I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-15 20:50

RZA+Wu=Slut

Japp, mannen som fick utstå mycket kritik i och med det nya "Wu- soundet" på "8 Diagrams" har nu gått ut och sagt att han går ur klanen.
Självklart är detta riktigt tråkigt men kanske oundvikligt. För hur många grupper har egentligen kunnat hålla ihop i så många år som Wu Tang faktiskt gjort, och med så många medlemmar med.
Jag tror personligen att han hoppar av för att han har så mycket annat som han vill hinna med som t.ex: film soundtrack, han skulle väll skriva en egen film med (manus), hans solo karriär som bobby Digital men även att han fick kritik från klanens egna Raekwon och även Ghost sårade nog honom väldigt mycket.

Om det nu kommer någon mer Wu Tang platta så får de som inte gillade soundet på "8 Diagrams" se om det låter så mycket bättre utan RZA...

http://www.azstarnet.com/sn/aznightbuzz/242958.php

2008-06-15 21:21
Lika bra, RZA har i helhet inte gjort något värt nämna på mer än 10 år nu, notera att jag skrev i helhet.

Ser mycket hellre ett Wu-Tang album producerat av Bronze Nazareth/4th Disciple just nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-15 21:26
Rza ÄR Wu-Tang soundet.. Utan RZA, inget Wu-Tang..

2008-06-15 21:32
Säger som GAIA... Wu finns inte utan RZA.

Jävligt tråkigt...
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2008-06-15 22:08
Även om jag tycker att RZAs beats rätt ofta kan bli skramliga och aningen för simpla, så tillhör han de bästa producenterna inom hiphop. Han ligger bakom saker som ingen kommer glömma, speciellt i och med Wu Tang.

Och visst är det han som ligger bakom Wu's speciella sound.

2008-06-15 22:11
Sen så finns det ju de som föredrar det minimalistiska, mörka och smutsiga.

2008-06-15 22:14
Javisst. Det är ju tycke och smak.

2008-06-15 23:01
Wu utan RZA är inte wu tang.
your heart pump project kool-aid

2008-06-15 23:34
fan va fattigt. jävla reakwon och ghost som ska vara så jävla gnälliga....
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-06-15 23:43
Fan vad jag hatar Ghost och Rae , ska fan byta namn nu!!! Eller inte, men fan visst är de också RZA's fel? Puting them over an edge! Lägger bara skulden på dem 2 är rätt skamligt... Men, no RZA, no Wu!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-06-16 01:07
väldigt tråkigt. förväntar mig inga fler realeser från Wu som grupp nu. Hoppas dom koncentrear sig på sina solo karriärer

2008-06-16 09:30
wu är över.

wu-tang utan rza är som att ha sex utan orgasm
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2008-06-16 10:35
r.i.p wu!
((MAAD))

2008-06-16 16:42
GAIA said it.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-06-16 17:02
en fråga varför gnällde Ghost och Rae varför bråkade de med RZA ?
NIggaz bleed

2008-06-16 17:04
tror det handla om soundet å så, att rza ville inte ha massa andra producenter på plattan osv. fast jag är inte hundra dokk så nån får fylla i med fakta =)
((MAAD))

2008-06-16 17:19
Kefft att hoppa av, grabben gjorde ju faktiskt en skitplatta enligt mig..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-06-16 17:30
Ghost borde lämnat för länge sen,hatar den gnälliga aset.Aldrig gillat han som rapapre ändå,säg vad ni vil men de min åsikt.Är Rza borta så är Wu borta.point blank.
http://soundsof051.com/

2008-06-16 17:44
Hade raekwon fått valt beats så hade det låtit som Ice Water plattan, usch!

Även om den har sina ljusa stunder så hade det låtit piss med wu-tang på de beatsen.

