Big L's bästa "freestyles"?
Här är två som jag gillar väldigt mycket. Fyll på! (Visste inte om jag skulle posta i audio & video eller här, men jag testar här.)
Big L's freestyle är helt sjuk synd att han gått bort.. R.I.P
Ja, RIP! Upp! Inget intresse utav denna rappare? :/
Producent
2009-06-25 03:23
Hell yea...en utav den bästa. Big L är dope!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Dom två redan nämnda är sjukt bra.
Blind Alley Freestyle med Lord Finesse är också skön:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DEN killen va före sin tid asså, hell yeesssss... Tycker verkligen det är synd att han dog, mest synd eftersom man va så inne på o höra nytt från han.
http://www.myspace.com/murderdem
Jomta P17 Riktigt feta rader. Synd på kvallen bara :/ Mer mer mer mer!
ni hittar inget större fan än mig. synd att det inte finns fler låtar :( har alla, men väntar glatt på Street struck dokumentären och Real legends never die albumet :)
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
BIG L ALL DAY EVERYDAY, NR 1. FINNS INGEN BÄTTRE, Rakim, Nas o B.I.G e rätt nära men inte lika.
Producent
2009-07-16 14:09
ingen freestyle..men låten e så jävla tung
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Infamouz WORD! Är själv MINST ett lika stort fan asså! Finns verkligen ingen bättre!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Fett fett :D den var riktigt bra!
Producent
2009-07-17 02:09
Det är svårt att bara kunna peka ut en, som verkligen är den bästa han har spottat. Men jag skulle nog säga att 279-freestylen är en potentiell etta.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
I got more riches than you, fuck more bitches than you Only thing I havent got is more, stitches than you Fuckin punk, you aint a leader what? nobody followed you You was never shit, your mother shoulda swallowed you you on some tagalong flunkie yes man shit Do me a favor, please get off the next man dick And if you think I cant fuck with whoever, put your money up Put your jewels up, no fuck it put your honey up Put your raggedy house up nigga, or shut your mouth up Before I buck lead, and make a lot of blood shed Turn your tux red, Im far from broke, got enough bread And mad hoes, ask beavis I get nuttin butt-head Skojjar du elr? :) Rip
Producent
2009-07-25 14:23
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
BIG L ALL DAY EVERYDAY, NR 1. FINNS INGEN BÄTTRE, Rakim, Nas o B.I.G e rätt nära men inte lika. noooo you didnt!!!! jämföra big l med rakim? det bevisade att det finns mer överskattade döda rappare än 2pac, biggie och big pun
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
synd bara att både Pun, Big L och Biggie är bättre än Rakim. Även om Rakim är jääävligt bra med.
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
en av mina favoriter, riktigt tragiskt att han inte hann släppa mer musik, hade trevklöst blivit en av de största
Producent
2010-02-15 16:57
fan att han inte dog typ 1 år senare, låter rått som fan, men hade jävligt gärna sett The Big Picture som den skulle vart, har jävligt svårt för posthumousplattor.. (och såklart hade ja hellre sett han levande än död innan ni hatar)
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
Skribent
2010-02-15 17:15
fan att han inte dog typ 1 år senare, låter rått som fan, men hade jävligt gärna sett The Big Picture som den skulle vart, har jävligt svårt för posthumousplattor.. ja, den var planerad att heta The Higher Side och kan tänka mig att de flesta demos till skivan finns där ute bara att de inte blivit släppta för allmänheten än.
Överskattad.. hahah kolla han, Big L är långt ifrån överskattad. han ÄR en av de bästa rapparna som någonsin grabbat en mikrofon och det är fakta. att folk uppskattar den musik killen hann göra är bara positivt och för det är han inte överskattad. låt han vila i frid för helvete... RIP LAMONT BIG L COLEMAN
Han är inte tyngre än Rakim Men tvåa ligger han utan tvekan. Hej.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
överskattad har jag aldrig hört i samma sammanhang som big l tidigare. svårt o se på vilket sätt han e överskattad, han hann ju inte släppa särskillt mkt så man kan ju inte bedöma mer än att han hade världens största potential.
Klart att han är överskattad om folk sitter och kallar honom den bästa någonsin. Big L var väldigt monoton och 90% av alla hans låtar är i princip likadana. De flesta beatsen har ett fattigt Fruity Loops-sound och han kör massor halvt meningslösa rim med några dugliga punches. Föga imponerande med andra ord. Han hade alltid samma delivery också, väldigt upprepande som sagt. Flowet är väl det enda man inte kan klaga på, det satt fint. Behöver väl knappast nämna att han blev överkörd av gästerna på TBP heller. Big Daddy Kane gjorde mos av honom, 2Pac visa hur man rappar med känsla, Kool G rimmade cirklar runt honom och Fat Joe var fan nästan bättre.
shit, du hade inte mkt till övers för L, men fan det e din åsikt, jag diggar honom, få rappare som kan få mig att garva som han samt att han var före sin tid vad gäller rimstrukturer, punches. beatmässigt håller de inte samma klass som hans rader men inte så konstigt då det förmodligen inte var ngn jätte budget att arbeta med.
Han var inte mycket sin för angående rimstrukturer? De mesta höll på med att trycka in så pass mycket rim som möjligt under 94 ungefär.. så nej, han fick dock större yta med sitt i rampljuset. Big L är tung, men inte bäst av alla dock. & ja, det är synd att han inte fick göra musik under 00 talet också, skulle vart kul & höra.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Tycker också Big L är en av de mest skillade någonsin. Flow, rim, punches han hade det mesta. Det enda man skulle kunna klaga på är hans en dimensionella subjectmatter.
