I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nas-Hero (video)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-08 16:14

Nas-Hero (video)

Officiela singeln från Untitled får här en video.
15 juli vet ni vad som händer!

Redaktionschef

2008-07-08 16:33
Den här låten blir typ bättre i ju högre volym du spelar den :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-07-08 16:35

2008-07-08 16:57
Oracle, instämmer:D

2008-07-08 16:58
Grym låt så enkelt är det...

Still in musical prison, in jail for the flow
Try telling Bob Dylan, Bruce, or Billy Joel
They can't sing what's in their soul
So untitled it is
I never change nothin'
But people remember this
If Nas can't say it, think about these talented kids
With new ideas being told what they can and can't spit

vettefan om jag tror att skivan kommer att bättre en ok men måste ändå hålla med om nedanstående quote:
No matter what the CD called
I'm unbeatable, y'all
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2008-07-08 17:16
Så sjukt bra. Jag blir alldeles skakig. Skivan är ett mästerverk.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-07-08 18:22
Riktigt fet

2008-07-08 18:31
Wtf, videon blev nästan exakt som jag föreställt mig.. :|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-08 18:54
överfet låt och video. big ap!
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2008-07-08 19:37
Damn, videon lyckas verkligen förstärka en redan grym låt.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2008-07-08 22:05
Mina förväntningar var inte särskilt höga, men det här är tungt. Riktigt jävla tungt. Sommarens låt?
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2008-07-09 14:00
faktiskt en grym video, låten är helt okey den också, Untitled im buying it
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.

2008-07-09 15:35
polow da on är riktigt duktig, sjukt mycket som pågår i det där beatet
chase the clouds away

2008-07-09 16:31
Tyckte låten va lite halv lame innan, men hade missat dom feta raderna i låten, som jag hörde nu...bl a en del av det bagheera quotade
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie
Lyricist

2008-07-10 17:04
Bagheera P22
ditt första citat lägger han så jävla grovt.. looove it den här skivan kommer ju lätt att köpas
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-07-10 20:36
Här har vi nått att hypa känns det som.
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
Moderator

2008-07-11 13:16
Fyra dagar kvar nu va?

Kan det här bli årets skiva månne?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-07-13 14:46
Snart snart... önskar så att preemo fått vara med på nåt hörn dock.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Lyricist

2008-07-13 14:58
hittils har det varit så jävla fett att man får gåshud, det här e annat än hiphop is deadskivan.. Nas is back!
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-07-14 19:15
Den här låten var det bästa jag har hört på riktigt länge, fyfan. Gåshud till max.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-07-15 09:10
galen
SKU - SKU - SKULASON!

2008-07-21 00:14
booooooooooooort med keri hilson!!!!

sknt och höra nas komma upp med en banger med samma potential som hans senaste (enligt mig) blockbuster-hit "If I ruled the world" 1996.

tråkigt att han inte hittat ända hit till den stora massan med sina andra grejer t ex "Made you look" eller "Bridging the gap", men nu gäller det fan. jag hoppas på att bli överröst med önskningar om denna när jag spelar ute nästa gång. trött på fifty, t.i., och alla andra fucking rnbsinglar...

nas, den här hamnar tillsammans med alla dina andra skivor i hyllan där hemma, fo sho!
one
Catapults Ent.

2008-07-21 00:21
Spell

Vi får se hur svensk media behandlar låten, om den inte får rotation på de stora radiokanalerna eller MTV lär du inte få många förfrågningar angående Hero... Börja pumpa den och hoppas på på en ketchupeffekt.
Ha det
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2008-07-21 13:41
"jag hoppas på att bli överröst med önskningar om denna när jag spelar ute nästa gång"

Det blir nog svårt, grejen är ju att folk vill höra R&B när dom är ute.. jag är en av dom, ingen jävla smörig R&B. Eller vill man höra annan tung hiphop, sånt här får ju inte folk att dansa.. Kanske dansa, men inte på samma sätt som till den musiken som spelas ute just nu.

Missförstå mig rätt, jag tvärdiggar nas. Han är hur bra som helst. Men det blir antagligen svårt för folk att dansa på klubben till den på samma sätt, som dom dansar till de som spelas nu.
383 mannen vi slaktar bijaces !

2008-07-21 14:27
jag lyssnade på låten i alla fall fem gånger precis när den kom och tyckte att den sög hästpung precis som det mesta annat nas pushat de senaste tio åren. men efter att ha läst alla era hyllningar får jag väl ge den ytterligare ett par spinn...

2008-07-21 22:39
Senneh P0

ja, sen beror det på hur bra dj man är.

många dj´s (de flesta) spelar det som publiken vill ha. inget fel med det.
andra spelar det som publiken inte vill ha. mycket fel med det ;)

sen finns det dom som lyckas gång på gång "sälja" in den musik de spelar med finess, känsla och hype under en kväll.
jag förhåller mig gärna till den sistnämnda.

en dålig kväll för mig är när jag bara fått alla att dansa pga av så kallade "florfillers".
en okej kväll är när jag lyckats klämma in något annorlunda som t ex någon underground banger som "Murs - HUSTLER" eller "Prop Dylan - Can you imagine" bland resten av de mer kända hitsen.

en lyckad kväll består av max 10 erkända låtar följt av resten "unheard".
detta byggs upp medhjälp av de tio ovanstående låtarna som sätter bryggan för vad som komma skall eller är klimax vid varje sub-genre.

med detta sagt...

så vore det skönt att under en "dålig" kväll ändå få önskningar om denna specifika låt.
och, smaken är ju som baken, men kom till mitt dansgolv och jag lovar att jag kan få dig att svänga dina lurviga med adrenalinet pumpandes även till en låt som "Nas - Hero".

feel me? :)
Catapults Ent.
Lyricist

2008-07-22 16:54
Spell P24 word mannen, jag kommer till ditt dansgolv ^^

2008-07-22 23:23
det här är tungt asså nas guds son res dig nu!!
Nominee best rolled L`s

2008-07-22 23:42
fet video och fett beat f.ö.
Nominee best rolled L`s

2008-07-22 23:44
tyvärr lär nog inte publiken fatta detta men har vi lite tur så kommer den sälja gaaaaaaaalet!
:D
Nominee best rolled L`s