I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tråden om Blueprint 3

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2008-10-04 21:37

Tråden om Blueprint 3

Enligt en vanligtvis väldigt pålitlig Def Jam-källa så har jag fått tag på följande om den tredje delen i Blueprint-serien:

-100% Kanye West-producerad

-Förutom gästerna på Swagga Like Us Pt 1 och 2 (T.I, Kanye, Weezy, Jeezy, Nas och Andre 3000) finns inga rapgäster på skivan. Däremot gästas BP3 av Santogold, Cee-Lo och eventuellt Chris Martin.

-Skivan beskrivs som väldigt olik allt Jay-Z tidigare gjort. Produktionen beskrivs som "Hardcore Hip-Hop with a bit of Hardcore Rock and Electronic".

-Efter att Timbaland gått ut med att han skulle producera hela skiten, åkte Kanye West till Tyskland och räckte över en mängd låtar till Jay, som befann sig där på turné.




Jag vet inte med er, men jag är rejält sugen på den här skivan. Jag tillhör de som faktiskt tyckte att American Gangster var en riktigt bra skiva och än mer tillhör jag de som tycker att Kanye West är som bäst när han inte rappar, men när han producerar åt just Jay-Z. Om denna info stämmer så innebär detta också att vi slipper höra en massa malplacerade Timbo- eller Pharrell-beats på skivan.




Källan jag fått detta från brukar som sagt oftast ha extremt bra koll på sådant som rör Roc-a-fella/Def Jam i allmänhet och Kanye West i synnerhet.






www.plaingold.com