Lil Wayne ska bli rockstjärna
Det har blivit känt att "" rapparen Lil Wayne ska släppa ett rockalbum under titeln, "Rebirth". Albumet sägs vara ett fristående experimet och ska inte ha sammankoppling med tidigare material, som ex C3. Tanken är väll att försöka göra ett halvhjärtat autotune försök som mr. Kanye West och att nå en helt annan typ av fans. men jag tror att det kommer gå åt helvete för honom... läs mer påLänk till http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=3752
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så vänta, killen som är sjukt otydligt och knappt hör vad han säger när han rappar, alltså pratar, ska göra ett rock album där han kommer sjunga? LYCKAT!
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
det har ju redan släppts en singel som va helt värdelös... och han typ sjunger lite halvt, väldigt lugnt till ett rock inspirerat beat...
Fuck mainstream and there commersial sound, bigg it up for the underground
Tyvärr så kommer han väl sälja platina på den här skiten med.
knappast! hype hjälper inte till allt tror jag
inse dina begränsningar....för många har för stort ego o tror att de kan göra vad som helst. ok jag ska inte döma ut ngt innan det ens släppts men va fan liksom. lil wayne, lägg in dig på rehab.
Unstoppable e ju sjuukt fet!!! Gör han liknande den musiken kommer det tilloch med bli bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej nej nej..dumt att såga innan man ens hört men tror verkligen inte det kommer bli bra...
Hahahahaha som om han inte gjort bort sig tillräckligt ;D
Killen borde typ.. stoppas i en slang
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Lil wayne har släppt så jävla mycket feta grejer tyvärr blir inte det här en av dom :/ Önskar att fortsättningen kommer vara en tillbaka gång till Carter 2 hållet där är en riktigt jävla vass
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
inse dina begränsningar....för många har för stort ego o tror att de kan göra vad som helst. varför måste det handla om ego? han är ju i en sån position att han har möjlighet att göra vad fan han vill med skivbolagets välsignelse eftersom han är enormt framgångsrik, hans karriär står inte och faller med den här satsningen direkt...så om han vill testa något nytt och göra rock, låt honom göra rock. varför ska du bry dig? antingen klagar folk på dom stora rapparna för att dom bara är stöpta i någon skivbolagsmall, men när dom vill gå i en helt annan riktning och göra något som med största sannolikhet inte blir lika kommersiellt gångbart som deras vanliga material så är det också fel? give me a break...
Demento P22 Oh snap, Så jävla sant!!!!
Demento P22 Co-sign. Blaze_We P22 Co-sign.
varför måste det handla om ego? han är ju i en sån position att han har möjlighet att göra vad fan han vill med skivbolagets välsignelse eftersom han är enormt framgångsrik, hans karriär står inte och faller med den här satsningen direkt...så om han vill testa något nytt och göra rock, låt honom göra rock. varför ska du bry dig? antingen klagar folk på dom stora rapparna för att dom bara är stöpta i någon skivbolagsmall, men när dom vill gå i en helt annan riktning och göra något som med största sannolikhet inte blir lika kommersiellt gångbart som deras vanliga material så är det också fel? give me a break...Men seriöst... tycker du verkligen att han borde göra detta
rock ?
Det är väll också självkart att det handlar om ego. eftersom om han inte hade känt sej som "" den bästa rapparen som lever, så hade han nog inte vågat byta musikganger. (
påstår inte att han är den bästa utan det är något som han själv står och skriker om )
Han tror att han är bäst, bara för att folk blev paralyserade av han utveckling, vilket faktiskt var chockande. eftersom ja... C1 och C2 håller verkligen inte samma kvalitet som C3..
Och det är klart som fan att det handlar om han har sitt feta huvud uppe i röven på sej själv.
Jag förstår inte vad du menar med att det inte blir lika kommersiellt som deras vanliga material.
Tror du inte att han vill sälja skivor?
Tror du verkligen att han hade hoppat in i grytan om det inte fanns någon chans att äta något?
ursäkta mina metaforer är bara sjukt trött i huvudet.
Jag blir så jävla glad om han går över till rock helt och hållet.. Slippa sån jävla idiot inom hiphopen, Souljah Boy kan joina hans band och be the drummer !
