I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mos def, the ecstatic?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-10-15 17:09

Mos def, the ecstatic?

Det snackades om att Mos def skulle släppa en skiva för ett tag sen: the ecstatic.
Finns den ute elr?

Fuck looking cute, im strictly timb-boots and army certified suits

2008-10-15 18:04
ska komma i början av 2009. hoppas han går tillbaka till det som fanns på black on both sides, alltså en mer renodlad hiphop-skiva. verkar så när madlib & oh no ska producera, verkar lovande

2008-10-15 18:06
ja, jag älskar mos def när han gör det han är bäst på, inte sjunga osv.
men en låt som skulle vara med är ju proddad av madlib samt gästad av Slick Rick The Ruler och det kan inte bli kefft
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-15 22:10
Tror dock inte det blir en BOBS typ av skiva. Detta grundar jag på spelningarna han gjort med Stones Throw Records och framför en sjungande version av Madvillains - Accordin etc.

Fett att han teamar upp med Mos Def och Oh No. Hade varit festligt att se Blackstarr med massiv Madlib productions, finns trotts allt en möjlighet då båda verkar dra sig till samma producent hehe.
Keep crushin'!

2008-10-15 22:27
lyssnade på b.o.b.s. plattan för ett tag sen. den är så sjukligt bra! beatsen är helt galna och han räpar tight.
sen kan man ju fråga sig VARFÖR han har släppt så mkt skit efter det. kan man inte köra på ungerfärliga grejer efter det? är det så svårt?
självklart ska man förnya sig, men man behöver ju inte gå åt fel håll.
killen är ju hyfsat talangfull.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2008-10-15 22:53
Stizze: tror nog den blir mer hiphop på denna skiva, dom låtar jag har hört har varit mer år det hållet:

tänker du inte på rainbows förresten och inte accordion? känner bara till en video med rainbows som dom soundcheckar med
Producent

2008-10-16 23:29
känsla av att den här plattan kommer bli huuuur fet som helst
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2008-10-19 19:03
hahah jag rös när basen drog igång på andra videon!

2008-10-19 19:27
kle1
hahah jag rös när basen drog igång på andra videon!

Det beatet är producerat av Madlib och finns även med på Madlib Beat Konducta Vol. 3-4: In India. Har själv surfat in på youtube säkert 10 ggr bara för att få höra Mos Def över det sjuka beatet. På Madlibs skiva heter det "Movie Finale".

2008-10-19 19:30
Det beatet är producerat av Madlib och finns även med på Madlib Beat Konducta Vol. 3-4: In India. Har själv surfat in på youtube säkert 10 ggr bara för att få höra Mos Def över det sjuka beatet. På Madlibs skiva heter det "Movie Finale".

åhh tack <3 blir till att skaffa den illa kvickt

2008-10-20 01:08
Snippet av förstasingeln på myspace!!
Länk till http://www.myspace.com/mosdef
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-10-20 01:09
NEW MOS DEF SINGLE! "Life In Marvelous Times" on Itunes 11/4

"Life In Marvelous Times", the first single from the upcoming Mos Def album The Ecstatic, is available exclusively on Itunes starting 11/4.

Listen to the clip on the audio player, full song stream coming soon!
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-10-20 16:29
Där slängde han minsann upp 35 sekunder av öronlycka. Jag håller tummarna att resten av låtarna är lika grymma. Vem har producerat singeln föresten? (Life In Marvelous Times, det lät lite Stones Throw, vågar ja gissa på Oh No?) Enligt diverse forum så ska det tydligen även finnas produktioner av Kanye West & Chad Hugo på plattan.

2008-10-20 18:32
"Auditorium" featuring Slick Rick (Produced by Madlib)"
"History" featuring Talib Kweli (Produced by J Dilla)"

Dessa låter kommer bli enormt intressanta.

2008-10-21 10:54
mos def sviker aldrig, trots att tru3 magic var lite sadar, men mos leverar alltid fett!
ser fram emot nya skivan!
I be around, just out of sight

2008-10-25 16:41
Mr. Flash har producerat Life in Marvelous Times, som för övrigt är en riktigt tung låt!!!

http://wldt.blogspot.com
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2008-10-25 19:47
kännde samma sak på på andra videon, jag vill höra mkt mer av den låten...

ser verkligen fram emot denna platta
Polski

2008-10-28 01:22

så JÄVLA fett beat, att få hära mos över det är för bra för att vara sant. ge mig skivan nu!!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2008-10-28 14:41
finns det langre version av Madlibs Movie Finale?

Hoppas denna lat kommer pa skivan, eller gor den?
I be around, just out of sight