2008-06-16 18:23
ghost o rae är tunga rappare men de e gnälliga små as, i slutändan hanlar allt om pengar tror jag, de är lacka att rza kan kvittera ut mer deg än de. sen tror jag nog att rza inte är helt oskyldig i "beefen" heller men han är ju fan producenten o ska följa sin linje. lite svårt att ta hänsyn till hela klanens åsikter på hur det ska låta.

men det sas ju att wu utan rza hade ett släpp på gång o det skulle vara ytterst intressant att höra hur det låter när de får plocka beats själva.

2008-06-16 18:34
jamaljr: "point blank" betyder inte samma sak som "punkt slut" you know...annars har du helt rätt! i att det e din åsikt alltså...den e ju uppåt väggarna.
ä
ä

2008-06-16 18:36
Detta är ju en tragedi i hiphopvärlden ju! Gnäll-fitt Rae har ju aldrig ens vart bra. Ghost grinar han med, han hade inte haft sitt supreme clientele album utan rza ens. RZA Är WU! Enda rapparen i gruppen som alltid har varit intressant och ständigt gjort bra låtar enligt mig.
sad, sad, sad
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2008-06-16 19:00
Fred: Tycker även gza gjort ständigt bra låtar ;P

2008-06-16 19:17
fredad, är du dum? du säger att rza var enda bra i wu, då är väl detta inte en tragedi för hiphopvärlden? isf är det ju jättebra att han enbart kör utan dom andra,
vafan grinar du för? söker uppmärksamhet sådär är ju bara pinsamt, sluta whina.

alla i klanen kan leverera på ett eller annat sätt, att säga nå annat är bara ignorant.
smaken är som baken, men dom kan ändå sin sak.
((MAAD))

2008-06-16 19:22
Rae har ju aldrigs ens vart bra
- som vanligt ångrar jag att ja logga in här. SUCK.

2008-06-16 19:25
Håller med pask.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-16 19:28
Hur fan, asså hur kan man inte tycka om OB4CL eller Supreme Clientele... Rae aldrig bra, skämtare... haha, måste fan hålla med där psk P26..
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-06-16 21:46
En stor jävla tragedi för hela hiphopen! Världens bästa grupp genom tiderna har splittrats även fast jag fattar varför. Rza har gjort nästan alla mina favorit-beats och är enligt mig den bästa producenten även fast han är alldeles för ojämn, men på senaste har han tagit ut svängarna lite för mycket och gått ifrån det vanliga smutsiga soundet. Wu-tang kommer aldrig låta som de ska igen utan rza, men inte heller med hans beats heller som han låter nu. Jag diggade "8 Diagrams" riktigt mycket även fast vissa av låtarna inte alls var bra. Men jag förstår samtidigt kritiken som ghost och rae gav RZA och jag håller med om det, han tar ut svängarna för mycket och går ifrån orginalsoundet. Jävligt synd iaf, men all props åt wu ändå!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Producent

2008-06-16 23:24
fan vad lame
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2008-06-16 23:36
Rza ÄR Wu-Tang soundet.. Utan RZA, inget Wu-Tang..

damn staight

får hoppas på ett reunion album i framtiden
Redaktionschef

2008-06-16 23:37
Trist, men kanske lika bra. Saker och ting förändras ... RZA kan må bra av att gå vidare (fullt ut) utan klanen.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-06-17 10:19
Ni som uttalar er om att RZA inte har gjort något bra för Wu på 10 år etc. Ni talar HELT utan kunskap. Gräv ner er GENAST.

...Jävligt tråkig nyhet, även om det inte var helt oväntat. Rae & Ghost's bitchande blev lite för mycket enligt mig, även om jag kan förstå dem till viss del. Men samtidigt så tycker jag helt klart att dom hanterade situationen på ett ganska omoget sett.
Enligt Rae o Ghost så var det precis som att RZA kastat sand på dem, då sprang de direkt till media o grät o pekade.... Usch, efter det sjönk dessa 2 i mina ögon.

