I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

psykisk ohälsa balnd rappare

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-11-04 17:18

psykisk ohälsa balnd rappare

vilka rappare är det som man vet lider av psykisk sjukdom? Ganska intressant och se hur dom lyckas leva med sjukdomen isåfall och kombinera en rapkarriär.

jag kan bara komma på cage Kennyls, som låg inne på stone lodge mentalsjukhus. Han rappar ju mycket om bipolär/mano depressivitet på movies for the blind skivan. Hans låt där "in stone lodge" är jävligt bra tycker jag. där kör han ju hur det var där, om haldolinjektioner och prozaq biverkningar m.m.

sen vet jag att rapparen punchline nämner på chords skiva där han är med och gästar att han har bipolör sjukdom. om det är så eller bara nått han säger vettefan.

sen har vi R.A the rugged man också, han har väl också haft en del psykisk ohälsa.
"i was mentaly ill, its hard to come back from that//
but now i got throw it, now i got my sanity back//"

- från hans skiva, die rugged man die.

annars?

www.sexstyckenstryk.com
www.myspace.com/mattiasingo
www.myspace.com/dickochingo

2008-11-04 17:41
ODB måste ha lidit av något xd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-04 18:16
Scarface lider väl av en svår depression & försökte han inte ta sitt liv när han var yngre ?

2008-11-04 19:00
Om inte Yin Yang Twinz lider av nån sjukdom så tycker jag det borde uppkallas en efter dom. Yin Yang Syndrome.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-04 19:01
Är väll ganska många som är deprimerande, men om man ska ta det som en "psykiskt ohälsa" vet jag inte, då jag inte vet vad du riktigt är efter :)

Men måste hålla med soulamazin haha odb måste ha lidit av något ;D
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-11-04 19:16
Dmx - bipolar eller hur det stavas

sen en från Yin Yang är väll efterbliven på liten eller stor skala svårt att märka :P
Levande Kungar

2008-11-04 19:38
tack för alla svar. jag menade inte depressioner generellt utan mera sjukdomar som schizofreni eller bipolär sjukdom. psykos sjukdomar iaf.

men just det, DMX hade jag hört talas om faktiskt att han var mano depressiv.
www.sexstyckenstryk.com

2008-11-05 09:00
Har för mig att Eminem led av någon slags må-skit-syndromen påverkad av hans fucked up barndom bland annat.

Sen är det kanske svårare att ta rappare på allvar när dom flesta överdriver i sina texter.

2008-11-05 11:17
ingO P24
Bipolär sjukdom är manodepressivitet. Manodepression är inte samma sak som vanlig depression. Manodepressivitet kan leda till psykoser och sckitzofreni.

2008-11-05 11:51
Damn kidz! Dissa inte dirty för fan!

Yin Yang Twinz är cp skadade!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-11-05 14:10
funkenteller: jag vet att bipolär sjukdom är detsamma som mano depressivitet.

det jag menade var att jag undrade om det fanns mcs som inte bara snackade om depressioner, utan som har en mer komplex sjukdom som psykos problematik. t ex en shizofreni diagnos.

när det gäller manodepressiva så går det ju i olika scoop, det finns perioder då de blir maniskamen även ganska vanligt att efteråt vänder till en stor depression.
www.sexstyckenstryk.com

2008-11-05 14:24
LodVitton - Som sveningmar sa så har bägge i Yin Yang en smärre cp-skada (främst då ene killens hand och andre killens ben har jag för mig). Nåt som inte är samma sak som "efterblivenhet".

ingO - Jag skulle nog gissa på att det finns ganska många icke-diagnosticerade rappare där ute med alltifrån "vanlig" depression via manodepressivitet till ren sociopati. Dock är det ju psykiska åkommor allt som oftast inget som folk skyltar med.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-11-05 16:33
Vordul Mega från Cannibal Ox led av depression, och han var vad jag vet diagnostiserad så det var ju inte bara snack som hos många andra. Sägs ju vara en av anledningarna till att Can O bröt upp.

Och Vast Aire har Aspergers...

2008-11-08 23:23
ja hehe den där cypress hill är ju en sån där loco hehe

2008-11-09 05:48
2pac, såklart
depression hade han ett tag som han sa blev värre under hans heavy-weed-smoking-period.
(:

Producent

2008-11-09 16:50
vad jag minns så skriver dmx i sin självbiografi e.a.r.l. att han lider av någon sort psykisk sjukdom och mycket mardrömmar. enligt honom så piskade hans mor livet ur honom i princip varje dag och om inte hon gjorde det så gjorde random män som hälsade på henne det.

jag kan tänka mig att det är rätt så vanligt bland rappare allmänt att dom fått mkt stryk hemma under the childhood.. sen allmänt att se samhällen förfalla tack vare crack och liknande ger nog mkt men när man blir äldre..
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Manager

2008-11-09 18:48
Joe Budden aka Most depressed rapper alive..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-11-10 03:16
Geto Boys - My Mind Is Playing Tricks On Me

Västkust Rockerz

2008-11-10 07:56
Baatin lider väl av svår schizofreni eller har jag fel?
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab