I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GZA - Paper Plate (50 Cent diss)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-20 23:49
Till alla er kossor som undrar varför GZA dissar 50 cent, och tror att det här är för småskämtkängorna 50 la på vissa wu-medlemmar för 10 år sen..

Detta är inte för gamla 50/wu beefen.. den där lades ner.. För er som missat, Killa Sin från Killarmy rånade en G-unit medlem på hans kedja.. sen har d inte vatt nåt mer jidder

Missade ni intervjun som släpptes i februari där 50 satt och håna o dissa skiten ur GZA bara för att GZA hade uttryckt att han inte tyckte 50 va särskilt skillad?

Jag tror de flesta fått d om bakfoten..
http://www.myspace.com/deadlykanha

2008-07-21 00:02
Jag vet om intervjuen där han pratar om Rebel INS vers på triumph + att han säger att dem är dustheads och det bästa med wu var meth's vers på biggies låt.

Men det där med killa sin har jag missat totalt. När hände det? Fan, kan inte killarmy komma in i battlen också? eller släppa en skiva, hade varit så grymt

2008-07-21 01:12
Jag tycker det är synd att GZA har noll karisma, för texten står helt klart över 50's förmåga. Men 50 har ju däremot karisma, humor och mer kapacitet att underhålla.

Jag väljer Wu före G-unit vilken dag som helst, men de borde låtit Ghost eller Method Man framföra dissen. Bortkastade rader med sånt där framförande. Dock har ju Meth sagt i radio att han inte har nåt beef med 50.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-07-21 01:20
... men han säger också att om det blir beef/battle så står han såklart på wu's sida.. Sa han i en intervju på 50 cents radiokanal.

2008-07-21 01:41
... men han säger också att om det blir beef/battle så står han såklart på wu's sida.. Sa han i en intervju på 50 cents radiokanal.

Så sant. Men man märkte ju hur taggad han var. Nånting i stil med "That's my nigga right there, you know I'll stand with him. But I ain't got no problem..." bla bla bla och sen fyra meningar om hur cool 50 är och hur stora muskler han har. Om det inte var nån oerhört subtil diss skulle jag tippa på att Meth inte kommer bli inblandad.

2008-07-21 07:56
Klingon P22 gillar du lil wayne? för om du gör det....så gäller inget du just sa även fast du hade en bra poäng
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-07-21 11:48
Dirtyfist

Ja, det var en situation, Killa Sin skapade kaos där, han e lite känd för sånt här.
Det är ju Oli Grant's lillebror, de här människorna är knas i New York, där vet alla vilka "Diggs-family" är, det är typ New Yorks största släkt, fucking luffare, haha.

Killa Sin var även med i Mase-incidenten där Ghost bröt Mase's käke.
Han sitter inne för tillfället, kommer ut 2010. Finns lite kort om han i wiki oxå..

Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Killa_Sin

2008-07-21 13:24
Klingon P22 gillar du lil wayne? för om du gör det....så gäller inget du just sa även fast du hade en bra poäng

Haha nej, är inget fan av weezy

2008-07-21 16:57
Senaste Nytt:

WU TANG’S DIGITAL BEES ATTACKS 50 CENT’S WEB SITE!

Listen here! If you didn’t hear the GZA’s new dis, go to the music section. The Wu-Tang Digital Killer Beez attacked the message boards at 50 Cent’s web site. Yeah, crazy! This is the next level of rappers beefing. They no longer have to shoot and kill each other! I also hear that people down with The Game’s BWS are joining forces with the Digital Bees to attack thisis50! How will the master tactician 50 Cent deal with this?

www.allhiphop.com

LOL

2008-07-21 17:28
Haha, har sett att fans skriver i trådarna på corp hur de ska göra.. Många har blivit bannade!:)

rätt roligt att många fans angaskerar :)

2008-07-21 22:50
Cool diss ju! Tyckte inte beatet var kasst heller.

Vad är det som är intetsägande med dissen Yun Di har du problem att fatta eller. Det finns ju så många punches att man inte vet vart man ska börja. Som någon sa kommer inte 50 fatta texten ändå men ändå coolt att det blev gjort.

Så går det när man jiddrar med en legend.

Sen något som känns väldigt relevant i situationen, varför dissar han 50 för ? Finns det nån annan anledning än att GZA släpper album?

Finns ju ett ljudklipp på ca 5 min där 50 med G-Unit dissar GZA & wu-tang i fyllan, flera månader gammalt dock. Trodde inte GZA skulle svara coolt att han gjorde jag ger låten tummen upp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-22 00:43
"got a few hooks but no jabs"

den va nice

2008-07-22 12:23
LOL

If you was a 'pimp', put tricks on the stroll
And if those were 'soldiers', give 'em bigger guns to hold
Who shot ya? You don't have enough on your roster
You move like a fed, but you talk like a mobster
That 'yayo' you slinging, bleeds of water
Too many cuts on it, cokeheads they don't snort it
I spray the Flea Unit with pesticides, and you can get

2008-07-22 14:02
Vem är GZA? vad har han släppt för intressant på senare år??? Varför palla dra upp den gamla beefen igen, tror han helt seriöst att 50 cent bryr sig om vad han har att säga efter alla dessa år? Enda som känns intressant med detta är beatet i övrigt är det ren smörja diss mässigt.

