I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

16år, Tupacs första recordings - Blir album!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-07-30 10:20

16år, Tupacs första recordings - Blir album!

"Shakurspeare" som albumet kommer att heta innheåller exklusiva First Recordings Ever med Tupac när rapparen var 16 år och va bosatt i Baltimore. Han gick då efter namnet MC New York och va medlem i rapgruppen Born Busy, där även Bastfield var med alltså Darrin Keith Bastfield som skrev "Back In The Day: My Life and times wiht Tupac...." '

Inspelningarna man gjorde va acapella och med nånt tekniskt tjohej har man lyckats sätta ihop allting och nu ska de bli ett album! SKIT FRÄNT.. fan ska bli riktigt kul att få höra tycker jag, de här va alltså första gången han rappade för inspelning i hela sitt liv(1988) ska bli spännande å få höra det Bastfield nämnde att han va en otroligt begåvad rappare, t.o.m första gånen han ens öppnade käften och att Shakur inte ens fattade att de va han som rappade, nä ska bli spännande!

(Can't Wait) Albumet kommer ut den 13 september, anledningen till att de blir release då är för de va då Tupacs död infall för 13 år sedan

REST IN PEACE TUPAC SHAKUR <3

"When you drop the drive and it's all Hip-Hop"

www.algerstam.blogg.se

2009-07-30 11:06
sounds cool!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-07-30 11:56
super cool!

www.algerstam.blogg.se

2009-07-30 13:23
Dom fortsätter mjölka hans namn på pengar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-30 15:37
helvette vad förnedrande att släppa
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/

2009-07-30 15:39
Men vafan...
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-07-30 15:44
Förnedrande? Det får vi se

www.algerstam.blogg.se

2009-07-30 17:26
13 september för 13 år sen!!!

DETTA ÄR SJUKT! FÖR TUPAC VAR JU TRETTON ÅR!!! han lever! han lever lätt

Spoilernä men seriöst, detta kommer bli fet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-30 18:19
Gillar inte alls att de förstör Tupacs legacy på detta sätt.. Att det fanns så mycket osläppt material när han dog vittnar om vilken perfektionist han var (trots att jag älskar många låtar han valde att inte släppa). Löjligt att man måste släppa allt han nånsin spelade in som album.

Hoppas iaf de mixar in Soulja Boy..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Poet

2009-07-30 19:22
Kommer bli fett for oss diggar Tupar for mer an bara "Changes" och den dar Elton John laten.

For alla andra osnytna ungar som tror att Tupac var Snoops storebror, sa kommer de inte tycka om den har old school stilen.

At the gates of Eternity...

2009-07-30 20:46
Haha, "jag är ett riktigt fan, och det är inte du!"? Tänker du verkligen ta det dit?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Poet

2009-07-30 22:35
Caliber: Absolut inte haha. Men fragar du en 14 arig snorunge med Tupac troja vilken ar hans favorit skiva med Pac, sa lar han ju inte saga "2Pacalypse". Om jag ska vara fullkomligt arlig lar han nog inte kunna namna ett endaste album. Ungar idag som ar uppvaxta med Soulja Boy, T-Pain, Chris Brown, Akon, Sean Kingston mm lar inte digga Tupac anno 1988.

2009-07-30 22:49
Äh, finns ungdomar som upskattar old school hiphop! Jag är en av dom (:
Dra mig baklänges vill inte höra nå Soulja Boy, Akon.

www.algerstam.blogg.se

2009-07-31 09:11
fman

Äh låt gubbarna ha sitt roliga, det var ju trots allt bättre för... även om du är för ung för att verkligen fatta...

2009-07-31 13:30
Vad kommer det bli för beats då?
njut

2009-07-31 19:46

shockerande...
life is still a bitch....
but sometimes to unwind she lets me feel her tits.

2009-07-31 20:04
Låter riktigt spännande :)
Poet

2009-08-01 06:30
fman: Propps! :)

Till er alla, don't get me wrong. Jag ar ingen grinig, underground, backpacker hip hopare om ni tror det. Jag ar inte ett sadar jattestort fan av Sugar Hill Gang, Grandmaster Flash, Kurtis Blow och diverse andra pionjarer inom hip hop. Men jag kanner till deras arbete, vad dem har gjort for hip hopen och jag (som hip hopare) kan min historia :) Ar man verkligen ett Pac (eller vilken artist som helst) sa borde man ju kanna till hans tidigare verk, right?

2009-08-01 15:15
Klart man vill höra de hära, exciting!

