Termanology's album (tracklist + credits = insane)
01 It's Time (Prod. by Easy Mo Bee) 02 Watch How It Go Down (Prod. by DJ Premier) 03 Respect My Walk (Prod. by Buckwild) 04 Hood Shit f/ Prodigy of Mobb Deep (Prod. by The Alchemist) 05 Float (Prod. by Nottz) 06 Please Don't Go (Prod. by Nottz) 07 How We Rock f/ Bun B (Prod. by DJ Premier) 08 Drugs, Crime & Gorillaz f/ Sheek Louch & Freeway (Prod. by Nottz) 09 In The Streets f/ Lil' Fame of M.O.P. (Prod. by Hi-Tek) 10 So Amazing (Prod. by DJ Premier) 11 Sorry I Lied (Prod. by Large Professor) 12 We Killin Ourselves (Prod. by Pete Rock) 13 The Chosen (Resurrecting The Game) (Prod. by Havoc) ser ut som den här skivan kan bli hur jävla bra som helst, iallafall producent listan ser ut som den är gjord av nån respekterad MC runt '94. termanology är duktig på micken men jag är inte helt säker på om jag kommer digga han över ett helt album.
Keep CD alive
Jag gillar Term skarpt, men nu är det verkligen upp till bevis. För att leva upp till den här listan på beatmakers ska nästan varje lyric vara en Watch How It Go Down. I så fall blir skivan troligen i princip en klassiker. Ska bli så jävla kul att höra honom över Pete Rock, BUckwild, Easy Mo Bee, Havoc och Large Pro. Kan bli hiphop heaven alltså. Tänk om Nas eller Jay bara ville enlista det här gänget producenter!
var tog boston vägen
chase the clouds away
Inga hometown gäster, varken på producent sidan eller feats, hade 100x hellre sett Edo G eller Reks över skräp som Freeway och Sheek Louch, eller Prodigy för den delen.
lite märkligt att Statik Selektah inte har ett enda beat men jag misstänker skarpt att han är executive producer iallafall.
Keep CD alive
Visst hade Edo och REKS varit kul, men jag kan fan inte klaga med den producentlistan! Man kan inte få allt! Skaffa REKS kommande, där kommer vi få Beantown Representation av bara helvete. Men Pete Rock och Easy Mo Bee liksom, kom igen. Ridiculous ju! :D
Det enda som talar för denna plattan är instrumentalerna, och då kan man lika gärna skaffa den instrumentala versionen, tvivlar ENORMT starkt på att detta kommer mäta sig med Reks - Grey Hairs, särskilt när watch how it go down kommer med på tracklisten. Royce 5'9" - Bar Exam 2 ser ljusår mer tilltalande ut.
naero Skojar du eller, precis allt talar ju för att den här skivan är bättre än Grey Hairs. Producentlistan ser ju helt jävla galen ut. Large Pros beat på Reks skivan är bland de bästa jag hört på år. Easy Mo Be, Buckwild och Pete Rock lär inte göra någon besviken. Om Alchemist och Havoc gjorde sitt bästa med sina beats så blir det här en klassiker.
your heart pump project kool-aid
Varför ska allt alltid spåra ut till nån Versus kinda shit? Det är väl till 98% samma folk som diggar Term och REKS, kan inte alla bara digga båda albumen utan att hata på det ena? Den här tudelade grejen börjar bli tramsig. Och hur ett album med Easy Mo Bee, Buckwild och Pete Rock kan bli annat än åtminstone riktigt bra har jag extremt svårt att se. Kom igen nu, lite framtidstro! :D Jag har nuthin but love for Statik Selektah, men kom igen, Easy Mo Bee ffs!
elem: Återigen "producentlistan" som sagt isf kan man lika gärna hugga den instrumentala versionen av albumet, jag tvivlar väldigt mycket på att term är kapabel att skapa någon klassiker, och som lyricist så håller jag reks betydligt högre än jag gör term. Term håller hög nivå på feats, men ser man till hans trackrecord som solo så känns han extremt ojämn.
nareo: Aja, vi får väl se. Jag har iaf otroligt höga förväntningar.SS2: Nej du, så funkar det inte här på whoa. Snart kommer någon in och påstår att du dissar skivan för att Nottz inte är från New York eller nåt.
