
haha va? Det är så jävla bra att det inte är sant.

Jag har absolut inget emot gun talk, men när en vuxen man på 32 år gör ljudeffekter som liknar pistolskott får jag rysningar av den dåliga sorten. Han är rätt duktig på att göra ljuden i ju för sig, men det faktum att han gör dem är pinsamt. Annars är låten bra. Fast jag kan inte lyssna på den utan att spola förbi de.

Ljuden han gör leder mina tankar till extrema white boys/wiggas från Danmark, som står inne på Vega i Köpenhamn och väntar på att deras konsert ska börja och som känner behovet av att "fyra" av några pistolskott i ren upphetsning av de faktum att deras favoritartist just har stigit på scenen.

BRRRAAAPP!!

Jag kanske är den enda som tycker det är fånigt.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-10-20 19:18
Tycker btw att det är ok att göra några "buck buck" ljud eller till och med ett och annat "brap" i en låt. Men att göra en hel refräng av det är att gå för långt.

2009-10-20 19:32
Albumet är jävligt bra. Låtarna håller en hög standard rakt igenom och Royce flow/delivery är alltid lika on point. "Something 2 Ride 2" och "Thing For Your Girlfriend" är sjukt bra låtar att softa till.. Beatet på "On The Run" är så jävla fett med.

Förövrigt är refrängen på Gun Harmonizing tung som fan. BRRRRRRAOOOOOOOOOOOW!

2009-10-20 19:33
Royce är kungen av autotune med. :D Så jävla hårt.

2009-10-20 22:46
Sett ett par kommentarer till recensionen av hhdx som är on point.

I think we all know why this album isn't that great...the PRODUCTION. And not that's it's horrible, but I think it's the letdown and the ridiculous dissapointment of Premo's extreme minimal inclusion on this album. When most people heard that DJ Premier was the executive producer for this album, and the one overlooking this shit, i think we all felt Premo was gonna be producing most of the album.

For a rapper who is as ill as Royce, Premo shoulda made the whole damn album, and we woulda had a straight up classic on our hands. Instead, Royce has an album that sounds way too uncohesive, because the production is just all different sounding shit. Im reallly dissapointed, because the tracks that Premo does have on here, absolutely bang (especially Something To Ride To), so it just pisses me off to think how good this shit coulda been if it was ALL PREMIER.....fuck..

Like J said, "this rap shit is all beats". The same thing that plauged, Joe Budden's last two albums, The SlaughterHouse album, and Street Hop is the lack of UP TO DATE production.

Love Royce but this album is just ok. Lot of weak beats & lot of lyrically potential wasted in laziness.

2009-10-20 23:07
Måste nog säga att en av favoriterna är iaf On the run... grymt skön reff, sköna versen och ett grymt öron vänligt beat... Men även diggar jag Gangsta, tycker den känns sådär "ny", lite sådär 50cent fast bra... näe vettefan :p något i den stilen..

Tycker albumet är så jävla mkt "upp och ned" i kvaliten...

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-21 00:00
hyfsat album men långt ifrån det man hoppades på efter att ha hört det brutalt tunga "The Bar Exam" (första tapet). en hel del tunga spår och 4 fantastiska ("Something 2 Ride 2", "Hood Love", "Shake That", "Dinner Time") blandas tyvärr med en del ren skit. kunde ha blivit årets platta om DJ Premier proddat hela skiten som han skröt så mkt om tidigare att han skulle göra.. Royce är fortfarande jävligt skillad dock!
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-10-21 00:01
story-tellingen på "Muder/On The Run" och "Part of Me" är 5/5
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^