2008-07-22 16:00
GZA har släppt album nu på sistoende. Både solo och grupp. Battlen är inte så gammal :)

2008-07-24 08:36
Så du menar att den gamla Wu-tang vs 50 cent beefen inte är så gammal? GZA är väl knappast den starkare delen av Wu heller...

2008-07-24 17:44
Nej, den är bara några månader gammal. Var ju efter att GZA sade "He got money, but he dont got lyrics" eller dylikt..

2008-07-26 20:32
Jo fast detta var ju bara en ny gnista till elden för den lilla fejd som legat i bakgrunden i många år...

2008-07-27 07:19
Gwaap P30

ööh nee..

2008-07-27 16:15
ååh va jag hatar zshare!!

det tog en liten stund innan jag fattade att GZA faktiskt hade börjat rappa. skitdålig rap över ett inte alltför fördelaktigt beat. texten var bra dock.
Fuck karma, I don't need karma!

2008-07-27 21:18
Sjuk låt beatet va också feeeeeeeeeet va snackar ni om?
yeah i said it!

2008-07-29 10:45
Same old p22

Jooo...kolla lite bakåt i historien så har det släpps lite små dissar från båda håll fram och tillbaks..

2008-07-29 14:03
Gwaap P30

50 cent nämnde rza, ghost och odb i den där skämtlåten "how to rob",
och gjorde narr nån gång av Ghosts rad om kackerlackor i den
känsliga låten "all I got is you".

Ghost och raekwon gjorde en "skit" på supreme clientele där det
nämndes "who the fuck is 50 cent"...

Ute vid nån klubb ska det ha blivit problem, och wu-tang/killarmy
medlemmen Killa Sin ska ha rånat och misshandlat nån av
50's kompisar, det sägs att det var Young Buck.

American Cream Team släppte diss mot 50 cent.

Masta Killa drog en rad i albumet The W "I shoot a hole in a 50 cent piece to test my aim"..

Sen var det inget mer med det, man har hört 50 cent säga i intervjuer att han lyssnat på wu-tang o gillat nåra medlemmar... Han har varit med på Method Mans video "break ups 2 make ups" oxå..

Sen var det slut på den gamla "beefen" som började på slutet av 90-talet..

Men för inte så längesen, innan 50/GZA dissen hade man en intervju med 50 och Yayo,
där artister nämndes av intervjuaren, bland annat Ghostface, och Yayo brast nåt i stil med, "vem bryr sig om Ghostface, han säljer ingenting, jag hörde t.o.m att hans klassiska album supreme clientele var ghostwritad av lord superb" , 50 cent tog avstånd direkt och sa, det vet jag ingenting om...

Ghostface svarade i nån intervju "Yayo can go and eat a cock" och förklarade situationen med råttan Lord Superb.

U-god sade i en intervju att när han ser Tony Yayo kommer han slå skiten ur honom...

sen hände inte mkt mer... tills GZA var full under nån konsert o nåra börja skrika this is real hiphop, fuck soulja boy and 50, så GZA drogs med och uttryckte sitt missnöje med dagens hiphop, bland annat soulja boy.. samt att 50 cent inte har några Lyrics...

Självklart blev 50 sur, och då släppte han den där långa intervjun där han gjorde narr av de flesta i wu-tang, men hyllade Method Man och RZA.

oså släpptes "paper plate" nåra månader efter..

2008-07-29 14:40
Tycker det ar pinsamt att Yayo ska snacka om att Ghost skulle ha en ghostwriter spec. nar man sjalv inte ens kan fa ihop 2 bra rader.
I be around, just out of sight

2008-07-29 17:06
BigIssue P23
där har du fel. jag har hört precis allt med yayo. och han har faktiskt lakt 2.7 bra rader i sin karriär.

2008-07-29 20:59
Bra sammanfattning Same-old. Undrar om det kommer några fler låtar?

2008-07-30 01:06
Nån som kan länka intervjun där 50 snackar skit om Wu...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-30 01:09
hiccory: har själv letat efter den, men den är tydligen borta ifrån alla sidor.. worldstarhiphop hade den vet jag.

Här dissar han staten island:

2008-07-30 10:57
Simon_T

Shit, 2.7? det ar inte ens 3 ordentliga rader? undrar hur dem lat :P

dirtyfist

Ska det inte be some violence going down?

For jag vet att pa Muddy Waters med Redman sa proppar han 50 i en rad (?)
men ar cool som fan med Method Man, hur stod d till mellan dessa kids??