If you don't know what time it is -> Ya'll need to buy a watch - Word up! Hade jag personligen haft mojligheten att ringa vilka producenter som helst hade det inte varit langt ifran denna lista. MEN ... varda att namna ar : - L.E.S - Beatminerz (Anno 94) - DJ Quick - K-Def - Beatnuts Alla ovan namnda ihop med Term kan nog bli nice!
<a href="http://www.basementality.se/">www.basementality.se</a><br> THE BASEMENT MIXTAPE
Kan bli mycket nice, term har inte imponerat på mig så mycket efter watch how it go down, varit '"ganska okej" spår mest tycker jag. Men ser ju fett ut
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
release date?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När hörde man Watch How It Go Down första gången? 3 år sedan? Det känns ungefär lika hungrigt som en oblat. Kommer garanterat påverka mitt helhets intryck iaf.
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
Hoppas det blir lika sjukt bra som jag tror det blir.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Hoppas hoppas hoppas att Havoc lyckas klämma ur sig en produktion som åtminstone hamnar i närheten av pre-2000.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
e det nåt datum som e satt än?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
30 September!
Gäsp!
"Who the motherfuckin' bawse?"
Inför klipp med snippet på Pete Rock och Lil Fame låten.
lägtar som fan. large professor och alchemist låtarna kommer bli sjukt spännande
producentlistan ser sjukt tung ut, har aldrig lyssnat in mig på term, hört ngn låt men inte riktigt hajat hypen med honom. men detta ska jag def kolla in.
detta å ill bills lär bli bananas
chase the clouds away
vilket bolag släpps det på?
Pandilla AOTS www.soundcloud.com/akopalips www.sideeffectzmusic.com
asså vilken tönt... har aldrig hört ett "uh" mer gay...
Det jag hörde i klippet var inget som jag fick positiva vibbar inför albumet av men det lär bli fett! Jag själv älskar rappare som Term och Reks osv. men jag står inte ut med Ill Bill tex som nämns i denna tråd. Kan inte någon ge mig lite konkreta skäl till varför ni gillar Ill BIll? det verkar inte klokt att gilla honom i mina öron.
lyssna på plattan what's wrong wit bill - produktionen av necro är sinnes sen har han ofta sköna topics o lyrics, sen kolla in honom på non phixion plattan som är bly om du missat. det är väl egentligen de två släppen jag tycker är riktigt bra med honom.
nick de räcker med att höra White nigger för att bli fångad av han.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Beatboxare
2008-08-28 11:41
Jävligt soft line up, term e ändå nice, höga ambitioner, tror att skivan kommer stå sig.
/KG BOOM
bolag? tröga!!
Pandilla AOTS www.soundcloud.com/akopalips www.sideeffectzmusic.com
... både so amazing och watch how it go down? boring. bra låtar men de börjar bli lite sönderspelade.
life is still a bitch.... but sometimes to unwind she lets me feel her tits.
Nature
Silver Soul m.fl.: På ett sätt kan jag förstå poängen i att tycka det är tråkigt att artister tar med låtar man redan hunnit tröttna på. Men på ett annat sätt är det skitkonstigt när man plockar fram nåt gammalt album från några år sen och man saknar liksom DEN feta låten. Könns så fel när folk hoppar de bästa tolvorna på LPn. Albumet blir liksom inkomplett. Om 20 år när man tänker på Terms genombrott 06/07/08 kommer man ju antagligen tänka på just WHIGD och So Amazing. Så då blir det konstigt om dom inte ligger med på hans debutalbum ju! Eller?
Soul_Survivor Väldigt sant.. Men det är tråkigt då när skickan har 13 spår och man hört hälften. Förstår aboslut vad du menar, men gör man så att man släpper låtar så pass långt innan tycker ja man kan klämma in ett par fler låtar.
Nä fan
Fan då SS. Du är en vis man. Jag hoppas att du har rätt och att han inte bara är lat.
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
Klart Watch How It Go Down ska vara med på skivan. Tänk er om Nas hade valt att inte ta med Halftime bara för att den var ca två år gammal när Illmatic släpptes. Halftime är bästa låten på skivan och utan den hade Illmatic inte varit lika bra som den är.
30 september blir en bra dag för hiphop. Frågan är vilken skiva jag kommer lyssna på först... Denna eller D.I.R.T.?
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
Båda förbeställda like what. Själv kommer jag lyssna på den här först. Producentlistan är fortfarande sinnessjuk att läsa.