I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Punchlines som använts av mer än en rappare

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-07 22:57

Punchlines som använts av mer än en rappare

Ibland hör man punchlines som man vet man har hört av fler än en rappare. Det brukar inte anses vara speciellt positivt att "bajta" inom rap. Så därför tycker jag det känns konstigt när man hör samma punchlines av olika rappare.

Ett exempel på en punchline jag hört är:

Stay strapped like bamboo

En line som jag hört från Biggie Smalls, Redman och Ras Kass

Ett annat exempel

Rise like yeast

Just nu kommer jag bara på Scarface som använt de , men jag vet att jag hört det från typ 3-4 rappare till.

Vet inte om det är intressant, men jag tycker det.

Har ni fler exempel på punchlines som använts av många rappare? Är det okej att göra så?

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-05-07 23:52
Finns väl så kallade "fillerpunches" skulle jag vilja påstå.

Raw like sushi osv.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-05-08 00:06
Ja sant. Även som "Tight like a virgin".

Det har kanske med att göra med att dem är en del av det vardagliga engelska språket? Liksom inte svåra att hitta på själv.

Fast jag tycker att "strapped like bamboo" inte passar i den kategorin för att den är för bra.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-05-08 11:49
Cant leave rap alone, the game needs me är också en.. dock ändrar de ofta så de inte låter likadant

Producent

2009-05-08 11:57
Hot like lava
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-08 13:31
high like a bird

say say, whaat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-08 15:39
"Hotel, motel holiday inn (say whaaat)
If that girl start acting up well then I take her friend"
Ungefär!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-08 16:10
XXL - magaziine gjorde en lista för många år sedan med recyklade rader. jigga har ju använt om biggies grejer massa gånger sen finns det hur många sånna exempel som helst, har dock inte lagt de på minnet.

Producent

2009-05-08 23:57
"can't fuck with me like i was celibate" x 10 olika varianter har jag hört några gånger..
Method man i den låten med busta (som jag inte riktigt kommer på vad den heter lagom full på tuben hem)

Lil'wayne har kört nån variant av den på the carter 3 om inte minnet sviker mig..

Och så har jag hört det här och där, nån som kanske vet en till?
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-05-09 00:18
på what's happening med busta kör han väl "... ain't fucking with that, you must be celibate" eller what not, ja, o d e väl en inte alltför orginell rad faktiskt!

royce drar väl i bad meets evil "style similiar to a waiter, 'cause i'll serve any stranger with money" vilket många gjort i många olika tappningar också, utan att ja riktigt kan sätta fingret på vilka jag heller
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello
Producent

2009-05-09 00:30
"Don't talk the talk if you can't walk the walk"
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-09 11:39
i knock your glasses into contacts

2009-05-10 05:02
Vet inte om det är så mycket punchline men "my mind on my money, money on my mind" i väldigt många olika långa och korta versioner har man fått höra.
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!