Sätt ihop ditt drömalbum (bara att använda fantasin)
Som rap-fan har man alltid önskemål om vad man vill höra. Tänk om man fick sätta ihop ett eget drömalbum. Tänk att du hade fått para ihop vilka rappare som helst med andra rappare. Eller para ihop rappare med vilka producers du vill. Du kan böja tid och rum till då du tyckte din favoritrappare var som bäst. Jag själv har ett par idéer på album jag hade velat se men tyvärr aldrig kommer att få se. 1) Ett album med Canibus helt producerat av DJ Premier år 1998. De hade varit galet och hans rätt sorgliga karriär hade sett helt annorlunda ut idag. 2) Ett dubbelalbum med Nas där ena skivan var producerad av Dr Dre och den andra av Premier. Typ år 1995. De hade varit "friendly competition" på hög nivå och hade resulterat i något sjukt. 3) Ett samarbetsalbum mellan Jay-Z, Nas och Biggie runt 1996. Med produktion fördelad mellan Easy Mo Bee, Lord Finesse, Pete Rock, Ski, Premier, RZA, Pete Rock och Q-Tip. De bästa från New York med den bästa produktionen. 4) En collabo mellan Chino XL och Ras Kass år 1996 helt producerad av RZA. Galna texter över mörka och råa beats. 5) Ett album av Slaughterhouse med produktion av J.U.S.T.I.C.E. League, DJ Khalil, Rockwilder, Sha Money XL, Red Spyda Tänk om rapfans hade fått sätta ihop skivor. Tänk vad mycket bra som hade kunnat släppa då hehe.Hur hade du satt ihop en skiva om du fick välja fritt?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Jag hade velat höra El-P och Timbaland koka ihop ett housealbum tillsammans runt 2002. Det hade varit episkt.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
Ett dubbelalbum med endast Eminem & Royce Da 5'9 (Bad Meets Evil) prod by Dr. Dre hade varit som att ha orgasm 24/7
hade velat se eminem, proof and royce på ett j dilla producerat album. sen hade jag velat se black thought o big l på ett album med vem som helst bakom spakarna. peace
Ett ny Nas skiva med samma producenter som var med på Illmatic.
your heart pump project kool-aid
snoop doggystyle 2 proddad av Dr.Dre hade varit fett Jay-z skiva proddat av endast D R E och Timbo hade varit fettttt niiiccee
En "2001" platta till av Dr.Dre med mycket gästare, som Eminem,Xzibit,Snoop osvosv.. de vanliga tunga : ) Men en skiva med Emine, Royce som folk redan nämnt hade varit guld värt, någon låt med Eminem och d12 är efterlängtat.. Önska, ja.. En ny Wu tang skiva, och ODB skulle ha varit på den.. det är väll något man kan önska om inte annat:P
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent
2009-05-09 00:08
Det kanske låter tråkigt men jag skulle vilja att Mobb Deep gjorde en platta som lät i samma stil som "The Infamous", "Hell On Earth" eller t.o.m "Murda Muzik" även som "Free Agents" eller t.o.m "Infamy". Att Havoc gav ut såna beats som han gjorde på Hell On Earth och the infamous med en piggare prodigy. Jag vet att Havoc har det i sig. Gör inte så mycket alls om Alchemist gör ett beat eller 2.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
em och royce på en dreproddad! nuff said
hade velat ha ett album med: Crooked I gäster : Royce för ngn fet skrytlåt, Clipse för ngn koksdealinglåt, Method Man (ngn galen refräng), Clyde Carson och Young Maylay ngn upncoming låt för westcoast och framförallt en låt med Snoop och Dre . samt ngn bra r&b sångerska och trey songz för att få sållt plattor men även leverera kvalitet. Producenter : givetvis dr dre för några blytunga låtar i stil med still dre, hate it or love it, muggs för ngn mörk smutsig låt, dj battlecat för att leverera ngn riktig westcoast banger, don cannon ngn souliglåt, just blaze för partydängan, eric sermon för ngn smutsig boombap låt hade ett album med dessa ingredienser existerat hade crooked legat 1.a på billboard plus fått alla hiphopälskare att komma flera gånger om.
