I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jake One droppar i oktober med feta gäster

Utländsk Hiphop - Allmänt

Lyricist

2008-08-20 19:31

Jake One droppar i oktober med feta gäster

det här verkar bli ett grovt släpp, såg det på kingsize nyss, och verkar inte va ngt i forumet... citat exakt från kingsize hemsida:

Jake One släpper album - "White Van Music"

Här har du killen som gjort beats åt alla från Nas till MF Doom, De La Soul till 50 Cent. Jake One är producenten som inte syns så mycket, men hans musik gör desto större väsen av sig. Nu släpper den Seattle-baserade beatmakaren ett album via Rhymesayers Entertainment. Gäster på skivan är Brother Ali, Brother Ali, Slug, POS i De La Soul, MF DOOM, Young Buck, Bishop Lamont, Busta Rhymes, Elzhi, Royce Da 5´9?, Little Brother och Freeway.

Ännu har inga låtar från skivan, som släpps i oktber månad, läckt från Jake One´s studio. Dock finns en live-upptagning från en spelning där Elzhi framför "Glow" (utan Royce Da 5´9), lyssna och håll till godo.

Tracklist Jake One - "White Van Music" (Rhymesayers Ent)

1. I’m Coming f. Black Milk & Nottz
2. Gangsta Boy f. MOP
3. The Truth f. Freeway & Brother Ali
4. Turn it Down
5. God Like f. D Black
6. Bless the Child f. Little Brother
7. Oh Really f. POS & Slug
8. Hi
9. Trap Door f. MF Doom
10. Dead Wrong f. Young Buck
11. Kissin the Curb f. Bishop & Busta
12. How We Ride f. Freeway
13. White Van f. Alchemist, Evidence & Prodigy
14. Big Homie Style f. J Pinder, GMK & Spaceman
15. Scared f. Blueprint
16. Great Sound
17. Get Er Done f. MF Doom
18. Feeling My Shit f. Casual
19. Soil Raps f. Keak da Sneak
20. Glow f. Elzhi & Royce da 5'9
21. RIP
22. Home f. Vitamin D, C Note, Maneak B and Ish

Länk till
http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=2725

Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...