I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Eminem Show, underskattad?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-09-29 19:25

The Eminem Show, underskattad?

När man snackar om Eminems bästa album så brukar man ju oftast dra upp SS & MM LP, men sällan Eminem Show.
Varför? Har lyssnat igenom den ett par gånger de senaste dagarna, och den är ju ganska så jäkla bra.

Åsikter? Tankar? Teorier?

You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2009-09-29 21:07
Ja det är sista skivan av honom som jag kan tänka mig att lyssna på iaf. Man har föraningar om hur allt kom att låta som det gjort de senaste 7 åren..
Men så jättebra är den väl inte men rätt många helt ok spår ändå. white america, business, soldier, without me, superman och till I collapse drar plattan uppåt, allt annat drar den nedåt.

2009-09-29 21:09
Det är förmodligen helt enkelt för att SSLP och MMLP är så jävla bra att detta album hamnar i skymundan. Men håller med dig om att det är en sjukt fet skiva.

2009-09-29 22:24
jag håller med, det albumet hamnar bakom av ngn anledning. jag tycker det ger riktigt grym variation av arg,ledsen,rolig,skryt-rap av Eminem. och sen så har dom flesta låtarna även ngt större budskap/dolda meddelanden typ.

och sen låtar som Till I collapse eller Cleaning out my closet är ju sinnessjukt bra. även soldier.
man får även se vilken teknik han är kapabel till på detta album, samtidigt som han har känsla i rösten och allt bara låter underbart grymt!

Nej, The eminem show diggar jag riktigt mkt. för mig personligen, är albums listan av em :
The Eminem Show
The Marshall Mathers LP
Relapse
The Slim Shady LP
Encore

och detta betyder absolut inte att jag tycker att SSLP e dåligt eller i närheten av det, jag bara gillade relapse mer. så ingen tar vid sig nu xD
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-09-30 06:32
Bästa albumen Em släppt i min rangordning:

1. The Marshall Mathers LP
2. The Eminem Show
3. The Slim Shady LP
4. Encore//Relapse

Tycker Encore och Relapse är lika bra/lika dåliga, men the Marshall Mathers LP, the Eminem Show och the Slim Shady LP är tvärfeta. Där har vi the real Slim Shady, the real Eminem och the true Marshall Mathers.
Det är det jag vill se igen i Relapse II, inte den Em vi fått se i Encore//Relapse.

Sen måste jag bara säga att mixtapet "Eminem Presents the Re-Up" var skitfet också.

PEACE!
The only time you feel alive is when you're dead

2009-09-30 17:08
relapse är ju fetare än eminem show, minns hur otroligt besviken jag blev när jag köpte den. och hur otroligt glad jag blev när jag köpte relapse. tror det är för att jag gillar han mer på dres beats än hans egna.
ser att vi kör topplistor också! jag lägger min
1. MMLP
2. SSLP
3. Relapse
4. Infinite
5. The Eminem Show

2009-09-30 19:32
albums listan av em :
The Eminem Show
The Marshall Mathers LP
Relapse
The Slim Shady LP
Encore

What the fuck............................................................................
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-09-30 21:22
- MMLP
- SSLP
- Eminem Show
- Relapse
- Encore

Så är det.

2009-09-30 23:04
sslp
mmlp
eminem show
relapse
encore

min lista över de officiella släppen

2009-09-30 23:58
What the fuck...........................................................................

what? vi har väl rätt att tycka hur vi vill? nu menar jag of all time för MIN Del, vilken platta jag spelat mest, och längst tiden jag fick den, och de är utan tvivel the eminem show, alltså måste jag gillat den mest?
jag lyssnar kanske inte på samma saker som er andra..?...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-10-01 01:09
dissy89:
du får tycka så, motivera gärna

2009-10-01 06:29
Jag kan väl få tycka vad jag vill...

NU GÖR JAG INTE DET, men tycker jag att Encore och Relapse är Eminems bästa plattor och att Soulja Boy Tell 'Em är världens bästa rappare och att han är bättre än Eminem så får jag väl tycka exakt vad jag vill, eller hur?
Det är liksom inget jävla lagbrott att tycka vad man vill...
The only time you feel alive is when you're dead

2009-10-01 09:47
Imo...

SSLP
MMLP
Em show
Relapse
Encore

tycker slim shady lp är en sån överlägsen skiva..

Rockbottom, Bad meet evils, still dont give a fuck, Role model, As the world turns, brain damage..

Tycker alla dom där låtarna är.. toooop shit... sedan tycker jag resten av låtarna är sjukt bra också ;P... så SSLP är överlägsen
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-01 17:40
Såklart får du säga/tycka vad du vill, liksom jag. Och jag tycker att det är wtf när
någon anser Eminem Show vara bäst och SSLP näst sämst. Det är löjligt (enligt mig!!!!!!11).
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-10-02 00:07
The Eminem Show är ju ett sånt jävla bra album.. White America, Cleanin' out my closet, Soldier, Say goodbye Hollywood, Without me, Sing for the moment och Till I collapse är ju alla riktigt riktigt bra låtar. Kanske inte är hans allra bästa men slår ju Relapse och Encore med hästlängder och är och nosar i närheten av SSLP.. Men MMLP är enligt mig oslagbart.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2009-10-03 18:54
Slim Shady LP är så trippat jävla nice. Jag respekterar er som tycker annat men förstår er fan inte. Eminem 98-00 var the ultimate shit. Låtar som as the world turns, still dont give a fuck, bad meets evil, my name is, im shady och guilty conscience är så feta så feta.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-11-23 14:48
''The Eminem Show'' är ett fantastiskt album - men inte de bästa!

min topplista :

1. Encore
2. Marshall Mathers LP
3. The Eminem Show
4. Relapse
5. Slim Shady LP
6. Infinite
WWW.MYSPACE.COM/DOUBLEWITHLYRICS
[email protected]

2009-11-23 15:05
Hur kan Encore hamna först?

2009-11-23 16:19