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
the shit is bangin
Man kan väl låta grabben ha lite hyvbris, han har ju trots allt släppt klassiska skivor som "Tha Block Is Hot" och "lights out".
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Alkoholist P20 Men seriöst... tycker du verkligen att han borde göra detta rock? Det är väll också självkart att det handlar om ego. eftersom om han inte hade känt sej som "" den bästa rapparen som lever, så hade han nog inte vågat byta musikganger. (påstår inte att han är den bästa utan det är något som han själv står och skriker om) Han tror att han är bäst, bara för att folk blev paralyserade av han utveckling, vilket faktiskt var chockande. eftersom ja... C1 och C2 håller verkligen inte samma kvalitet som C3.. jag ägnar inte min tid åt att försöka bestämma vad artister borde eller inte borde göra, men om jag ska säga något som lil wayne borde göra så skulle det se ut så här: GÖR VAD FAN DU VILL. saken är ju att varken du eller jag vet vad lil wayne tycker om att lyssna på, för allt du vet så kan han vara ett stort fan av rockmusik och känner helt enkelt för att göra ett försök även inom den genren nu när han faktiskt kan göra det utan att riskera särskilt mycket. jag skrev kommersiellt gångbart, det jag menar är alltså att jag har svårt att tro att skivan kommer att sälja lika bra som hans hiphopmaterial...Tror du inte att han vill sälja skivor? Tror du verkligen att han hade hoppat in i grytan om det inte fanns någon chans att äta något? jag tror att alla artister vill att folk ska köpa deras skivor. jantelagen är soooo 90-tal, släpp det nu.
han brukar säga i intervjuer att han lyssnar väldigt mkt på rock, metal. nirvana osv. så Demento har rätt i sina spekulationer. Och för övrigt håller jag med honom helt och hållet.
Grejjen med lil wayne är att han inte bryr sig, han gör precis som han vill. He´s a outlaw Hoppas att det bara är en fas.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
PROOOM QUEEEN! THE PROOOM QUEEEN! THE PROOM QUEEN! SITS OUTSIDE MY DOOOR
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Scarface ska göra samma sak har han sagt och jag läste att Dr Dre ville skapa en rock grupp.
Shuu
Skulle vara kul att höra Lil' Wayne growla...
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Lil Wayne är en av mina favoriter dessa dagar. Han är en av de bästa i "gamet" och alla vet att han är helt fucked up. Ärligt talat är jag inte förvånad att han gör detta experiment, men man kan ju hoppas att han vill ta sig in på egna banor och inte försöka gå i Kanyes breda fotspår. Och jag hoppas Weezay kommer tillbaks till oss också, efter sin resa i rockvärlden.
Rappat skitlänge.
Han har tidigare berättat att rockbandet nirvana inspirerar honom och hans musik så nu gick han väl steget längre än förrut...
TACK GODE GUD!!!! bara han inte blir tagen för ''hiphop/rap'' längre, så trött på den mainstreem horan som e fullständigt talanglös och ful, autotune gör inte saken bättre btw ;)
PööööjZZ
Lat killen gora rock for fan. Sen om det kommer bli bra eller inte, det ar en annan sak.
At the gates of Eternity...
de blir inte bra, kvittar vad idioten hittar på för nåt :D
PööööjZZ
Har hört några rocklåtar med han och dom är helt okej! Sen så fattar jag inte varför man ska hata? Diggar du inte, lyssna inte.. Let it rcok !!
Highfive anyone, anyone?
vänta lite nu här? är/var lil wayne en rappare ? :/
vänta lite nu här? är/var lil wayne en rappare ? :/ Haha.
Beat the odds like an abusive freak show owner
JaoJao Spelar det någon roll vad han engentligen "ÄR"? Hans musik säljer, han får in cash! Thats it!
Highfive anyone, anyone?