Precis som Oracle sa så tror jag att RZA kan må bättre av att gå vidare utan klanen. RZA verkar vara den enda som strävar efter nya saker och utveckling STÄNDIGT. RZA vill nog heller inte ha något på en räkmacka. Han har ju kämpat för allt han har i nuläget känns det som.

Go RZA!
Wu-Tang, vila i frid.
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-06-17 10:58
Chaplyn P0
Inte konstigt att rae o ghost lackade på rza när han körde över hela klanen och bestämde helt hur plattan skulle låta utan att ta hänsyn till de andras åsikter. Var det inte skit om att de hade rapat över andra beats och rza hade gjort om låtarna helt utan att informera gruppen. Tror inte rza kommer lyckas utan gruppen, kommer säkert bli mest flum. I den här situationen tycker jag att det var rza som var bitchen som körde över klanen.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-06-17 14:07
länken funkade inte för mig, men jag läste på en annan sida vad jag tror är samma artikel. där stod det dock att RZA inte skulle göra buisness med klanen längre men att det inte behövde betyda att dom inte skulle samarbeta musikaliskt igen. han lär fortfarande producera åt Method Man, Masta Killa, GZA, Inspectah Deck och sig själv.

personligen tycker jag att RZA är vassare nu än på många, många år. "Afro Samurai", "8 Diagrams" och "Digi Snax" är galet bra i mina öron och sjukt väl-producerade.
Keep CD alive

2008-06-17 16:54
Tråkigt... Men sissta jag diggade mest med klanen samlad va nog the Wu... Tror iofs att 8 Diagrams kan växa.. Rankar också RZA som nr 1 producent

2008-06-17 18:07
Davve, jag sa inte att han var den enda som var bra, jag menar att han är den som alltid varit intressant, dom andra har haft sina shines självklart, absolut. Jag kan nämna hur många bra wu skivor som helst, men RZA har för mig alltid, med alla sina skivor vart helt fantastisk. Och precis, smaken är som baken, jag säger bara vad Jag tycker.

Nöjd - Ja Gza håller fan klass han med, blev lite besviken på han och muggs skiva bara

ghostfacekillah - Jag älskar supreme clientele, dock inte only buildt. Raekwon är väl fet såklart men inte min stil riktigt bara

Såklart jag blir upprörd när man hör en sån här nyhet
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2008-06-17 19:51
R.I.P Wu-Tang.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-06-17 20:28
36 jävla inlägg, och ingen VET ens säkert om Rza verkligen lämnat Wu.. jag läste att han bara sket i att följa med på senaste turneén och att de övriga medlemmarna inte spela några låtar från 8 diagrams på turneén .. vad mer vet vi ? Länken ovan är ju död for one, media media ..hmm ..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2008-06-18 03:45
Precis, kan nån ge tvättäkta info huruvida det är sant eller inte?

2008-06-18 12:23
‘8 Diagrams”- was it the last Wu-Tang album?
“I don’t know. All I know is after doing that particular project with Wu-Tang- I’m always down to do anything, as far as MCing with them and rhyming with them and making beats or whatever. But that particular project stopped me from doing business with them. Because you can’t have people like Steve Rifkin at Universal (Records) put up a million dollars and my European partner put up millions of dollars for you and to have a group not support their own product for whatever reasons- for any reason, man. Once you’re in the ring, you’ve got to fight. So on a business level, I ain’t with it. But as far as musically, whatever. They want me to do something. They want me to rhyme on their s—-. They jump on my s—-, they want a beat. It’s all good.”
Keep CD alive

2008-06-19 21:31
RZA har inte lämnat wu-tang, vafan har ni fått det ifrån?
gillar riktig hiphop

2008-06-19 23:26
Haha, vilken jävla tråd. Känns iofs som att det kan bli något avhopp eller liknande, men om det håller samma inställning som dem verkar ha haft i flera år, att klanen fortfarande finns även om dem inte alltid jobbar tillsammans och dem bara gör saker tillsammans när andan faller på så kan det ju hålla hur länge som helst