Skribent
2010-02-15 23:28
till Jeppehehe P20: Man kan väl säga att jag kanske uttryckte mig lite fel. det är inte fakta att han är den bästa någonsin, men han ligger definitivt på topplistan och det måste vara fakta. enligt mig personligen är han den bästa dock finns det rappare som t.ex. Rakim som textmässigt ligger i närheten men jag tycker fortfarande att Big L hade bättre delivery. sen som Philip sa är det din åsikt och du har fritt fram att tycka vad du vill men jag står fast vid vad jag tycker och nu tycker jag vi ska låta han vila i frid!
The Return of the Devil's Son LP låter onekligen intressant.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skribent
2010-02-16 20:09
L's barndomsvän Jewelz har också gjort en dokumentär som handlar om Big L. här kan ni se trailern:
Man kan inte tycka att en rappare har en bättre delivery etc. Fungerar inte. Antingen har de bättre delivery eller inte. Och L' hade inte någon speciell delivery och jämföra med Rakim, haha.. Sweet kthxbye
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Skribent
2010-02-18 21:54
Skojar du? Tror du att det finns en generell definition på "delivery" som alla ska följa? klart man kan tycka att någon har bättre delivery det finns ingen fakta på vem som har bäst...
Dokumentären i slutet på Mars (snart ny trailer) Albumet i slutet av 2010 The Return of The Devil's Son , ett år för Big L..
Jag har haft en crush på L sen jag köpte hans skiva back in 95
9-1
Skribent
2010-02-19 23:43
Dokumentären i slutet på Mars (snart ny trailer) Albumet i slutet av 2010 The Return of The Devil's Son, ett år för Big L.. Soft, ska dokumentären släppas redan i mars? jag vet att den redan är klar men de ville inte släppa den i samband med hans dödsdag (15 februari) så de tänkte släppa den 30 maj (hans födelsedag), trodde jag iaf. ju tidigare desto bättre dock!
Is Big L slow? Hell no Bitches get fucked on the roof when I ain't got no hotel dough I'm known for yoking jacks And beatin them with smoking gats
9-1
And whattefukk is this? Så många freestyles länkade men Ingen som brytt sig om denna? Jag är besviken.
Herb McGruff är rätt skön med där :) Put your L's up!
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Personligen tycker jag Big L var frukansvärt grym. Före sin tid med den stilen med battle-rap och fyndiga punchlines. Smaken är ju olika på vad man gillar för typ av rap/hiphop. För mig var han iaf före sin tid och en av favoriterna från D.I.T.C gänget. Har en del riktigt sköna rader som han kört. För mig är han nästan i klass med Rakim. Iaf uppe på toppen av den typen av Mcs.
www.sexstyckenstryk.com www.myspace.com/mattiasingo www.myspace.com/dickochingo
Jävligt skillad rappare på alla delar som var före sin tid
Man kan inte tycka att en rappare har en bättre delivery etc. Fungerar inte. Antingen har de bättre delivery eller inte. Och L' hade inte någon speciell delivery och jämföra med Rakim, haha.. Sweet Håller med till en viss del. Alltså man kan ju tycka t.ex. Celph Titled är skön och har en skön röst men då är det bara subjektivt, eftersom hans delivery rent _generellt_ sätt är dåligt, och man behöver inte vara någon expert för att förstå sig på det. Sedan handlar inte bara om tonläge och röst, det handlar om _hur_ mycket känsla man har för melodin/beatet också. T.ex. så vore det ju väldigt dåligt delivery om man rappade aggressivt till ett glatt beat och en glad sommarlåt.
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Dock så tycker jag att just Celph Titled får fram det han vill, han har ju en otrolig "punch kraft" i sin röst, så att säga. Jag menar kolla bara på låten Diablos, med Celph och Louis Logic. Hans röst och aggressiva rap passar ju perfekt till hans texter, kan man inte kalla det för en bra delivery?
Celph´s delivery är gjutet för hans "våldsironi", man tror nästan på honom:)
9-1
Producent
2010-02-28 17:43
men vafan, man kan väl inte bedömma L's skills på beatsen han rappa på? ja tycker de är helt ok, men det är ju fakta att han inte hade någon beat-budget på sin debut som dessutom fick han petad från bolaget.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
Hehe ja klart att Celph från fram det han vill ha, det är ju inga vidare avancerade setups och/eller avancerade rimstrukturer när han kör på med sitt simpla "förmedlande" av skryt, skryt och skryt. Och visst, det är humoristiskt, men att ha rappat i över 10 år och aldrig switcha flow eller delivery och ligga på med sitt pratande genom bars och verser, vet inte riktigt på vilket sätt det är skickligt. Ni får gärna förklara det för mig. Jämför det med t.ex. Eminem som har rappat ungefär lika länge. Allt från sorgsna seriösa låtar som låter hur äkta som helst, till meningslösa humoristiska låtar och aggressiva självbiografier, och det mesta där emellan.
Sen så är ju Eminem typ en av de top 5 bästa rappare of all time också.
Håll koll på Philiflava hemsidan, där hittade jag ett mixtape med bara hans Unrealesed grejer osv.. "I'm smoother than velvet, my lyrics are well writ, you sayin' L's this and .... My game is, vicious and cool,Fuckin chicks is a rule,If my girl think I'm ... and my pockets are thick,I need surgery to get chicks removed from my dick" RIP To the Rhymorator Big L!
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns