I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nas - Untitled Track List & Production Credits

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-12 14:11
På NWA-omslaget står det efil4zaggin. Sen är ju ordet nigger mer kontroversiellt. Har tjuvlyssnat lite på "untitled" och det låter väldigt lovande, även om jag inte riktigt förstår storheten med hero-beatet, men beställd är den.
Straight from the Suarn!

2008-07-13 11:46
SSII:

Visst är Hero fantastisk? Hade lite problem med beatet först, mest för att det gav obehagliga assocationer till en plågsam låt med den finska duon 'Bomfunk MC's'.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
DJ

2008-07-13 18:07

2008-07-14 11:31
hmm personligen gillade jag inte alls Hero. lät för poppigt och plastigt. queens get the money var däremot soft.

2008-07-17 14:43
skivan växer på en mer och mer, riktigt bra faktiskt..

2008-07-17 16:26
^^ håller med, gav den en lyssning igår och den låter bättre och bättre för varje gång.. gillar fortfarande inte "make the world go round", "y'all my niggas" och "we're not alone" men annars låter det bra.. har ni hört UK bonus spåret "Like Me", konstigt nog en av de absolut tyngsta på albumet!
Keep CD alive

2008-07-17 18:06
The most frustrating thing is that this could have been a solid record. But now, how is Nas going to come off like he intended Untitled to be an unflinching look at race relations and yet somehow leave off the track he did with stic.man? Worse still, the righteous message of "Association" (strength through interaction with those who inspire you) is forsaken for the stilted, spoken-word ramblings of "Testify", in which Nas accuses white downloaders of being unwilling to "ride" with him for whatever reason. And what about the hallucinogenic "Esco Let's Go", where he fantasized about writing hood movies like Posse and Five Heartbeats" while summoning Elizabeth Taylor for career advice? Instead, we get an elderly German rhyming "knotty head" with "Nazi sled" ("America"), "Breathe" and its boring consumption rhymes ("First I cop/ Then I yacht"-- do go on!), and the gutless "Make the World Go Round" in which Nas, Chris Brown, and Cool & Dre top even Fat Joe in terms of trend-hopping insincerity, toasting to ballers, gangstas, hustlas, and the very same ringtone rappers he was willing to throw under the bus just two years ago when it was convenient for his public image. - Pitchfork Media

Amen, till hela stycket.

2008-07-17 18:37
Pitchfork is hatin'.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2008-07-17 18:54
Tyckte inte alls skivan var bra efter första lyssningen men nu älskar jag fan den.
your heart pump project kool-aid

2008-07-17 21:54
Haha Pitchfork kan nog få det värsta av ytspänningsglas att se halvtomt ut! Men sant det om Make The World Go Round ändå, den är rätt hemsk. Skivan är dock gjuten, shieeet i'll ride wit' ya Esco.

Pz
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
Manager

2008-07-17 23:06
skivan har ingen replay value enligt mig..
inget jag kommer pumpa om 5 år på samma sätt som stillmatic, it was written, illmatic, lost tapes osv osv osv
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-07-21 11:49
Älskar fan Bustas vers på Fried Chicken, varför kan ni inte alla känna så för brudar haha :)
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2008-07-21 11:58
seized: för en gångs skull är det inte en metafor, låten handlar faktiskt om just friterad kyckling haha..
Keep CD alive

2008-07-21 21:29
jävligt bra platta. hero, sly fox, america är de bästa spåren.
http://www.aidon.tk/ - ladda hem låtarna

2008-07-21 21:47
Haha Pitchfork, vilken analys.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-07-21 23:10
spinemagazine sågade plattan nyligen i recension också.. mitt första intryck var att albumet var på ungefär samma nivå som "Nastradamus" kvalitets-mässigt men den har växt till sig rejält i mina ögon..

Nas har fått både gåvan och förbannelsen av att ha gjort (kanske) den bästa och mest erkända hip-hop plattan någonsin och därför jämförs allt han gör nu med vad han en gång har gjort.. men ser man hans album för vad dom är och inte för vad dom kunde ha varit så inser man att Nas har släppt en hel hög med bra album. It Was Written, Stillmatic, God's Son, Lost Tapes är ju hyfsat erkända men skulle man plocka ner Streets Disciple till en CD på rätt sätt så har du en till banger. Hatet mot "Hip-Hop is Dead" förstår jag inte ens vart det kommer ifrån, minus ett eller två spår så är den riktigt tight och snyggt levererad. Kritikerna rosade den och fansen hatade den, varför har jag inte en aning om!
Keep CD alive

2008-07-23 00:09
äsj mkt fetare att tolka som man tolka vill
Why the fuck can't emcees emcee no more?