I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

crips eller bloods ??

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-09-22 04:13
Stäng tråden..Jag skäms..
milda makaroner!

2009-09-23 09:56
Aryan Brotherhood!!!

Yo caint becum a crip by accident fooool!
Fuck karma, I don't need karma!

2009-09-23 15:17
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-24 15:38
e de nån som vet vart man kan köpa blood eller crips bandanas här i sverige ??
har vart ute efter de länge men inte funnit några.

håller på o lära mig c-walk dansen nu så de skulle va värt som fan att ha bandana oxå..
njut

2009-09-26 18:28
haha Explict, rolig kille...

ska jag dock vara lite seriös så är det Bloodsaffiliated snubbar som gör tyngsta musiken.

dvs. Cypress Hill, Diplomats, 2pac (ja), Tech N9ne! (hela Strange Music till viss del), The Game osv.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2009-09-26 21:21
Dipset är ju inga riktiga bloods men skitsamma, men Mitchy Slick (Lincoln Park bloods, San Diego) och Jay Rock (Bounty Hunter, Watts) är en av mina favorit rappare som är Bloods.

2009-10-04 23:06
you was a blood yesterday but you flipped tonight - you're like that shit that killed superman, cause you a crip tonight (kryptonite)
IT'S THE ROC!

2009-10-05 07:42
DMAt P18

game är väll blood och polare med snoop...

2009-10-06 20:24
Om man vill läsa en bok som handlar om ett liv som gangbanger i Crips så kan jag rekommendera "The autobiography of an L.A gangmember" av Sanyika Shakur! Den har blivit jämförd med Malcolm X:s självbiografi, så långt skulle jag personligen inte gå, men den är definitivt värd att läsa och man får en grymt bra inblick hur livet på gatan är. Inträdesprovet var att skjuta ner ett gäng med Bloods med hagelbrakare, vilket han gjorde utan några problem alls, han var 11 år gammal..

2009-10-06 20:34
^^mitt exempel av exakt samma bok heter Monster av Kody Scott (hans namn innan han bytte till sanyika....), det bok hur som helst. där har vi en riktig jävla crip. kolla även in crips and bloods - made in america, dokumentär av stacey peralta.

2009-10-06 20:42
Okej nice, det ska jag göra! Tack för tipset:)

2009-11-27 21:04
har googla mycket om gängen och så, och ja tkr bloods e bättre
JÄVLA SOPA!

2009-11-27 22:25
...

Asso jävlar, sluta säga att ni tycker att blood eller crips är bättre.. Vad fan vet ni om de?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Producent

2009-11-27 23:27
Jag tycker att gängkulturen är något av det mest primitiva som finns.
Jag tror ingen stor artist; Snoop, Cypress Hill, Game o.sv gangbangar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-11-28 10:37
Jag tycker att gängkulturen är något av det mest primitiva som finns.
Jag tror ingen stor artist; Snoop, Cypress Hill, Game o.sv gangbangar.

Snoop var ju med i Crips (Rollin 20s Crips) men han kanske inte var den hårdaste och han var ju ganska ung när han fick skivkontrakt, men han var i alla fall med i Crips.

Game har ju aldrig "gangbangat", han började ju hänga med sin storebror som är medlem i "Cedar Block Piru" några år innan han fick skivkontrakt så han har ju inte levt det livet på riktigt.

B-Real & Sen Dog var ju också med i Bloods ( Neighborhood Family Swans) under 80 talet, men hur aktiva dem var vet jag inte men har hört att Sen Dog var ganska crazy.

Men som du skrev så är dom flesta stora rappare som reppar Crips/Bloods antagligen helt fake eller inte alls så hårda som dom vill framstå....som dom flesta rappare.

Men det finns massa riktiga "gangbangers" i Cali som rappar men dom är ju inte så kända utanför Californien, men t.ex Mitchy Slick som jag själv lyssnar en hel del på har ju varit en riktig "gangbanger" (Lincoln Park Bloods/San Diego).

2009-11-28 13:37
Yes, Mitchy Slick är real.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-11-28 13:45
Fan va coola de som gangbangar och är med i äkta gäng är aZzå!!!
Beat the odds like an abusive freak show owner
Producent

2009-11-28 16:45
Ja, men snoop var väl 17 år när han var med på "Chronic" och det är nästan 18 år sedan. Har man en fru, barn, tränar ett lag, har ett klädesmärke, musik och film karriär då hinner man nog inte med att gangbanga så ofta.
Precis som att Cypress Hill debuterade för också snart 18 år sedan.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-11-28 16:46
Det tycker väl ingen här, förutom småkidsen då.

Bara delade med mej lite info.

2009-11-28 18:20
whoa i ett nötskal. 20+ som snackar hiphop som att de vore tolv
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine
Producent

2009-11-29 18:55

2009-12-01 22:28
"whoa i ett nötskal. 20+ som snackar hiphop som att de vore tolv "

dom som bangar blir ju typ inte ens 21 så vi ska ju va glada för att vi kan d i trygga sverige
njut