I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brother Ali - Us

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-09-24 18:52

Brother Ali - Us

Ny skiva från Brother Ali är ute, och den är helt fantastiskt bra.

Jag gillade verkligen första skivan även om den var lite ojämn, när andra skivan släpptes var jag inte speciellt intresserad och avfärdade den snabbt utan att egentligen lyssna särskilt mycket.
Men den nya skivan är verkligen sjukt grym, han har verkligen perfekterat sitt uttryck och beatsen är grymt bra rakt igenom.

Tracklist nedan

1. "Brothers and Sisters" – 1:28
* Featuring Chuck D and Stokley Williams
2. "The Preacher" – 3:23
3. "Crown Jewel" – 3:57
4. "House Keys" - 2:42
5. "Fresh Air" – 4:42
6. "Tight Rope" – 3:36
7. "Breakin' Dawn" – 4:38
8. "The Travelers" – 5:18
9. "Babygirl" – 4:34
10. "Round Here" – 3:55
11. "Bad Mufucker Pt. 2" – 3:35
12. "Best @it" – 4:24
* Featuring Freeway and Joell Ortiz
13. "Games" – 3:44
14. "Slippin' Away" – 4:59
15. "You Say (Puppy Love)" – 4:17
16. "Us" – 2:44
* Featuring Stokley Williams

2009-09-24 18:54
Favoritlåtar såhär i början är typ varenda spår, men spår 4-9 sticker ut allihop.

Någon annan som lyssnat ännu?

2009-09-24 20:56
SPÄNNANDE!

2009-09-24 21:50
Måste säga att Ant har gjort ett galet bra jobb bakom spakarna till att börja med.

Sen angående Brother ali så är detta utan tveeeekan hans bästa album hittills, helt fruktansvärt bra verkligen!

2009-09-24 22:41
har fortfarande inte riktigt greppat skivan efter 3-4 lyssningar. fastnat för fresh air, crown jewel, you say och självklart us som varvats senaste månaden. konstigt att han släppt 3 versioner på den låten nu, först den videon som han släppte, följt av en studioversion som blev lite torrare och nu denna. Fortfarande lost över varför han inte spelade den på konserten.

Håller The Undisputed Truth som hans starkaste album än så länge, riktigt grym skiva.
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2009-09-25 01:22
Beställt skivan, kommer på tisdag troligtvis. lyssnade på den genomm hans myspace och på tuben, låter överfett:D Shadows on the sun och The undisputed thruth är galet bra skivor och Us verkar inte bli något undantag, den här mannen är guld!!

2009-09-25 08:07
Nær den gode brodern slæpper saker køper jag. Jag har egentligen inte hørt ngt førutom Us och best @ it och det læt ju bra, så nær ni nu sæger att det ær Alis strkaste album det sæger inte lite enligt mig.

Allt han slæppt tidigare ær klassiker enligt mig, så...yeay!
Legion=sötast

2009-09-25 16:08
en av de bästa intervjuerna och texterna som skrivit om honom finns på sajten musiceye.se

Länk till http://musiceye.se/?p=245

2009-09-25 17:17
e det bara jag som tycker att han "preachar" lite för mkt på denna?
han låter som en präst emellanåt :S
tacka vet jag arga Ali från shadows on the sun<3

2009-09-25 17:59
Bra skiva. Brodern tar ett steg i en ny riktning och även om jag själv nog föredrar när det blir personligt så är han sjukt skicklig på att berätta historier som berör och framför allt Tight Rope och Baby Girl är helt fantastiska. Lite slött på text-sidan kan jag tycka emellanåt, men flyt och delivery är fläckfritt och tillfällena då han skiner till extra är svårräknade.
Skulle kanske klarat mig utan några spår, även om Ant har gjort ett FANTASTISKT jobb med produktionen. Tänker då främst på House Keys, som helt skulle sakna omlyssningsvärde om det inte vore för Ant, Breakin Dawn känns också so-so, skulle räckt med The Travellers.

Och produktionen är galen, endast två gånger som jag tycker Ant missar det minsta (Crown Jewel och Best@It, som skulle mått bra av längre loopar) Annars är det så fräscht och välsammansatt att det vore att riktigt bra album även utan Ali. Imponerande att Ant fortfarande utvecklas trots över 10år i gemet. Övergången till live-instrument har verkligen gett resultat.

Ännu ett starkt RSE-släpp.

2009-10-09 13:46
Vart fan är slug? Varför ingen slug?

2009-10-10 15:40
Hans stil är så jävla galet dope. Det jävla flowet är fan inte random alltså, helt syk!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"