Pete Rock planerar nytt J Dilla-album!
Jävlar vad nice det här kommer bli! Innan J Dilla dog 2006 på grund av Lupus så producerade han en hel del beats på sin dödsbädd som fortfarande inte blivit offentliga. Nu planerar J Dillas mamma Ma Dukes och en annan legendarisk producent, Pete Rock, släppa just det materialet. Albumet, som kommer att heta Jay Stay Paid, kommer även att innehålla andra osläppta låtar och produktioner som är plockat från Dillas gamla floppy diskar och DAT-band. Pete Rock kommer att agera radio DJ under hela albumet och Dillas beats kommer att gästas av bland annat Black Thought från The Roots, MF DOOM och M.O.P. Jay Stay Paid planeras vara ute i juni. Källa: Kingsize
TURN IT UP!
Dilla forever! Fast hoppas att det är grejer av kvalitét, och inte sånt som Dilla gjorde men inte var nöjd med och därför valde bort... Jay Stay Paid or Jays mom stay paid?
Världens bästa producent!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha Jay's mom stays paid i det här fallet. ;) Håller med, hoppas det är hög kvalitet på låtarna. Det kan bli hur bra som helst. Bra mc's som ska rappa också ju!
TURN IT UP!
Producent
2009-03-11 21:39
hell yea!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
synd att han inte har fler låtar som han själv rappar på. fetare mc är svårt att hitta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-03-11 23:14
spännande! håller med super-nerd, han är flippad på micken med
http://www.soundcloud.com/luegoods
Galet bra, brukar vara lite emot att folk gräver i Dillas beats men Pete Rock är helt klart det stora undantaget som dessutom medför en hel del förväntningar. Och det där med Ma Dukes stays paid, hon lider även av en ganska svår sjukdom. Jag kan bistå henne med de små slantarna om sakerna går till rätt sak och förutsatt att hennes svåra sjukdom faktiskt är en svår sjukdom.
Keep crushin'!
samma sjukdom som Dilla, om jag inte missminner mig.
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
Producent
2009-03-12 06:58
Fast hoppas att det är grejer av kvalitét, och inte sånt som Dilla gjorde men inte var nöjd med och därför valde bort... Hade tankt likadant om det inte vore for Yancey Boys, sa tank dig den kvaliten fast med rappare som fortjanar att kicka pa beatsen haha. Och precis, litar pa PR.. Shiiiiieeet, jag ar fett peppad
Tvivlar starkt på att hans mamma heter Ma Dukes. Ma Dukes är väl slang för "mamma" om jag inte har helt fel. Men intressant projekt, hoppas det blir bra.
your heart pump project kool-aid
1st . Ma dukes är en känd referens till ens "mamma", som för övrigt används flitigt. 2st. Så länge de har intressanta rappare som kör över d här nya projektet så tror jag att det kan bli riktigt bra.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Angående Ma Dukes, så heter hon egentligen Maureen Yancey men är känd vid namnet Ma Dukes, vilket som sagt är en definition på ens mamma. Antagligen kallas hon det eftersom Dilla ofta kallade henne det. Håller med om att Dilla är underbar med micken, lyssna bara på Won't Do eller vad som helst! Jag tror dock att Thought, Doom och M.O.P kommer göra ett grymt jobb! Tror plattan kommer i början av juni, om någon undrar. Bara att räkna ner, guys!
TURN IT UP!
lyssna på "fuck the police" och du ser varför dilla är en guld mc. sen skiter jag fullständigt i vilka som rappar på plattan, för de är FÅ som kan rappa BRA över ett dilla beat. common, pharcyde, mos def och guilty simpson e väl några få som hade klassen. hellre ser jag en instrumentalplatta med 15 UNDERBARA beats, än några halvdana låtar med bra rappare på.
Producent
2009-03-12 17:17
han är en jävel på b.r gunnas platta med "do ya thang" om du inte hört den
http://www.soundcloud.com/luegoods
grymt. 31 mars släpps ju J Dilla - Dillanthology: J Dilla’s Production For... nån som har nått info om den?
Sean-Price: Det var faktiskt nytt för mig. Kommer det vara en samling av några av hans produktioner eller?
TURN IT UP!
ja precis såg det också, frågan är bara vad det är. Kan vara en samling på beats som han har hookat andra, som inte finns på hans plattor så att säga
det är ju grejer man redan har, känns som att det blir lite mycket pengamjölkning nu. ajja Dilla är alltid nice