I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jedi Mind Tricks - A History Of Violence

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-11-05 09:47

Jedi Mind Tricks - A History Of Violence

Såhär efter första lyssningen är jag besviken, var inget spår som direkt fick mig att höja ögonbrynen. Får se om det sätter sig i efterhand kanske.

Tankar?

Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-11-05 10:14
Håller med, allla låtar låter för lika etc precis som det förra albumet, men efter några lyssningar kanske det blir bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-05 14:06
Tycker skivan var helt ok, bättre än allt mainstream skit man hör iaf

Stoupe (beatsen) - Lite för mycket rödluvan samples imo, verkar vara massa left over beats på skivan

Weed carriers - Dom var värdelösa (Demoz, doap nixon etc) .. fattar inte vad dom gör på skivan..

Vinnie paz - brap brappppp, tycker han steppa upp sitt game lite till skivan iaf, kan inte klaga, tycker han borde hålla sig till att göra lite mer seriösa låtar dock (Shadow business samt Black winter day stuket)

Jus Allah - Bra att han inte tog med sig sin mat handlar lista till studion varje gång han var där iaf, han är så mkt bättre när han kör hela rader istället för sin "such and such" stil

Favorit låten är Death Messiah följt av Trail of lies.

2008-11-05 16:56
Varför kör du med am slang (weed carriers)?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-05 17:13
Varför inte ? jag snackar lika mkt engelska om dagarna som svenska, blandningen bara kommer i farten

2008-11-05 17:50

Har lyssnat e ngång och jag är nöjd...tror den kommer växa mer och mer...tycke rJus Allah gjorde det bra också....allting är lackt som vanligt så jag e fan nöjd.....
BOIA CHI MOLLA

2008-11-05 17:52
mörten: För att han rippar åsikter och slang från alla puckon på BG forumet.
Mathandlarlista var en sjukt dålig baitning och översättning. Du glömde avsluta med "peace corn"
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
Konsertbesökare

2008-11-05 17:53
Har lyssnat fram till Godflesh nu, är riktigt besviken än så länge. Tråkskiva.

2008-11-05 19:06
ska kolla in den när jag kommer hem, har ju givetvis höga förväntningar men efter denna tråd har de mattats lite.

2008-11-05 19:12
skribbles: misstänkte det :)

Atom: Får man fråga varför du pratar engelska, påbrå eller?

2008-11-05 21:28
mörten: För att han rippar åsikter och slang från alla puckon på BG forumet.
Mathandlarlista var en sjukt dålig baitning och översättning. Du glömde avsluta med "peace corn"

Rippar åsikter och slang ... nah, har mina egna åsikter, ock

Vem bryr sig om det var en dålig översättning / baitning ? det är iaf så jag tycker

pce corn

Atom: Får man fråga varför du pratar engelska, påbrå eller?

Är bara mer bekväm i engelskan än svenskan, tycker det är lättare att få fram det man vill säga :)

2008-11-05 21:39
Peace corn, var det ironiskt eller anammar du verkligen alla ord du ser på forumet ? :)

2008-11-05 22:00
haha jag var ironisk :P

enda orden jag anammar är weed carriers (tyckte det var lite lustigt första gången jag såg det) och mat handlar listan för att det beskriver jävligt bra hur Jus Allah lagt upp strukturen på texterna :)

För övrigt så stör jag mig på det mesta alla bg medlemmar säger =_=

Manager

2008-11-05 22:56
Death Messiah e favoriten än så länge..
Saknar låtar i stil med Black Winter Day Razorblade salvage, Before the great collapse osv..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2008-11-05 23:00
Trail of lies var också bra.. Resten av låtarna var lite för mycket skrik och jobbiga, eller har jag missat nåt?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-11-06 17:59
Trail of lies är bäst låten enligt mig...bra skiva,tycker inte alls den är tråkig som många vill ha fram....saknar låtar i stil med serenity in murder dock....
BOIA CHI MOLLA

2008-11-07 12:13
Tycker albumet är bra när man har lyssnat en del. Däremot kanske inte vad man hade föväntat sig. Death Messiah och Trail of Lies är dem låtarna jag tycker e bäst, lite Nada Cambia feeling över Trail... Beaten känns lite FÖR överfylliga på något sätt, när Stoup är i farten brukar beaten va jävligt tunga å fylliga men nu känns det lite som att det dränker texterna, äh vet inte om jag e ute å cyklar, men det känns lite så

2008-11-07 14:10
Bort med Doap Nixon etc. Och Jus Allah är totalt värdelös på de flesta spåren.