Hehe, tror att de blir nå pre-digital Underground beats mabye

www.algerstam.blogg.se

2009-08-01 15:25
Caliber

Dom har endå försökt förbättra denna inspelning som dom gjordes 1988 på kassetband och har tydligen inte varit lätt, och vad jag fattar så höll dom på med detta redan innan Tupac gick bort. Och de är endå hans närmaste homie som fortsatt med de så hur som helst tror jag nog inte Tupac har något imot om vi fårl lyssna på lite mer musik av han som vi inte hört än ! :)

www.algerstam.blogg.se
Producent

2009-08-03 16:25
Finns en video med albumcover och snippets postade på min nya blogg: Länk till http://www.a2ktheproducer.se . Checka och kommentera gärna! Första singeln kommer att heta "Back In The Day".
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2009-08-09 23:01
Han är död, men hans musik lever vidare och kommer alltid göra det
The only time you feel alive is when you're dead

2009-08-10 00:16
DETTA ÄR SJUKT! FÖR TUPAC VAR JU TRETTON ÅR!!! han lever! han lever lätt

sett massa youtube videos om att han lever, om den teorin som näms stämmer ska han komma tillbaka till "livet" 2014 och att han nu antagligen håller till på Cuba.
Vet inte riktigt vad man ska tro efter man sett allt shit och läst som blivit ganska övertygande med tiden. Får se om det sker 2014 (; .. Hittade inte den mest övertygande videon, hade droppat den här annars.

Poet

2009-08-10 01:53
Haha som alla domedagsfanatiker. Forst skulle jorden ga under 1999. Sen 2002. Sen hade dem "raknat" fel, sa det ar 2012 den ska ga under pga av polskifte. Nar var det Pac skulle komma tillbaks? Typ 2000? Sen skulle Snoop ha med sig en hemlig artist pa sin tour, och alla trodde det var Pac, visade sig vara Kokane eller nagon annan luffare.

Om nu Pac hade fakat sin dod (vilket jag inte tror han gjorde) varfor skulle han komma tillbaks for? Plus om han nu kommer tillbaks sa kommer han aka i finkan direkt, da det ar ett brott att iscensatta sin egen dod.
Producent

2009-09-11 01:41
"Plus om han nu kommer tillbaks sa kommer han aka i finkan direkt, da det ar ett brott att iscensatta sin egen dod. "
fan om han lyckats så bra borde de fan inte ta han, ge han key to the city och en dunk på axeln, för om inte kändisbrudarna kan sola topless på sin privata båt mitt på atlanten utan att nån paparazzi får en bild borde inte pac lyckas både faka, och hålla sin död hemlig så pass länge :P
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2009-09-14 12:14
Fan är det bara småbarn på whoa nu förtiden? tupac är jävlat stendöd låt han vara det!
How can you think on your feet has been bitten off from the knee, and down?

2009-09-14 12:44
haha jasså det är 2014 som gäller nu att Tupac ska "återuppstå", tidigare var det ju 2003 eller va det nu var. iallafall ett datum som redan har varit och när han inte återuppstod så flyttades datumet alltså fram hahaha.. rena jehovas vittnen skit för fan!
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-09-14 14:39
Antar att tupacs mamma behöver mer crack...

Rappare

2009-09-18 12:06
Haha allt om Tupac är roligt..

sen ska ju jorden gå under 2012 så låter orimligt att komma tillbaka 2014, teoretiskt sett.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Rappare

2009-09-18 12:14
hittade en annan, mycket är nästan övertygande men det håller inte i längden

sorry för dubbelpost, ser dock fram emot hans platta :)
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-09-19 14:57
exakt allt det om Machiavelli är falskt i ovanstående klipp
Jadu

2009-09-21 05:40
haha. den där killen som är så lik tupac, han lär sitta hemma i månader, år i streck. och gå ut en kväll någon gång då och då för att förvirra folk, sen sitta hemma och skratta åt nyheterna

2009-09-21 23:21
Precis som någon skrev innan fortsätter de mjölka honom på pengar. Intressant att osläppt material blir släppt för oss som lyssnare och fan, men precis som caliber säger är det väldigt respektlöst och egoistiskt. Tänk om tupac inte vill att hans texter som 16 åring (vilket förmodligen inte är samma buskap med texterna man känner igen i all Eyez On Me-albumet osv) kommer ut till allmänheten.
Try to make it within yourself first. If you're doing Hip Hop for the money, find another occupation. If you're doing it for the love, keep building and the money will come to you. -GZA

2009-09-22 11:48
ja fyfan vad uselt det lär vara. tror inte det finns någon rappare som skulle vilja släppa sina allra första låtar