DJ Premier listar sina 20 favorit-album 2008
Like every year DJ Premier present to you his top 20 albums of a year on LiveFromHQ, also in 2009 he did that. Now it's on this blog wich makes me happy offcourse, here is Premo's top 20 of 2008 guys: Rank: 20. Ill Bill - The Hour of Reprisal 19. 88-Keys - The Death of Adam 18. EPMD - We Mean Business 17. Craig G & Marley Marl - Operation Take Back Hip-Hop 16. Ice Cube - Raw Footage 15. Q-Tip - The Renaissance 14. Guilty Simpson - Ode to the Ghetto 13. Termanology - Politics as Usual 12. Big Shug - Otherside of the Game 11. Ludacris - Theater of the Mind 10. Heltah Skeltah - D.I.R.T. (Da Incredible Rap Team) 09. Lil' Wayne - Tha Carter III 08. The P Brothers - The Gas 07. eMC - The Show 06. Jake One - White Van Music 05. D.I.T.C. - The Movement 04. Scarface - Emeritus 03. Statik Selektah - Stick 2 the Script 02. Evidence - The Layover EP 01. DJ Revolution - King of the Decks Artists that DJ Premier wanted in top 20, but didn't made it but mentioned: GZA, Reks, Devin the Dude, Large Pro, Nas, Prodigy, Trick Trick, Young Maylay, The Game, Black Milk, Torae and Vast Aire. "Be Glad or Be Mad" -DJ Premier
Keep CD alive
måste säga att jag är mest förvånad över att inte se Pete Rock's platta däruppe, visserligen släpptes den väl i Januari '08 lr nått men tror inte han hade med den på sin '07 lista men kan ha fel.
Keep CD alive
Trodde inte Premier var ett Lil' Wayne fan.
P Brothers - The Gas Är nog min etta över 2008 fetaste plattor.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Trodde inte jag heller Rockz, men whatever. Han fick väl cash för att säga det.
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
^^varför skulle han fått cash för att säga det? har han inte rätt hyfsade försäljningssiffror? vem vet, han kanske tyckte det var ett bra album, även om det inte är samma typ av musik han själv producerar?
Producent
2009-01-04 23:36
Vem i the buisness är inte ett lil wanye fan?
Rolling Stones utnämnde nyligen "The Carter III" till detta decenniums bästa hip-hop album.. lite väl överdrivet kanske hahah.
Keep CD alive
Rockz och P___ bara ni som inte har märkt att omvärlden förrutom på whoa så hatar inte så mycket folk på lil wayne.. det handlar inte alltid om att vara bäst på att rappa utan kanske som artist och allt annat vem vet.. Tyckte först inte om honom i början men haha killen är sjuk i huvudet
Preemo diggar säkert bara beatsen på den skivan..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
haha THe Carter III överskattat album, de e bara för hans hype de blev så bra fjortiz album btw
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
WirrWieD Rockz och P___ bara ni som inte har märkt att omvärlden förrutom på whoa så hatar inte så mycket folk på lil wayne.. bullshit. lil wayne hatet är ju så utspritt att det är sinnessjukt...går ju knappt att kolla på en hiphopvideo på youtube (i synnerhet gamla grejer) utan att 1 miljon sura jävlar skriver kommentarer om att lil wayne är skit och att det här och det här minsann är bättre. tillsammans med soulja boy är han garanterat den rappare som är mest hatad för tillfället...men precis som soulja boy så är han naturligtvis också älskad av jävligt många.
Trodde inte jag heller Rockz, men whatever. Han fick väl cash för att säga det. haha...i kvällens avsnitt av "hiphopers in denial"
"Premo diggar säkert bara beatsen på skivan!" Haha fyfan. Ge er nu, även om ni hatar Lil wayne(jag tycker inte heller han är bra).. Varför skulle inte Premier få göra det?
Demento hur kommer det sig att han uppträder över allt och har så mycket fans och är så älskad? Jag tror det är avundsjuka rätt så mycket eftersom att han gjorde en ny grej kanske inte diggades så mycket i början men folk som inte ens lyssnar så mycket på hiphop har börjat lyssnar på det tack vare den killen pågrund av hans reklam han är över allt.. sen gör han inte dålig musik jämnt det kan fan varrenda här inne hålla med om.. Annars är man ju bara riktigt långsint och avundsjuk... Han gör hiphop som alla kan lyssna på en bra sammanfattning..
Försöker inte få någon nu heller att börja gilla han men tycker det är som nöjd säger... Direkt någon yttrar weezy så får man ett skott i nacken nästan..
helt sjukt att han inte listar reks släpp bland top10, heelt sjukt.
nån som har hört DJ Revolution skivan som han listar som 1:a?? ..va är det för nått, en DJ-mix eller instrumental lr....?