2008-11-08 00:09
Jag tycker plattan är bra.. jag digger Death Messiah, trail of lies, monolith osvosv
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-11-08 23:01
demoz lägger ju fan tunga verser och king magnetic kan ni ju fan inte klaga på

2008-11-10 19:15
monolith, death messiah och trail of lies är lätt de bästa låtarna.. Håller med alla som tycker att "inhopparna" på skivan är värdelösa, vad fan gör dom på denna skiva. Den här håller inte samma klass som bla legacy of blood och violent by design. Jag älskade verkligen jmt och deras musik, men den här förändringen är inte till det bättre. Jus Allah borde lägga mer ner tid på det han skriver, för det låter inte bra just nu. Vinnie Paz kan jag tycka blir bättre med tiden dock, han kör djupa rader och det glädjer mig.

2008-11-10 20:13
Detta Albumet var sjukt jävla bra!

Musik som dethär behövs, verkligen.

Håller Inte samma klass som VBD men vad gör?
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2008-11-12 18:54
besviken på denna platta

2008-11-22 17:53
Första gången jag hörde namnet trodde jag att det var en greatest hits.
Sen insåg jag att det var en riktig platta och av någon anledning då hade jag inga som helst förväntningar på plattan.
Så jag blev faktiskt positivt överraskad, men undrar om den håller i längden.
Kanske blir tråkig snabbt.

Sen vet jag inte vad jag tycker om Jus Allah. Helt okej, men tycker Stoupe och Vinnie ensamma funkar lika bra.
Inget fan alls av Jus totalt osammanhängande tuffing-rimmande.
Snygga rim, men ingen substans.

Till diskussionen om killen som snackar engelska:
Lägg ner den. Finns väldigt många mer användare som användare mer engelska och då även fel och på ett löjligt sätt.
Weed carriers är ett roligt ord (var det Byron som myntade det?) och mathandlarlista beskriver Jus texter rätt bra.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2008-11-22 21:06
Får ta och kolla upp detta :)

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-11-23 00:04
Tycker den är fet, inte den bästa jmt men glatt överraskad.. fan jag gillar rödluvan beats (som nån kallade det), passar mej alltså :P

2008-11-23 00:09
Och ja.. trail of lies och death messiah är grymt sköna.. men även deathbed doctrine, heavy artillery och godflesh..

2008-11-23 15:31
Jus Allah tycker jag är bra, däremot Demoz och Doap Nix kunde de ha skippat. Sean Price, Chief Kamachi eller Rass Kass hade vart ok. Tycker inte skivan når upp till Servants in heaven kings in hell.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-11-25 13:20
Vad är weedcarriers? är det dina boys som hänger runt dig o har ditt weed så du inte ska behöva torska om du är en bauuusshoggg?

2008-12-13 15:13
Jag är väl den som är mest kvalificerad att skriva något här antar jag ;)

Fick den på posten idag. Stoupe levererade som vanligt, Vinnie är ungefär som han varit på de senaste 2-3 plattorna och Jus Allah förvånar ibland - men de kunde lika gärna skippat honom. Jag saknar lite tyngre gäster. Chief Kamachi, Sean P, Celph Titled eller Reef the Lost Cauze hade ju varit perfekt.

Allt som allt så är skivan ganska nice. Mörk fast inte dyster direkt. Ganska mkt energi. Troligtvis inte så mycket replay value dock. Only time will tell.

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2008-12-14 04:01
tngsten:
du har jävligt rätt ang gästartisterna!

2008-12-29 23:45
Tycker den var helt ok.