Scarface - Emeritus
"Sista albumet" tydligen. Beatmässigt så är det mycket nice efter första lyssningen. Track List: 01. Intro (Feat. J. Prince) 02. High Powered 03. Forgot About Me (Feat. Lil Wayne & Bun B) 04. Can’t Get Right 05. Still Here 06. It’s Not A Game 07. Who Are They 08. Soldier Story 09. Redemption Song 10. High Note 11. We Need You 12. Unexpected 13. Emeritus 14. Outro This is Scarface's solo album (not a mixtape). Drops December 2nd. Shouts to NMC for the cover. Some features have not been added to the track list, so it will be updated when it's released.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Av dom låtarna jag hört så verkar det vara en bra skiva.
Passande titel för en sistaskiva :) Har han några låtar uppe för fri lyssning nånstans? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
spår 4 Can’t Get Right finns på hiphopdx.com
Finns att sluga ner på diverse ställen... J-ligt bra skiva!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
har inte han haft ett antal "sistaskivor" nu elr? inge fel att han fortsätter, en av dom bästa
Tung titel! Måste ha den här.
Redline!
Kan vara årets platta!
Line 18th..Truez neva stop
Producent
2008-11-30 11:35
High Powered va riktigt tung om jag inte minns fel...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
FYFAN vilken platta.. Face har pondus som ingen annan
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Men kungen av södern är ändå ingen annan än DJ Screw!
Hasidic Vibes
Jag tycker att den platsen tillhör Scarface.
Kanske som rappare, i och med att Screw sällan lade särskilt många rader själv. Men som mest inflytelserik person från södern, kan ingen mäta sig med Screw.
Hasidic Vibes
beatsen är fan of the hook. Rådiggar titelspåret, emeritus. T.R sa det: "Face har pondus som ingen annan"
http://www.slagskottfilm.com/
Tycker inte att man kan jämföra Face o Screw på något sätt.. En är rappare o en är DJ.. Men man kan ju säga att utan Scarface så hade inte DJ Screw haft lika mycket att jobba med.. Scarface va Scarface innan DJ Screw ens fått skivspelare Om nån ska ha titeln "mest värdefull" så skulle jag utan tvekan säga J.Prince (CEO Rap-A-Lot)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
1.Scarface 2.Bun B 3. Lil Flip Om vi nu ska vara petiga ;)
ontopic: ser fram emot att jultomten ger mig skivan i år, ska ge fan i att ladda hem den så att upplevelsen inte sabbas. synd att omslaget är så fult bara. offtopic: 1.Scarface 2.Bun B3. Lil Flip Om vi nu ska vara petiga ;) vad har du rökt egentligen? inte för att gamle flipper är värdelös eller så men det finns ju hur många rappare som helst från södern som slår honom på fingrarna...
E det bara jag som tycker att Pimp C e tyngre än Bun??? 1. Face 2. Pimp 3. Bun
Många sköna låtar på albumet. Face är underskattad
Shuu
Kungen av södern behöver inte nödvändigtvis vara en rappare, utan likaväl någon som tagit södernhiphop i sin mest betydande riktning. Håller med om att J varit viktig när det kommer till det, men tycker ändå eftertrycket Screw lämnat varit starkare. Håller sedan med dig om att Pimp C definitivt var, kanske inte tyngre i den bemärkelsen, men helt klart grymmare än Bun B. Det säger jag inte bara för att han är död, utan för att jag tycker han hade en genuin känsla för hur bra hiphop ska låta. Förutom att han var ypperligt duktig bakom spakarna, kunde han faktisk också både sjunga och rappa fantastiskt.
Hasidic Vibes
jävligt tight platta måste jag säga...kul att gubben inte gör en besviken!
BOIA CHI MOLLA
det är dags att skrota rap a lot
Vila I Frid Tony Snow
Demento: Haha. Smaken är som baken antar jag, Z-ro och Pimp C passar där med.
Skivan är helt galen. Scarface topp 10 all-time lätt!
your heart pump project kool-aid
yeah grym som alltid uncle face slår alldrig fel rap a lot life r.i.p pimp c
oh boy
Mos.. Vi e på samma vibb i så fall.. Jag har mycket love för både Screw o J o alla andra som levt o dött för södern
Skivan är helt galen. Scarface topp 10 all-time lätt! Most Def
Shuu
Redaktionen
2008-12-01 23:01
Emeritus har fått sig en genomlyssning nu och mitt första intryck är helt klart hur mkt bättre den här plattan är än senaste Made. mkt bättre beats som faller mig bättre i smaken samtidigt som det känns som om face har lite vettigare saker å säga den här gången.. den här plattan känns dessutom mkt mera tidlös och har helt klart potential att hålla flera, flera år..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Om kungen inte behöver va en rappare så e J PRINCE definetivt kungen. Fet skiva som alltid förresten.
http://slutavagullig-sebbe.blogspot.com/ http://www.myspace.com/sebbe1 https://twitter.com/SEBBEMUSIK
Att den skulle va på Scarface top 10 e ju inte så svårt kanske med tanke på att han bara släppt 10 officiella album:D Jag tycker att The World is yours e nummer 1, sen The Diary, sen Mr Scarface is back, sen Balls n my word(inofficial), sen The Fix
Nej, nej menade topp 10 MCs.
your heart pump project kool-aid
www.myspace.com/scarfacemusic Där kan ni lyssna på hela albumet!! Låten med Z-ro på hooken är endå fetast så!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
elem.. ja då e det inget snacka alls.. Han e nummer 1 på min lista, tätt följd av Jigga
face mob. exttremt fet skiva, inte hört hela iofs, men vad jag hört hitills är extremt lovande
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Fy fan vad bra skivan är! Bland det bästa som kommet på flera år!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
"Jag tycker att The World is yours e nummer 1, sen The Diary, sen Mr Scarface is back, sen Balls n my word(inofficial), sen The Fix" The world is yours! Dyin' with ya motherfuckin' boots on ! Sjukt off-bar pga svordommarna Mr Scarface is back! Your ass got took ! Sjukt långa pauser mellan meningarna + att man har aldrig kunnat lita på honom mer!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
inte i närheten av the fix men ändå bra.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time