B.G från hotboyz
Har börjat lyssna igenom hans solosaker och fy fan vad duktig och bra han är. Choppa city sakerna är hur bra som helst. Hearts of the streets är ett par riktigt bra plattor samma med life after cash money skivan. Han har släppt otroligt mycket under 2000-talet men inte fått något genombrott här i europa/sverige. Tycker bara han blir bättre och bättre. Så frågan är varför sover folk på B.G? Klassisk söderrap Ni som har spotify gå in och lyssna lite. Mumma!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Har inte hört så mycket av han men har börjat lyssna lite på han nu, han gästar ju på Prodigy's första sola skiva och den låten är riktigt bra....
^^Fast den är mycket bättre på skivan, detta är remix.
Ok, får ta och kolla in den. B.G vers tycker jag han underpresterar lite men ett annat beat kan göra mycket
Just låten på Prodigys skiva är rätt rolig med tanke på att producenten (minns inte vem det är nu) försöker få det att låta som Cash Money produktionerna lät då men misslyckas rätt rejält :D
Redline!
Där är du Doktorn! Posta lite favoriter med B.G nu!
Jag plockar en fet låt från varje platta. Life after Cash Money har jag inte fått tag på så den kan jag inte säga något om tyvärr.
Get on my feet från True story
Retaliation från Chopper City
Silent B.G. från It's all on you vol. 1
Clean up man från It's all on you vol. 2
Cash Moeny is an army från Chopper City in the ghetto (Visste inte att det fanns en video på denna, rolig överraskning)
Gun slinger från Checkmate
Hottest of the Hot från Livin' legend (ännu en video jag inte visste om)
Roll with me från Heart of tha streetz Vol. 1
Real nigga från Heart of tha streetz Vol. 2
Redline!
Ouf, blev sjukt sugen på att rippa alla skivorna och lägga in i telefonen (min mp3-spelare). Men jag har inte tid nu, fan.
Redline!
B.G. är en gammal favorit, fan vad han pumpades när man var 14-15..
Här är en av mina nyare favoriter;
ingen hater men detta är verkligen inte min kopp av te, har alltid tyckt att han var den svagaste länken i hot boys.
BG e en legend och min favorit i södern sedan lång tid tillbaka
Producent
2009-08-17 21:12
B.G. har varit tung riktigt länge! Rätt underskattad, men en klar favorit!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Men varför har han ändå inte uppnått någon kultstatus i hiphopkretsar som han borde ha fått?
för att han är från södern
Vila I Frid Tony Snow
Men kolla Luda och T.I lil wayne, det stämmer inte riktigt fastän jag är beredd att hålla med
När han och Juve började bråka med Cash Money och dom båda hoppade av så försvann han ju ur stålkastarljuset, Juve fick riktigt kontrakt men B.G fick släppa skivor på skitbolag, och utan mannie fresh i ryggen så hade dom inte soundet längre. Och så var det snacket om att han var väldigt förtjust i crack också, men det vet man ju inte om det är sant. Alltid gillat honom, men när det gäller cash money så håller jag både Juve och lil wayne högre (i det senare fallet dom tidiga grejerna alltså). Chopper city Boyz eller vad han kallar sina polare är väl inga höjdare heller. Sen ska man inte glömma att det fanns en myriad rappare från N.O som har försvunnit nu, kolla igenom No Limits gamla släpp.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
dunder: Det var väl horse? Vilket fall, B.G. känns som en sån rappare som vissa fastnar för hårt, men att de flesta inte riktigt fattar grejen. Jag har försökt få många att fastna men det går inte :/
Redline!
Alltså allt det där känner jag till, men frågan var inte riktigt menad som komersiell. Utan mer varför inte hiphopare i Sverige och europa tycker om B.G och han inte blir sedd som en legend eller någonsin är med på någons topp 10.(bortsett från dig Dr=) Sakerna med Soulja Slim är med fruktansvärt bra. Där har vi ännu en söderrappare som är riktigt vass.
Själv tycker jag B.G är en av dom vassaste av hot boys bättre än Juve och turk. Jämt med lil wayne på carterplattorna. Spännande med hotboys återförening. Tror det kan bli bra. Turk lär ha skrivit en hel del.
Vackert
Angånde No limit så är väl Slikk the schocker det tydligaste exemplet. Va fan hände med han? I något nummer av Vibe så två av hans släpp på topp 50 98 om jag inte missminner mig.
No limits katalog är riktigt spännande. Mycket som inte var så bra men jävligt mycket som var grymt.
No limit soilders!!
Finns så många rappare som är legendariska eller förtjänar att vara det, så det är ju svårt att platsa. Jag tar tex ibland fram nån gammal mc breed platta och gråter över hans orättvisa öde, men det är inte många andra som gör.
Blev nyfiken på silkk, så
Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Silkk_the_Shocker en usa-etta och en trea på albumlistan.... Men han försvann väl med no limits fall, och nu är det nog klurigt att ta sig tillbaka när brorsan bara vill släppa rap utan våld och svärord.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Producent
2009-08-24 11:34
Har själv länge undrat över Silkk The Shocker, hade en diskussion om honom för ett tag sedan.
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
B. Gizzle var enligt mig utan tvekan fetast i Hot Boyz och han håller fortfarande standarden. Har aldrig förstått den enorma hypen kring T.I., Luda och Lil' Wayne... They ain't got shit on B.G.
Om någon vill veta mer om No limit så ska man fråga Dr octagon han är ett levande uppslagsverk när det kommer till söderrap
ROfeman: Tyvärr kan jag inte nutida No Limit-fakta så jag har ingen aning om vart Silkk tagit vägen :( Men enligt wiki-länken som dundermannen postade så är det en skiva på G, Tha money shot.
Redline!