året skulle va 93-94 och rza och dj muggs skulle producera ett album ihop med gäster som wu tang, cypress, killarmy, gravediggaz, das efx, fugees, mobb deep, organized konfusion, fu-schnickens, O.G.C... haha, fantasin flödar på lite väl kanske
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
Masta Ace med DJ Premier vid spakarna nån gång runt '99.
uncrowned P21 satte den bästa! Big L och Black Thought hade varit cp bra.
"Our purpose is to educate as well as to entertain" - Curtis Mayfield
Nas, Prodigy, Ghostface och Method Man med beats av RZA och Havoc, runt -96.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
the re-definition ( 2001) talib Kweli och mos def (Black stars 1998) helt producerat av Måns( timbuktu 2005) i bästa "Alla vill till himmelen" stuk . Gäst artister skulle kunna vara : Reakwon, Dead prez, Rakim, Common och varför inte kanske chords ?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Rappare: Eminem (med gäster, typ Royce och D12) DJ: Necro Vore guld.
Rappare: Eminem Producenter: Dr Dre, Alchemist, Rob the Viking, DJ Premier Gäster: Ice Cube, Beastie Boys, Method Man, Redman, Everlast, Prevail, Madchild
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Redman, eminem och madlib. 3 kilo gräs och ingen får gå ut ur studion förens albumet är klart.
njut
B-Real, Eminem, Dr. Dre, Ice Cube, Onkl P och Organism 12. BEAT THAT! Rökarplatta.
Lyricist
2009-05-13 18:36
hehe måste säga att ja gillade dina idéer... skulle även va rätt fett med Nas o Talib Kweli sammarbets album proddat av.. hmm vet inte vem ja ska placera där, men skulle vilja ha någon westcoast producent där för att mixa politisk new york över ett grymt cali-beat... känns trist att säga Dr Dre så helst någon annan... Men tror kombinationen skulle bli rätt ball
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Ett album med Big L! Producerad av RZA (när han var som bäst) Annars kommer ett drömalbum snart.. OB4CL2!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Big L & B.I.G ett helt album med RZA & Premier som proddare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eminem (slim shady) o illbill skulle vart något speciellt.. 2 helt olika
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ngn skrev i en annan tråd att eminem och r.a the rugged man på ett album producerat av premier, stoupe, 9th, dre och rza
Fat Lip, Method Man, Slick Rick, Big Gipp. Prod. J Dilla (95)
Steve Rifkind must of been sniffing!
Producent
2009-05-14 02:01
Redman, eminem och madlib. 3 kilo gräs och ingen får gå ut ur studion förens albumet är klart. HAHAHAHA woord up!!!
nee men ärligt det hade varit fet o få en hel DJ Premier proddad platta med Mos Def =D
och en likadan med Snoop, Redman & Method Man tillsammans och plattan ska heta We're High As Fuck Hear Premo Cut =P
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
kanske inte skulle funka som ett helt album men ett samarbete i stil med Slaughterhouse fast med Eminem, Busta Rhymes, Ludacris och Redman... Där dom verkligen kan flippa ur! Och kanske lite gäster som Outkast, Twista, Method Man, ODB eller varför inte Bizarre... Skulle va proddat av Dr Dre och Timbaland tillsammans. Oooo det skulle va avföringen!
Slick Rick, Method Man, Sean Price, Mos Def och Nas tillsammans på en platta med 24 låtar, 20 proddade av J Dilla, sen delar Pete Rock, Snowgoons, Hi-Tek och Premier!!!!!
Jag gillar den gamla hederliga tiden då ett helt album producerades av en producer. Album jag tror skulle bli bra följer det mönstret. Inte för att jag är ett speciellt stort fan av Eminem men jag tror att ett Eminem album helt producerat av M.F Doom skulle kunna bli sjukt fett. Ett album med Nas helt producerat av 9th Wonder har även det potential att bli hur bra som helst. Jag hade velat höra ett album med feta 9th wonder beats och en Nas i filosofisk högform helt utan "gangster och bling" låtar... Sean Price har varit en av mina favoriter sedan 90-talets mitt. Jag hade velat höra ett Sean P album där Madlib och Doom står för produktionen. Ett nytt Cage album helt producerat av Dj Premier hade heller inte varit helt fel.
