Nu efter ett tag måste jag säga att jag har börjat tröttna på skivan. Inge vidare replay value i mina ögon.. Jag saknar låtar som Mockingbird, if i had, toy soldiers, we as americans, rock bottom, No apologies, the way i am.. Beautiful var lite väl corny för min del. Deja Vu var den enda låten som nådde upp till dom ovannämndas nivåer. Fast det var mer textmässigt, den var lite tråkigare än dom andra i mina ögon... Underground och Insane var inte alls lika intressant som hans tidigare punchline-låtar... Gillade knappt Underground. Absolut ingen dålig skiva om man kollar på rimscheman, texter, flow osv... Eminem är fortfarande en av de bättre.. Men detta var sämre än jag förväntade mig.. Jag tycker att dom bra spåren på Encore var bättre än dom bra spåren på Relapse. Men å andra sidan så var dom dåliga spåren på Encore även mycket sämre än dom dåliga på Relapse (fanns ingen dålig, men en del medelmåttiga dock..) Overall så ger jag den ett LITE högre betyg än Encore. Rankar dom stora släppen så här: Marshall mathers.. Slim Shady.. Eminem Show.. Relapse.. Encore..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit