I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny Kanye West låt.

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-10-16 21:59

Ny Kanye West låt.

ja, vad ska man säga. killen har ju uppenbart hamnat i det satans vocoder träsket. låter skit om jag får säga mitt.
enjoy.

http://hypem.com/track/660362/Kanye+West-Heartless+(Unmastered)

(tryck på pilen i högra hörnet)

"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"

2008-10-16 22:00
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2008-10-16 22:09
I Juli ska han tydligen släppa en ny hip hop skiva.
your heart pump project kool-aid

2008-10-17 10:20
iofs är det en bra låt.

2008-10-17 10:30
i jul är det väl?

2008-10-17 10:36
fan vad dålig han har blivit

2008-10-17 12:08
hans nya album ska enbart innehålla rap via gästverser från Lil' Wayne och Young Jeezy, resten ska sjungas via autotone av Kanye West själv.. känns som han är väldigt, väldigt nära att ta klivet ut ur garderoben nu.
Keep CD alive

2008-10-17 12:15
claaa7: haha!
Skribent

2008-10-17 14:08
hehehe..

skön artikel från the fader
beatheartsblog.com - freshness!

2008-10-18 10:14
Om vi ska vara helt korrekta så har inte Kanye hamnat i något vocoder-träsk, utan i ett autotune-träsk. Det är inte riktigt samma sak. En vocoder kräver musikalitet att behärska. Autotune är bara ett jävla filter för folk som sjunger illa.
Vocoder=Sån som Roger Troutman och Teddy Riley använder
Autotune=Sån som Cher, T-Pain och Lil Wayne använder

För övrigt tycker jag att de tre låtarna så här långt har varit sköna, och man får ändå beundra Kanye för att ha modet att ta ett sådant här steg. I hiphop-världen kan man bli kallad gay för mindre s a s.

www.plaingold.com

2008-10-18 11:49
Roger Troutman är känd för att han använde talkbox, inte autotune.

2008-10-18 16:39
Rapping:
Ok, jag sa aldrig att Roger Troutman körde med autotune. Det var ju just det jag sa att han INTE gjorde. Däremot har du rätt i att han körde med talkbox och inte vocoder, som ju inte riktigt är samma sak (även om deras effekt ligger nära varandra ljudmässigt). Vocoder, talkbox och autotune är alltså helt skilda saker. De två förstnämnda kräver sin talang att behärska.

www.plaingold.com

2008-10-19 22:20
Kanye west sa i en intervju, han skiter i vad folk tycker, han vill ha kul och tycker om autotune soundet och de som inte tycker om behvöer inte lyssna, de kommer en ny skiva i juli utan det

han tycekr man ska stå på sig för det man gillar, han jämförde de hela med att han tyckte rosa var en fin färg som liten.. sen blev han kallad bög.. men hade ändå på sig det

Kanye West behvöer inte någon autotune för att sjunga eller göra en hit..

Han har bevisat att han kan sjunga utan och att han kan göra en hit utan.. han gör det för han gillar det, period
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2008-10-22 13:06
i play the talkbox alltså. inte vocoder.

2008-10-22 17:56
Kanye west sa i en intervju, han skiter i vad folk tycker, han vill ha kul och tycker om autotune soundet och de som inte tycker om behvöer inte lyssna, de kommer en ny skiva i juli utan det

han tycekr man ska stå på sig för det man gillar, han jämförde de hela med att han tyckte rosa var en fin färg som liten.. sen blev han kallad bög.. men hade ändå på sig det

Kanye West behvöer inte någon autotune för att sjunga eller göra en hit..

Han har bevisat att han kan sjunga utan och att han kan göra en hit utan.. han gör det för han gillar det, period

WORD!

2008-10-22 20:10
slog mig idag att jag nynnat på låten Heartless hela dagen..så oavsett vad så verkar den fastna iaf :)
JKIBMM

2008-10-22 20:15
racapp

Whatever.. tycker ändå det e konstigt att han tar steget efter alla andra.. Autotune e inte precis nyskapande utan han gör det för att det säljer nu. Kriminella hävdar även det motsatta betyder det att det stämmer?

2008-10-23 08:20
Jo men han kan ju faktiskte ha tyckt att det inte är något för honom, sedan provat det och fastnat för det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-23 13:52
Synd att han bara kommer nära T-pain. Men låter fortfarande bättre än skiten han gjort tidigare, och jag är förevigt tacksam att han nu mer ger fan i gamla klassiker av Curtis Mayfield och snor dom rakt av. För det må han brinna i helvetet!

2008-10-24 08:53
yessir.. det är just blaze som gjort det inte kanye west

2008-10-26 00:27
ok, det är att häda iaf :)