I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lil Dap - Nytt Album - I-A Dap (August 5)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-06-09 23:48

Lil Dap - Nytt Album - I-A Dap (August 5)

In other news, '90s emcee Lil Dap from Group Home has finally finished preparing his solo debut. I-A-Dap will be released August 5th on Babygrande Records.

After appearing on Hard To Earn as part of The Gang Starr Foundation, Group Home released the seminal Livin' Proof in 1995, spawning the undergrounds hits "The Realness," "Livin' Proof," and "Superstar." Production was handled by DJ Premier, with executive production by Gang Starr. When the outfit returned four years later with 1999's A Tear For The Ghetto, the relationship with Gang Starr had soured, and so had the audience. The album was critically and commercially panned, leaving the group divided. Lil Dap reportedly relocated to Poland, occasionally releasing twelve-inch singles back into the U.S.

Production on I-A-Dap, the debut 14 years after the artist appeared on "Speak Ya Clout," includes Large Professor and The Alchemist, along with Dap. There is no word yet if Melachi The Nutcracker, the other half of Group Home will be appearin

Finns en liten chans att Premier kommer ha produktion på plattan med, dom pratade om det några veckor sen, får se hur det blir.

Ser fram emot detta iaf!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-09 23:50
Och självklart firas detta med lite Lil Dap - World Peace

http://www.myspace.com/lildapgrouphome
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-09 23:53

2008-06-09 23:54
Press releasen,

GROUP HOME’S LIL DAP ANNOUNCES HIS LONG AWAITED DEBUT, “I-A-DAP,” STREETING AUGUST 5th ON BABYGRANDE RECORDS

A founding member of legendary hip-hop crew Group Home, Lil Dap is a product of the renowned New York mid-nineties "golden age" of hip-hop that spawned such classic groups as M.O.P., Gang Starr & many more. Group Home’s widely hailed release, Living Proof, solidified Dap as a frontrunner of this widely renowned and respected era and has since seen him touring the world in preparation for his highly anticipated solo debut.

With “I-A-DAP,” Dap brings the sound pioneered by such groups as Group Home and Gang Starr (of which Dap also had a hand in forming) full circle, with a little help from such contemporaries as Guru (of Gang Starr).Also featuring production by Large Professor, Big Noyd and Alchemist, “I-A-DAP” is Lil Dap’s long awaited solo opus and a reinvigoration of the classic "golden age" sound that both defined and continues to influence an entire generation of emcees.

2008-06-10 10:30
Tuuungt. Man får hoppas på lite inhopp av brorsan & co på nåra spår.

DJ

2008-06-10 11:04

2008-06-10 11:24
Ja jag är väldigt nöjd, och speciellt av att det släpps tillsammasns med Babygrande, då vet jag iaf att det garanterat kommer släppas och att det blir vinyl.

2008-06-10 11:33
hmm kan bli riktigt bra, i mina öron är inte Dap någon speciellt grym LP men han har något speciellt. bara produktionen är rätt, Large Pro kommer leverera men Alchemist har varit hit-or-miss sista tiden.
Keep CD alive

2008-06-10 11:35
Singeln World Peace är lätt bland det bästa jag hört detta år så jag är hypad iaf. :]

2008-06-10 11:39
haha det ska stå MC och inte LP i mitt inlägg så klart.. jag ska lyssna på "World Peace" strax..
Keep CD alive

2008-06-10 12:33
fett, Group Home skivorna e ju skitfeta iallafall!!

DJ

2008-06-10 17:13
Det blir iaf aldrig dåligt med GH. Babygrande is the shit som du säger.

2008-06-10 19:33
Så om jag förstått detta rätt, så ska Guru också gästa på plattan? hur kan det det vara möjligt?

2008-08-01 02:21
Dags att bumpa denna tråd, albumet finns ute på det vilda och vida nätet!

Min första spontana uppfattning är att plattan är något i hästväg, klart köpvärd helt enkellt.

DJ

2008-08-01 03:24
Fan vad nice. Har nån ett releasedatum för vinyl?

2008-08-01 11:37
Riktigt smutsig New York Hip-Hop
DJ

2008-08-01 11:39
Har en omröstning på bloggen just nu. En "Vilken av följande skivor ser ni fram emot mest" kinda deal. Dap är den ende som fortfarande har noll röster. Otippat och konstigt! OMröstningen stänger om fem timmar. Skynda över och rösta om ni älskar Dap! Jag har redan röstat på Sadat, men Dap är mos def en av de skivor jag ser fram emot mest. Må Babygrande do the right thing och släppa en vinyl nu!

2008-08-01 12:21
jag fick ett mail från BabyGrande's där dom skickade en länk till låten som gästas av Guru så tänkte dela med mig:

Lil' Dap ft. Guru - Son 4 A Reason
Keep CD alive
DJ

2008-08-01 12:35
Son 4 A Reason har även legat på dutuben ett par dar...

2008-08-01 12:47
Låter lovande!