E
tt album med Nas helt producerat av 9th Wonder har även det potential att bli hur bra som helst. men det finns ju faktiskt även om det är ett remix album - gods stepson
Men usch ni vill ju bara ha gammalt! Jag vill ha Kid Cudi och Drake producerade av Kanye. Kan bli episkt!
Njaa, Drake och curren€y får det vara isåfall.. Skulle väl vara nice med någon "Texas Allstars" skiva i stil med remixen på Won't let you down, utan plies, ross, mike jones och alla som benämns som "south.."
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Anenkefali Eminem, Dr. Dre, Ice Cube, Seron (!) & Organism 12 BEAT THAT
B-Raz & Oj Da Juiceman
Jag får faktiskt säga att min drömcollab är redan gjord. Jaylib! Somliga är lyckligtskattade Får man en sista önskan hade jag velat ha ett Erykah Badu album helt producerat av Madlib.
Keep crushin'!
jaojao_ Fuck me backwards, du har rätt! Du ägde just snoppen av mig. Fast B-Real måste stå och skrika "You got to pick it, pack it, fire it up - come along! Take a hit from the bong!" då och då, åtminstone. Samt gärna producenten ur Cypress Hill (som jag inte minns namnet på, Muggs?) med grymma beats. När vi ändå är där och petar, varför inte en remix på Hits from the bong?
Dilla proddar ett helt Mos Def album - världens bästa producent producerar världens mest kompletta MC.
Super-Nerd P22 Den plattan hade blivit i stil med "Can you C the pride in the panther", galet faktiskt. Får ge medhåll där.
Keep crushin'!
skulle kunna tänka mig en supergrupp bestående av camp lo, ini och gravediggaz. de hade gärna fått spela in en platta i någon new yorkbaserad källare runt 97 när de alla hade sin storhetstid (och samtliga bandmedlemmar var i livet). det hade kunnat bli historiens bästa platta. camp lo's speciella stil (dadaist-slangen med ofta kul (om än diffusa) budskap) tillsammans med ini's realism och gravediggaz' mörka toner... blandning mellan alla världar... but it'll never happen... bara drömma vidare! :/
en rakim skiva producerad av rza och 4th disciple runt 95. inga gäster
Raderades mitt inlägg eller glömde jag att skicka iväg det? Whatever.. Doom, Del the Funkee Homosapien, Kool Keith, Ghostface och snubbarna från Cannibal Ox skulle stå för texterna. Madlib, El-P, J Dilla, Dan the Automator och RZA skulle stå för produktionen. Skivan skulle ha varit en platta från 2004 fylld med episk och annorlunda musik, och skivan skulle ha haft en slags story som löper igenom skivans alla spår. Hiphop skulle ha fått en ny mening. "Space-rap"
Priyan, ditt inlägg fick mig att dreggla. Sorry för dubbelpost.
Kom nyss på en riktigt fet. . Tänk er ca 2001 med Masta Ace och Tonedeff. Över riktigt tunga beats producerade av Ant. (love masta ace)
Artist: ChordsProd: Pete Rock, J Dilla, Hi-Tek, Marco Polo, Illmind, Easy Mo Bee, DJ Premier och Large Pro
LOX album som med gäster Nas, Prodigy, Ghostface, Raekwon, Redman och Method Man. Beatsen står Primo, Alchemist, Pete Rock, RZA, Mathematics och Large Pro för. Garanterat en klassiker.
your heart pump project kool-aid
Tänk om rapfans hade fått sätta ihop skivor. Tänk vad mycket bra som hade kunnat släppa då hehe. mja, fast man får tänka på att större delen av alla "rapfans" hade velat se Soulja Boy ft. 50 cent, Young Joc & T-Pain - Hoes and clothes (prod. Dj Khaled)..
Mos , Pac och Tragedy .. För er som inte vit vem Tragedy Khadifi är så.. synd.. iaf.. prod: Lite svårt men skulle velat ha Dre på hela albumet.. Galet
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Alltså hade varit så fett om Guru gjort ett helt album proddat av Premier på 90-talet. Helt epic mayhem!!!!!!!!
^hahahaha att du ens skrev nånting....
BAHA!