I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

O.C and A.G-Put it in the Box (nytt)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-04 11:26

O.C and A.G-Put it in the Box (nytt)

Nytt från kommande Oasis som ska vara exklusivt proddat av Show och producenter som Lord Finesse och Statik Selektah ska finnas med...
Tis is some ish right here, Oasis ska komma ut i höst via Nature Sound!

låten finns för avlyssning på bloggen...

DJ

2008-07-04 16:03

2008-07-04 17:03
ah precis, me and english and me and swedish....

bra är det i alla fall

2008-07-05 10:44
ooh, kan man hoppas att det ska låta som gammalt?
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-07-05 19:14
pigglaen P19
Varför ska man hoppas på det?
Show, Finesse och A.G. är ju fortfarande sjukt tighta med uppdaterat sound.
O.C. däremot har varit lite off senaste tiden. Mest p.g.a. beatsen, men jag tror som fan på den här plattan.
Get Dirty Radio och Street Talk var ju vassa plattor.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
DJ

2008-07-05 19:18
Har OC släppt nåt efter Smoke & Mirrors, eller var det senaste plattan? Hatade den, men har börjat uppskatta ett par spår riktigt mkt nu i efterhand. Balladerna s.a.s.

2008-07-05 19:26
Det är det sista han släppt, förstår inte varför han släppte Starchild och Smoke and Mirrors samma år, Starchild var i min åsikt den perfekta comebacken, så förstör han allt med den andra plattan. Men vem bryr sig samtidigt, Oasis som gäller nu :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-05 19:32
Soul_Survivor_II P30
Nää, han har inte släppt nån fullängdare sen dess*. Därför ordet off passade så bra. Inte släppt något på tre år och den plattan hatade jag med. Fruktansvärt tråkig och intetsägande.
Besvikelse som fan, eftersom jag tyckte att Starchild var tung som fan.

The Inventor/ Yes Sir' tovlan var ju rätt schysst och med bra beats (som det troligen blir nu) så kommer nog O.C. kunna dra ihop nåt tight med A.G.
Förväntansfull!

*Hidden Gems släpptes ju förra året, men det var ju bara gammalt material. Bra sådant förvisso, även om jag hade hört större delen av låtarna innan.
Likaså CD+DVDn The Underground King. En sorts best-off typ...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly