I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Torae & Marco Polo - Double Barrel

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-04-26 18:41

Torae & Marco Polo - Double Barrel

ooowwwii!
För något år sedan var Torae tillsammans med Skyzoo (och en Chaundon som det varit helt dött ifrån?) de som skulle ta tillbaka NY kommer jag ihåg. Och de var otroligt heta där ett tag men Torae försvann väll ett tag och jag hade väll inte så många tankegångar rörande detta men ack så glad jag blev när jag såg att han är på g igen med en favoritproducent till mig, Marco Polo.

Förutom Blaq Poet, Saigon, Papoose, Cormega och Meth & Red som kommer släppa i år så får vi kanske även lite örongodis från dessa båda herrar.
Marco som för det mesta kommer korrekt och Torae som är hungrig och kommer leverera för alla doubters där ute, owi detta kommer bli bra fint.

1. Intro (featuring DJ Premier)
2. Double Barrel (featuring cuts by DJ Revolution)
3. Smoke (featuring Lil Fame of M.O.P.)
4. Party Crashers
5. But Wait
6. Lifetime (featuring cuts by DJ Revolution)
7. Rah Rah Sh*t
8. Danger
9. Stomp (featuring Guilty Simpson)
10. World Play
11. Hold Up (featuring Masta Ace & Sean Price)
12. Coney Island
13. Get It
14. Crashing Down (featuring Saukrates and S-Roc) (Bonus Track)

Torae & Marco Polo-But Wait

2 Juni är det som gäller...

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-26 18:48
längtar som fan, låten med masta ace o sean price kommer vara galen!

2009-04-26 19:52
Torae släppte enligt mig förra årets kanske bästa platta och den här kommer nog bli ännu bättre. Har du missat att Buckshot och KRS-One ska släppa en skiva?
your heart pump project kool-aid

2009-04-26 20:01
Mjo Daily Conversation var grym med switch och click.
Jaja, det ska även Jay,dre och rae men jag hör dig inte klaga på att jag inte nämnde dem ;)
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-26 21:23
Skivan var mycket mer än click och switch men men feta låtar hur som helst. Det här året ser ut att bli det bästa hip hop året på många många år, tvivlar dock på att Saigon och Papoose får ut något annat än några halvbra mixtapes.

2009-04-26 22:36
mjo det är sant. Ja papoose tror inte jag heller på även om jag aldrig slutas hoppas. Saigon känns faktiskt inte helt omöjligt, aiadw var betydligt mycket mer än ett "halvbra mixtape" och jag törs knappt tänka på hur många album 2009 som kommer se sig besegrade av warning shots 2 :)
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-26 23:06
Denna kommer bli helt sjuk!

11. Hold Up (featuring Masta Ace & Sean Price)

*dreglar*
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-04-27 13:40
kommer bli stört nice, marco har grymma skills!
TURN IT UP!

2009-04-29 23:54
Saigon har till skillnad från Papoose en hyfsad musiksmak, kan verkligen inte föreställa mig ett genomarbetat Papoose-album. 2-3 bra samarbeten med Premier eller Pete Rock och sedan 14 usla Swizz Beatz-låtar eller något.

Ser fram emot Double Barrel, Marco Polo har fan öst feta beats de senaste åren.
PS. Your cunt is in the sink

2009-04-30 01:58
Saigon är hästlängder bättre än Papoose som MC, sen kan han konsten att välja feta beats. Nästan varje låt jag har hört ifrån Saigon har feta beats. The Greatest Story Never told will be told!

2009-04-30 16:48
Marco Polo är så jävla duktig, en av mina absoluta favoriter i branschen.
Albumet blir ett givet köp!

2009-05-05 17:56
Första singeln är galen!

2009-05-06 21:21
Jag gillar hans råttbo! Han borde iof styla upp lite.
Men han är en sjuk producer och Porth A är ett av dom bästa albumen jag vet, så det blir sjukt kul!
"Our purpose is to educate as well as to entertain" - Curtis Mayfield

2009-05-07 01:26

2009-06-13 19:16
Crashing Down är årets låt!

2009-06-14 02:43
lifetime är så jävla bra....fast hela skivan är riktigt fet iofs...polo e kung asså
BOIA CHI MOLLA

2009-06-14 12:07
grym skiva rakt igenom!