I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Relapse

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-26 10:41
Är det förresten så att Eminem sålt närmare 80 miljoner (!) skivor worldwide?

Säger inte Dre att han (dre) gör det i en låt, Say what you say från TES?
Och jag har också för mig att Eminem står/stod med i Guinnies rekordbok för hans sålda skivor, bästa sålda hiphop-artisten eller nåt sånt. ?!
Imorgon får vi veta hur det har gått :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-05-26 15:00
Shit vilken tråkig skiva.
Jag fattar att folk gillar den, det är ganska likt SSLP och MMLP som jag själv gillade när det begav sig, men det är just det som är problemet känns det som: Det står helt enkelt still.
Samma formel ännu en gång. Den första värdelösa singeln som hookar kidsen med den kassa humorn. Attacker på ointressanta kändisar. Skräckfilmsrap. Osv.

Jag måste erkänna att jag inte ens pallade lyssna igenom hela skivan. Kanske ger den ett till försök senare, men det är bara så jävla tråkigt. Det är ju kompetent givetvis, som alltid med Eminem, han är ju skillad som fan. Men det känns bara som en sämre upprepning av vad han tidigare gjort, och humorn träffar mig inte alls längre.
Det känns helt enkelt tråkigt.

Jag ska i och för sig lyssna igenom även andra halvan av skivan innan jag avfärdar den helt.
Manager

2009-05-26 15:54
Nu efter ett tag måste jag säga att jag har börjat tröttna på skivan.
Inge vidare replay value i mina ögon..

Jag saknar låtar som Mockingbird, if i had, toy soldiers, we as americans, rock bottom, No apologies, the way i am..

Beautiful var lite väl corny för min del. Deja Vu var den enda låten som nådde upp till dom ovannämndas nivåer. Fast det var mer textmässigt, den var lite tråkigare än dom andra i mina ögon...

Underground och Insane var inte alls lika intressant som hans tidigare punchline-låtar... Gillade knappt Underground.

Absolut ingen dålig skiva om man kollar på rimscheman, texter, flow osv... Eminem är fortfarande en av de bättre.. Men detta var sämre än jag förväntade mig..

Jag tycker att dom bra spåren på Encore var bättre än dom bra spåren på Relapse.
Men å andra sidan så var dom dåliga spåren på Encore även mycket sämre än dom dåliga på Relapse (fanns ingen dålig, men en del medelmåttiga dock..)

Overall så ger jag den ett LITE högre betyg än Encore.

Rankar dom stora släppen så här:

Marshall mathers..
Slim Shady..
Eminem Show..
Relapse..
Encore..

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-05-26 18:35
Måste bara säga att jag helt tappat all respekt jag hade för Ametist när jag läste recensionen... helt sjukt vilka stolpskott som representerar svenska hiphopbranschen idag...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-26 19:10
Allmusic 4/5 stars
The Daily Telegraph 4/5 stars
Entertainment Weekly (A–)
Los Angeles Times (mixed)
Pitchfork Media (4.8/10)
PopMatters (3/10)
Rolling Stone 4/5 stars
Slant Magazine 2.5/5 stars
Sputnikmusic 1/5 stars
USA Today 3.5/4 stars
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-05-26 22:45
Nu ska även jag komma med mina 2 cents till diskussionen. Jag tycker att skivan är okej, men inte mer. Har lessnat lite på den, det finns en del låtar som jag tycker e ganska kassa. Visst, rimschemat var ju helt sjukt på de flesta låtar, men det räcker inte i alla fallen.

Intro- Kul
3 AM- Sådär
My Mom- Skitbra
Insane- Skitbra
Baghpipes from Baghdad- Tråkig
Hello- Kass
Tonya- Halvkul
Same Song & Dance- Sådär
We Made You- Sådär
Medicine Ball- Bra
Paul- Bra
Stay Wide Awake- Okej, inget mer
Old Time´s Sake- Sådär
Must Be The Ganja Sådär
Mr. Mathers- Sådär
Déja Vu- Skitbra
Beautiful- Skitbra
Crack A Bottle- Kass
Steve Berman- Kul
Underground- Skitbra
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2009-05-26 23:46
Dizzy89

Tackar!=)
Henkish a.K.a ProNooB.
Manager

2009-05-27 00:07
Kan köra en sån här jag med:

Intro- Bästa introt på länge. Gillar´t

3 AM- Gillade inte när jag först hörde den. Tyckte den va lite jobbig mest pga röstläget. Men nu tycker jag att den är en av de bästa spåren på plattan..

My Mom- Gillar. Känns som en sämre version av Kill You.

Insane- Gillar inte alls vid de första lyssningarna..

Baghpipes from Baghdad- Beatet är medryckande och jag gillar det som fan. Rappen mindre bra.. Sådär.

Hello- Kul att han experimenterar lite, men detta va inget jag gillade nå speciellt. Medelmåttig.

Tonya- Gillar det precis som alla andra skits+introt.

Same Song & Dance- Skön början, men annars inget speciellt.

We Made You- Sådär.. Bättre än hans andra löjliga förstasinglar, men thats no excuse.. Rappen är bra, men kan inte säga att jag gillar låten nå speciellt..

Medicine Ball- Inge vidare.. En av de sämre spåren.

Paul- Bra

Stay Wide Awake- Gillar början men annars nej..

Old Time´s Sake- Inge vidare.. Gillar Dre's början (im dre from blabllba..) men thats pretty much it..

Must Be The Ganja - Gillar konceptet och rappen, men låten är alldeles för tråkig.

Mr. Mathers- Gillar.

Déja Vu- Bästa spåret på albumet!

Beautiful- Bra låt. Men lite för "corny/cheesy" (hittar inte rätt ord på svenska..?) för min del.. Gillar början samt samplingen, men refrängen känns alldeles för avril lavigne-aktig som någon påpekade så fint..

Crack A Bottle- Gillar!

Steve Berman- Yes.

Underground- inge vidare.. Hade hoppats på något bättre av en sån låt..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Hangaround

2009-05-27 02:23
Deju vu
Beautiful
3am
Underground
Medicine ball

Sjukt tunga spår.

Same song & dance...pure genius.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-05-27 03:42
jeppehehe P18.. Har lagt till den på spotify.. ska ge den några lyssningar till och se ifall jag ändrar åsikt.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-27 16:26
twomas P25
Du har bra smak!
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2009-05-27 22:05
Beautiful, o hello tror jag den hette..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-28 18:05
Bra recension Ametist jävla sopa
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2009-05-28 18:45
Måste cosigna isen, fast med mindre sur ton. Smaksak antar jag.
Producent

2009-05-30 17:06
vare bara jag som inte gillade den? Jag har aldrig vart ett riktigt fan av eminem, men Marshall Mathers va skön.
jag har svårt att ta in hela det här "high-pitch" temat, han ska rappa med sin "riktiga" röst och vara seriös, därför blev beautiful den låt som ja gillade mest.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
Rappare

2009-05-30 18:41
Stay Wide awake är plattans fetaste låt i mitt tycke
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"