Tonedeff
Hej Whoa! Nu är det såhär att jag suttit och lyssnat på en massa Chords låtar på min dator. Speciellt öppnade jag ögonen för låten Days Chasing Days där Tonedeff är med. Hursomhelst lyder min fråga så här: Vem är Tonedeff, mannen med det makalösa flowet?? Är han svensk? Var får man tag på hans musik? Har han myspace?? O.s.v O.s.v Hoppas starkt på svar! PIIIZ AUWT! (Inlägget ändrat av Caliber 2008-10-18 23:36:16) Flyttat till utländsk hiphop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2008-10-18 22:56
Tonedeff är en Amerikansk rappare som är medlem i grupperna "Cunnin Lynguist, och Immortal Technique)
hans myspace
Konstig du har inte en aning om vad du pratar om, han har featat Cunnin några gånger men är ICKE med i gruppen. Immortal Technique är EN snubbe, och Tonedeff är inte en av dom. Han har däremot släppt två fullängdare(tror jag), Archetype är den senaste.
Han är INTE svensk btw. Amerikansk.
Producent
2008-10-18 23:14
Där hade jag väldigt fel ja, har aldrig lyssnat på varken "Immortal, cunnin eller tonedeff". utan jag gick nu ifrån vad jag hört bara :) fast...
Immortal Technique är EN snubbe, och Tonedeff är inte en av dom. hur menar du där?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Att Immortal Technique är en snubbe.. därav kan inte Tonedeff vara med där eller huuuuuur.
...så vida inte Tonedeff ÄR immortal! (kände för att dryga mig, just ignore my post ^^)
JKIBMM
Tonedeff hänger ju med QN5 grabbarna, är väll signad där eller nått vill jag tro.. dom har ju släppt en del mixtapes bla. Domingo-The Most Underrated finns ju också där Tonedeff gör en låt. Hypen EP, heter en av Tonedeffs plattor med.. Han är ju med i någon jävla grupp också som jag inte kan komma på vad den heter.. ska suga på den nöten lite.
Extended Famm heter dom såklart... skivan heter Happy Fuck You Songs.
Lite postar jag gjort i denna tråd jäveln nu haha... Happy Fuck You Songs är fan sjuuuukt bra förövrigt.
tondeff är fet, love aint är inte fy skam
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
blir lite tjatigt med det där flowet. tappar som känslan.
kasim upp i mixen hur gåre
Tone är inte "signad" av QN5, det var han som startade det. Och förstår inte hur man skulle kunna tröttna på Tones flow, han switchar ju upp det rätt ofta.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Verkar vara en grymt skön snubbe :)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Tack för alla svaren folks! Anledningen till att jag startade denna tråden är att när jag googlade honom så kom jag bara till nån sliskig r'N'bsångare á la Bow Wow. Trodde jag... Efter att spolat fram lite i låtarna hörde jag hans rappande. Men vad är uppe med sången???? :O :O :O Ska absolut införskaffa tolvan när jag får cash om den inte innehåller sliskig sång. Kan man lyssna på den innan någonstans?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Extenden Famm grejerna är ingen sång, bara jävligt fyndiga texter... Och det är typ bara senaste skivan (Archetype) som innehåller sång.
Okej tack! Då vet man vad man inte ska köpa :D
tonedeff är fruktansvärt skön, älskar han i extended famm
Tonedeff's next project is rumored to be a joint-collaboration with the hip hop producer Kno (of CunninLynguists) tentatively titled Chico & The Man. On this project, Kno is expected to handle the entirety of the production duties with Tonedeff to focus on the rapping portions. Kno said in an interview the album will be in stores summer 2009.
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
FETT FETT FETT, hade jag ingen aning om!
har hans archetype. vågar påstå att han är en av världens bästa rappare.
Fuck karma, I don't need karma!
Det skulle jag också ärligt kunna påstå! Men vad är en archetype?
archetype suger rätt hårt. lr kan nån hjälpa mig o ge mig en fin input så jag kan lyssna på den skivan igen?
Konstigt Tonedeff är inte med i Cunnin Lynguists, och Immortal Technique är SOLO.
Sword: Den är hur bra som helst. LYSSNA PÅ DEN IGEN IGEN IGEN!
Tonedeff är en Amerikansk rappare som är medlem i grupperna "Cunnin Lynguist, och Immortal Technique. hahaha, made my day.
App P19
Det var när jag hörde den låten på Cunninlynguists skiva jag fick upp ögonen för honom, sjuk vers han har på den låten!
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
Fy fan va fet den va!!!!!!!!! Men double du verkar ju ha lite koll på chico and the man projektet, kommer det någonsin hända något?
Chico & The Man (!!!!!!!!!!!!!!!!!) When I asked about this project, Kno's initial response was "Ask Tone!" Apparently the ball is completely in his court at this point. The project is intensely conceptual, very much like APOS; Kno said that Tone is literally doing research in the library on the "topic" (he couldn't specify) and that every verse he's writing is layered with triple meanings. Kno said he can't even understand everything that is going on when he listens to Tone's verses (but in a good way). Three or four songs are completely written, and Tone is slaving away as we speak. Kno said that the way he sees it, if the album isn't out this summer, it's never coming out, so he's pushing Tone as much as he can to have it out by then. So...CATM SUMMER '09!! Taget från en myspace blogg Tonedeff hänvisar till. Bloggen skrivs av en elev från Yale vars klass Kno vart och snackat för...
Jaa du
Vikktorius , somsagt på senare år har jag trott det aldrig kommer att bli av, därav även slutat gräva efter updates och liknande. Som jag i föregående inlägg skrev så promotades projektet redan på sloppy seconds vol.1, dvs redan 2003, och skulle då inom snar framtid släppas.
Som det verkar nu så ser det väl dock positivt ut antar jag, grundat på dessa uttalanden du och
tony_molotov postat. Det är bara att hoppas att det blir av den här gången för jag tror det kan bli riktigt riktigt tight! Som många här ovan nämnt så är ju Tone en fantastiskt duktig rappare, men samtidigt verkar han ha svårt att förstå vilka produktioner hans röst, texter och flow passar bäst till. Kno kommer lösa den biten, det är jag övertygad om...
här är iaf låten som trollband mig med Tonedeff:
Från monotone EP (1997)
//K
Han var ju med hos Arsenio Hall när han var 16 också:
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
FyfAN vAD MÄkTA bRA!!! Jävlar! Töntig presentatör förresten! : )