"så vänta, killen som är sjukt otydligt och knappt hör vad han säger när han rappar, alltså pratar, ska göra ett rock album där han kommer sjunga? LYCKAT!" -> lär ju bli en succé snarare. rock låter i princip som om man lägger en mick på e4an under rusningstrafik och håller en hes väsande och skrikandes katt med pungen i kläm framför micken och spelar in. alltså borde det passa lil wayne perfekt eftersom hans röst = en katt med pungen i kläm. ungefär. (not: detta är inte en diss till musikstilen rock, jag diggar mkt rock, trots allt. och lil wayne har faktiskt gjort några bra låtar.)
lyssna på han utan autotune så har ni svaret om han e bra på nåt
PööööjZZ
Handlar väl om att ta vara på dom yttre förutsättningarna.. Han får de att låta bra =)
Highfive anyone, anyone?
e han vad ni kallar hiphop?
PööööjZZ
e han vad ni kallar hiphop? nej han är vad jag kallar en artist som från början enbart gjorde Hiphop (dvs. rappade på typiska hiphop beats). Ush det är hemskt att se en artist utvecklats tycker alla borde försöka göra om sitt första album i 10 olika versioner.
lär ju bli en succé snarare. rock låter i princip som om man lägger en mick på e4an under rusningstrafik och håller en hes väsande och skrikandes katt med pungen i kläm framför micken och spelar in. alltså borde det passa lil wayne perfekt eftersom hans röst = en katt med pungen i kläm. ungefär. Visste inte att artister som t ex Lenny Kravitz låter så? Du menar kanske Death Metal eller något?
nej han är vad jag kallar en artist som från början enbart gjorde Hiphop (dvs. rappade på typiska hiphop beats). Ush det är hemskt att se en artist utvecklats tycker alla borde försöka göra om sitt första album i 10 olika versioner. haha word!
work some magic
Gangster -> rap -> snacka -> snacka med autotune -> sjunga/snacka med autotune -> göra detta med andra som har gått igenom exakt samma sak -> rock -> 20000 mixtapes -> sjunga andras texter -> ändra sitt album i sista sekund -> sälja miljoner!!! Japp, den grabben lever livet...
asså fyfan... carter ettan var tung, tvåan, ja då började det dala, och trean, ja, jag har fan inte ens lyssnat på skiten, men kan bara tänka mig att den är lika kul som att knulla en släkting. Hörde nå rykte att det var en snubbe som hade skrivit ettan åt honom, och sen skitit i att skriva nå mer efter den, och nu vet jag ju inte om detta är sant, men helt jävla ryckt ur luften känns det fan inte,,,,
fuckincrackhead Alltså, du är verkligen ett fucking crack head!. Det är rykten tagit ur röven på dig, och det dalade inte efter carter 1, tvåan var snäppet bättre och carter 3 är en grymt komplett och bra skiva. Sen kan jag hålla med om att det har dalat lite efter den, men vi får vänta hoppas och se.
haha en snubbe som heter blaze_we kanske inte skulle kasta sten i glashus när det gäller att vara crack head.. och vad du tycker om att jag inte gillar tvåan och inte ens palllar att lyssna på trean ger jag blanka fan i... haha jag antar att du känner lil wayne och har frågat han om någon har skrivit skivan åt han, och han har svarat nej? Hela jävla cash money clicken har ju fan gått ner sig för fan... och deras fans verkar det som..
Vad har crackhead med mitt namn att göra?? Och att inte ens lyssna på en skiva innan man lägger en åsikt visar ju bara att du är ett riktigt stolpskott. Nej klart jag inte känner honom? Va fan är det för fråga, jag har lyssnat och hört att han har utvecklats 100% från första skivan. Det är lite det som är grejen med wayne, att han förändrar sitt sound, provar nya grejer och han sjuka utveckling från t ex carter 1 till 2. Men du verkar ju inte ha lyssnat på någon av skivorna...Crackie
Blaze_We Utvecklingen är väll bara varianter av Autotune =) Men det är väll också musik antar jag... speciellt om hela låtarna är 110% autotune!
skönt att anwar iaf fattar lite grann.. men vill du sitta och sjung med till nån jävla fjollas autotune skiva så kan du ju göra det, det stör ju inte mig, men dina grannar, dem tycker jag synd om...
fuck lil wayne! han är och förblir helt jävla väärdelös!
2-3 av hans rock låtar har läckt på nätet!! Om ni vill att jag ska länka, så gör jag det!