Tycker Wu borde uttnytja detta for sin fordel, som PR lr nat, finns inget o forlora.

2008-07-30 11:44
method man och 50 är coola med varann, fifty verkar digga Meth jävligt mkt, och man skulle inte bli förvånad ifall han signade Meth efter att han släppt sitt, säkert sista album på Def Jam.

2008-07-30 21:17
Same: Ja meth kommer säkert signa med fifty när fifty dissar större delen av wu-tang.

2008-07-31 11:36
Nöjd P22

Snälla du, det ÄR ingen beef mellan 50 och wu-tang, och om nån kan mäkla fred mellan dem så är det Meth. Han var med på G-units radio för nåra månader sen, och gjorde det klart att han gärna hookar med 50, man har hört intresse från bådas håll under intervjuer..

du får hålla bättre utkik sockertutt ;)

2008-07-31 15:22
Same: Beef och beef, 50 cent har iaf snackat bull om alla utom Rza och meth.. Kallat dom dustheads osv.

2008-07-31 23:07
det vet jag att han sagt, men vart försöker du komma?

2008-08-01 02:50
Same-old

Då tycker jag Meth är jävligt skum, realness can't be found nowhere these days!!!

2008-08-01 09:22
Haha, sorry men är ni seriösa? Det är fan random-snubbe-på-youtube-som-drar-viskande freestyle-i-sitt-sovrum-med-stängd-dörr-och-kollar-bak-mot-dörren-för-att-kolla-så-att-inte mamma-kommer-in-och-hör-honom-rappa-klass på det här.

2008-08-03 23:05
Uhh...word!

Känns som merparten av de som propsar detta känner sig tvungna att göra det endast för att de är hängivna GZA/Wu-tang fans.

2008-08-04 11:24
BigIssue P23
Det är den gamle knarklangare 50 Cent som Redman proppsar. Curtis använder hans namn som en hyllning. Så Redman hyllar en helt annan person.

2008-08-04 16:28
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

tröökigt-
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-08-04 18:48
e förvånad på hur alla klagar på gzas delivery och laidback stil. Det är ju så han alltid har låtit och personligen så tycker ja att det är det som är charmen med gza.
Förövrigt så diggade ja detta.
http://soundcloud.com/rod_g

2008-08-04 19:47
låter som att någon annan skrivit texten, räckt pappret till GZA i micbåset, tryckt på "RECORD" och gett honom en enda tagning. lamt :( men kul med lite action i alla fall, hade bara kunnat vara väldigt väldigt mycket bättre
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-08-04 22:28
Rod_G P19: Det är inte laid back, det är helt själlöst. Han brukar inte låta såhär på sina album, även om han har en ganska monoton stil.
Poet

2008-08-04 23:45
vill inte va besserwisser men på Clyde Smish skiten säger ju Raekwon en jävla massa mer om 50 än "who the fuck is 50 cent"

"you just fucked up, you fuckd up bad!" ;)
"life's a garden, dig it."

2008-08-05 00:56
tycker det är idiotiskt att ens diskutera kvaliteten på låten.

feta dissar (mainstream minst sagt) är la Jay-Z och Nas som ska ha den äran och hållit oss underhållna då 2 av dem fetaste emcees (enligt många) gick mot varandra och visade sina skills, som då var ett krav och kunna göra.

50 Cent som då lagt dissar mot Joe, Ja, Nas, Jada etc har aldrig gjort en diss tillbaka mot deras mot han.

Battle kräver egentligen inget mer än delivery och punchlines, vilket denna låt innehåller rikt.

Fuck om kvallen är kass, så länge dissen kommer fram är det allt som räknas och det enda som bör räknas förutom att allt annat kan ses som bra effort.

Låt 50 först svara, kan ingen fråga sig själv varför han skiter i och svara till dem han dissar??

PR!

2008-08-05 11:46
BigIssue P23

tycker det är idiotiskt att ens diskutera kvaliteten på låten.

feta dissar (mainstream minst sagt) är la Jay-Z och Nas som ska ha den äran och hållit oss underhållna då 2 av dem fetaste emcees (enligt många) gick mot varandra och visade sina skills, som då var ett krav och kunna göra.

50 Cent som då lagt dissar mot Joe, Ja, Nas, Jada etc har aldrig gjort en diss tillbaka mot deras mot han.

Battle kräver egentligen inget mer än delivery och punchlines, vilket denna låt innehåller rikt.

Fuck om kvallen är kass, så länge dissen kommer fram är det allt som räknas och det enda som bör räknas förutom att allt annat kan ses som bra effort.

Låt 50 först svara, kan ingen fråga sig själv varför han skiter i och svara till dem han dissar??

Co- fucking Sign

2008-08-06 02:04

Intervju, freestyle och performance

2008-08-06 02:08

2008-08-06 02:32
Så ska det se ut GZA för fan.