I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heltah Skeltah - Noctural

Utländsk Hiphop - Allmänt

Graffare

2009-06-03 00:18

Heltah Skeltah - Noctural

Damn, detta är ett av de bästa plattorna under 90-talet..

Heltah Skeltah - Who Dat?

Heltah Skeltah - Therapy

Diskutera plattan och/eller posta låtar ni tycker om.

2009-06-03 00:23
Kan bara instämma att den är riktigt bra. För er som pluggar, kan jag rekommendera att plugga till den skivan då den funkar jävligt bra för de.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-06-03 10:29
riktigt tungt album, diggar det so fan. dock förstår jag inte varför många var negativa till magnus force som imo är fett nice också.

2009-06-03 11:33
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-06-03 13:09

En av de bästa skivorna som gjorts!!! Jag tycker också att Magnum force även det var en riktigt fet skiva. Tyvärr släpptes magnum force under en övergångsperiod där "äkta" hiphop fick ge vika för den disco-rap som idag är totalt dominerande och blev därför rejält "slept on"....

2009-06-03 13:16
nocturnal är en av de bästa hiphopplattorna ever ja.. no need for intermission i need trees in my system
Graffare

2009-06-03 14:15
See that leather sofa over there? Yeah
Sit back with this six-pack and a spliff
that have your mind twisted while we chit-chat I like that
I think that, we should start with the session Uh-huh
But before we begin let me ask you a few questions Uh-huh
Have you been touched the wrong way? Nah
Involved in gun play Yeah
The town let me guess acquited like you was O.J. How you know?
Typical black life you jack knifes under a sea biscuit
Get specific an stop fuckin around wit that crack rock Yo I don't smoke doze
Yes you do Duke I can tell
Cuz you actin funny, like when blacks get money

2009-06-03 21:18
Håller med.. riktigt fet platta.. glöms lätt bort bland Illmatic, Reasonable Doubt, Infamous osv.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-06-03 23:14
if i had dollars for every nigga who dared to battle me on microphones, i'd fuck around and be a millionaire
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2009-07-20 15:43
Den plattan räddade mig från sporten tamejfan. Kom ihåg när man hörde den första gången på det glada 90-talet för att sedan införskaffa allt från BCC. Bara första Smiff n Wessun tar den.
Och Magnum Force är tjock den med.

2009-07-21 12:22
alla från bootcamps första platta var ju bland det fetaste!

Men smif n wessun var bäst!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-07-21 15:19
ääh Enta Da Stage! Nu ska jag bege mig in i den musikaliska boot camp världen igen.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2009-07-23 00:32
Håller med, sjukt bra, fick tag på den för ett år sen ungefär och den har spelats flitigt. riktigt sköna beats och bra rappare, vad mer kan man önska sig:)
MTMTX

2009-07-23 13:55

Say I if you're not scared to die!
fullfjädrad när jag kickat en gås..