Keep CD alive
Finns ingen som e så överskattad som Weezy o Soulja Bög
Finns ingen som e så överskattad som Weezy o Soulja Bög
Traklista:
01. Intro (Feat. Jazzy Jeff) 01:18
02. King Of The Decks (Feat. Sean Price, Tash) 03:18
03. The DJ (Feat. KRS-One) 05:37
04. Do Your Thing (Feat. Guilty Simpson, Royce Da 5'9") 03:06
05. LA D.J. (Feat. Tony G) 00:49
06. Funky Piano (Feat. Bishop Lamont, Crooked I, Styliztik Jones) 05:10
07. The Big Top (Feat. Special Teams) 04:35
08. Start The Revolution (Feat. Bootclamp Clik) 05:18
09. Scratch Nerds 01:21
10. Invaders From The Planet Sqratch (Feat. DJ QBert) 02:46
11. EY (Feat. Joell Ortiz, Termanology) 03:51
12. Casualties Of Tour (Feat. Rakaa Iriscience) 04:37
13. Damage (Feat. Blaq Poet, Bumpy Knuckles) 03:41
14. Willie Lynch (Feat. Styliztik Jones, KBimean) 03:05
15. The Biggest Up (Feat. DJ Premier) 01:14
16. Blow Da Spot (Feat. Strong Arm Steady) 05:08
17. School (Feat. Planet Asia) 03:19
18. Spit Ridiculous (Feat. Defari) 02:47
19. Pro's & Con's (Feat. Evidence) 03:16
20. Calling HAUL 00:33
21. Man Or Machine (Feat. KBimean) 03:09
22. The Set Up (Feat. Sway, King Tech) 02:16
23. The Re-Match (Feat. DJ Spinbad) 05:43
24. Raided R (Feat. DJ Raid) 03:44
Demento hur kommer det sig att han uppträder över allt och har så mycket fans och är så älskad? Jag tror det är avundsjuka rätt så mycket eftersom att han gjorde en ny grej kanske inte diggades så mycket i början men folk som inte ens lyssnar så mycket på hiphop har börjat lyssnar på det tack vare den killen pågrund av hans reklam han är över allt.. sen gör han inte dålig musik jämnt det kan fan varrenda här inne hålla med om.. Annars är man ju bara riktigt långsint och avundsjuk... Han gör hiphop som alla kan lyssna på en bra sammanfattning.. Fan vad jag störde mig på det där inlägget.
Beat the odds like an abusive freak show owner
WirrWieD jag har aldrig förnekat att han är älskad av många, jag skriver till och med precis det om du läser mitt inlägg lite noggrannare. JAG har inget emot lil wayne så jag kan bara spekulera i varför folk hatar honom så mycket, men min poäng är bara den att hatet mot honom är utbrett långt utanför whoa.
Ser ni inte vad som händer här då? Även i en tråd som handlar om Premo, och dom flesta i tråden diggar han, så tar weezy över, ha! (No diss till Premo, a true legend)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan den där DJ Revolution skivan ser ju faktiskt jävligt fet ut att döma av tracklisten.. känns som jag får ta och kolla upp den, har du hört den Rockz?
Keep CD alive
Ja, har bara lyssnat igenom den snabbt ska lyssna i genom den riktigt ikväll.
Har inte heller hört skivan förutom låten med KRS. Får kolla upp den.
your heart pump project kool-aid
Varför skulle inte Premier få gilla Lil' Wayne? The fuck?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Ja "The DJ (Feat. KRS-One)" är riktigt tung!
haha varför skulle han inte gilla Wayne?? Tror ni att Premier bara lyssnar på gammal boom bap hiphop eller? Bara för att 90% av whoa gör det... Själv tycker jag att han hade en riktigt bra lista!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, gillar speciellt att Preemo inte tar med Reks-plattan som alla boombaptalibaner här på whoa tokhyllat.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Reks var en platta man lyssnade på en gång, sa fan vilken fet platta för att sedan stoppa in den i hyllan och där har den stått sen dess.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Rockz - Hur är resten av albumet av den dära DJ Revolution?
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Jo den är bra, har bara hunnit lyssnat igenom den snabbt ett par gånger. Jag skulle nog inte sätta skivan på 1.a plats men jag tycker absolut att ni ska kolla upp den.
Nice att han listade Evidence - The Layover EP så högt!
Ch1ll - Han har sin förtjänst utav det.. Minst sagt när jag lyssnade igenom hela albumet så ligger det jämnt delad förstaplats tillsammans med eMC - The Show ...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Big Shug's hade blivit så mycket fetare om premo gjort hela skivan. men fortfarande fet. men ice cube?? skrattade när ja lyssnadepå den sist. yayyyyayyyyyyyyyy
nej, ja e inte full, ja e bäng.
Blev förbannat överraskad över hans första val...
emc borde va på guiltys plats tycker jag :(
Empire: varför det?? ..Preemo säger ju själv att det är DJ:ing han mest lever och andas för medans hip-hop beatsen generar mer cash, så tycker inte det var speciellt förvånande att han valde en sådan skiva. det jag tycker är mest skumt är att Pete Rock inte ens omnämns i listan.
Keep CD alive
vilken luris ja trodde listan började på 1-20 inte 20-1. då e ju nästan allt i sin ordning fast ill bill och ice cube borde va i top tio.