''I'm from the place where hardcore is beautiful''
Hej, hörde på AZ - the come up att på reffen samplas raden ''I'm from the place where hardcore is beautiful''. Vet någon varifrån den samplats ? vem drog den? tack på förväg!
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable // Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //
tack i förväg*
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable // Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //
Vill säga Prodigy i nån tidig Mobb Deep låt. är dock inte säker.
"life's a garden, dig it."
Kan ju inte vara Prodigy... låter inte alls likt.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
jag tänker typ Irecience eller vad han hu heter i Dialated peoples
STHLM GROOVE COLLECTIVE
fan nu kan ju jag inte släppa det heller.... Står inte bland kommentarerna på YouTube, inte i texten på ohhla och det är inte från nån av Dialated's plattor. :P
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Får mig att tänka på Masta Ace av nån anledning?
R.I.P J.Dilla & Big Proof!
Umm.. det är väl ändå Jadakiss?
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Definitivt inte Jada
fyfan. man känner ju igen rösten men ändå inte.. ll cool j? nä.. låter lite prodigy tycker jag med.. nånting gammalt.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
nej det låter inte som prodigy , tänkte också på masta ace
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
tror med det är jadakiss. har hört låten där han säger de, ganska säker på att det är jadakiss
Jadakiss ey... ? Hmm kan nån bekräfta?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Altså, jag är beredd att sätta mitt rövskägg på att det INTE är Jadakiss. Det låter ju inte som han alls... Jag är fortfarande inne på Typ Dialted People, Defari, Lootpack eller nåt liknande.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
det är Ed-Og som kört den
JONIS REST IN POWER
vilken låt?
Vilken låt? Och "kört" den, menar du att det är han som blir scratchad eller att han kickat lajnen först?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Edison Jag tycker att de e just jadakiss som de låter som jag. Aja vi får väll se om de kommer fram.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
haha för att göra tråden ännu lite jobbigare så vill jag bara säga att jag inte heller tycker att det låter som jadakiss men att jag ändå har för mig att jag har hört jadakiss lägga den raden. det ringde nån liten klocka i huvudet på mig när jag läste i tråden iaf. kan vara ren inbillning också, så jag är helgarderad ifall jag skulle ha fel :)
Exakt, det är Jada, fast ändå inte! Damn mystery! ... Det är nog ändå inte Evidence som nån påstod.
Finns det verkligen inget "ägg" här inne som kan?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Tänk på att premier oftast brukar scratcha låtar som han själv producerat. ska klia mig i skägget lite och se efter.
FAU
www.myspace.com/melvinjunkyard
jsonson P22 det är evience...
my bad, de e Kofax, vet inte va ja tänkte på haha
nej, det är evidence.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
etna P24 -kofax öppnar ju låten med den raden...
jag är till stor hjälp då det är mina boys som gjort den låten... LA-ment Ft Evidence - Undisputables tredje låten i spelaren! Länk till http://www.myspace.com/lament låter inte alls likadant, så det är nog fel
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
ah där i evidence vers är det ju. jag hade megafel. fett...
gurra_B - jag tänkte samma sak, men lyssna på 2a versen (Evidence) så hör du det.
haa har ja så dålig koll haha, han säger det han med ja, de e evidence, men det är den låten i vilket fall.. nyvaken o skit så e lite seg hehe...
melvin - det är lugnt du får 10 hiphop poäng för att du visste låten ändå :)
haha tack! :D
ähm! Jag var ju ändå mycket nära i mitt första inlägg.... lite props kan man väl få? snälla?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
edison haha ja de var nära! good work :)
snacka me honom om de (kofax) han var besviken att dom använde evidence, o inte han eftersom de va hans line o allt egentligen, men han förstod varför dom tog ev o inte honom hahah
äntligen closure :D
Ok, det var Evidence ändå. Men fan, han ändrar ju sin röstton mkt just när han rappar den raden :P
Tyckte med det lät som evidence men hade inte hört låten så jag vågade inte säga något så man skulle bli retad av alla riktiga thugs här. Har fan funderat i 2 dagar nu. Känt igen rösten som fan.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
nja e tveksam om det e från den låten..... i den låten med evidence säger han " im from A place where THE hardcore is beautiful" och az säger "im from the place where hardcore is beautiful" så låter det i mina öron iallfall men men det e bara MIN teori peace
mc-flow P18 sista raden i andra versen, slölyssnare hehehe l
Tack för hjälpen, uppskattas.
melvin hahaha jag som trodde jag skulle geni förklaras efter det inlägget