Producent
2008-05-14 03:32
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
de som förvånade mig mer är att hon är förlovad till papoose...de hade jag ingen aning om. och att de skulle gifta sig nu i dagarna men ngn försökte smuggla in nycklar för att hustla ut remy så de blev inte av ngt giftemål. hon är en riiiil thug alltså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2008-05-14 12:13
Aaah, lr hur? E hon förlovad ti Papoose? De hade ja shiii nån koll på, fett o veta!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Ja, dom är förlovade. Dom skulle gifta sig igår. Och om du lyssnar på deras sida av saken så var det ingen som försökte "smuggla in nåt". Det kommer från den officiella fängelsepersonal-vinklingen. Och det är en rätt löjlig story. Att han skulle smugglat in en nyckel som skulle göra att hon kunde fly från Riker´s Island. Vad är det för magisk liten nyckel?
Läs mer på min blog:
HEADNOD
shit va fuckat, remy är grymaste bruden i gamet sköt hon inte bara bruden i benet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Offret blev skjuten i magen. Remy pleadade not guilty.
THIS SUMMER! She was a hustler bitch, he was a so called rapper, she was sentenced for 8 big ones in the big house, he tried to break her out, now they are getting married in prison. Go see MARRIGE AT THE JOINT In cinemas July 19th.
Redaktionen
2008-05-14 14:49
förhoppningsvis tänder det här nånting inom papoose och som gör att han mer än tidigare fullkomligt spottar ur sig lyrik. gärna sådär härligt förbannat så man själv tror att han e ute efter en när man lyssnar. remy ma har ja ingen relation till men att skjuta nån i magen är dumt, särskilt i usa, så hon får ha det så kul. TAPPA INTE TVÅLEN I DUSCHEN.. hum..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Hon har en röst man gärna lyssnar på, men jag tvivlar på att hon skriver bra rim, lär vara många spökskrivare åt henne..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Skönt att man slipper henne.
Varför lär hon ha många spökskrivare? Källa på det? Tror alla håller med om att det är dumt att skjuta nån i magen, men hon pleadar ju innocent så alla som inte var där och vet vad som hände kan ju bara zippa igen. Eller litar ni så blint på det amerikanska rättssystemet?
Soul_Survivor_II P30 haha jaha hon säger att hon är oskyldig, jamen då har vi ju all anledning att ifrågasätta domen...hoppas att du själv alltid zippar igen käften och aldrig någonsin yttrar dig om rättsfall där du inte är personligt inblandad.
Demento: Japp, jag har verkligen aldrig fattat det här "Jag är säker på att Christer Petterson sköt/inte sköt Palme!"-syndromet. Hur fan kan man gå runt och ha åsikter om händelser man inte har den blekaste om?
Soul_Survivor_II P30 ja vafan...det finns ju folk som ifrågasätter att förintelsen har ägt rum också. jag menar, dom var ju inte där och såg på när det hände. snälla ge upp och inse ditt misstag, du är en vuxen man.
nån som har lust att länka till en artikel om detta som inte är någons blogg?
Demento: OK. Så du är lika säker på vad som hände här som du är på att förintelsen ägde rum? Det finns bevis för Förintelsen. Det är skillnad på en jurydom och något som baseras på bevis. Anser jag. Antonthaman: Jag har länkat till 5-6 olika artiklar i inläggen på min blog. T.ex. Aftonbladet, SOHH, hiphopdx.com o.s.v....feel free to browse
men om jag inte vill förära din blogg med en till besökare då?
Anton: Hm, då vill jag nog inte förära dig med länktips. Förära google ett besök? Het, ny sida.
Soul_Survivor_II P30 nej, det var bara första bästa exempel på en händelse som man enligt din logik inte borde yttra sig så säkert om eftersom man inte var där.
Det är skillnad på en jurydom och något som baseras på bevis. jag vet inte om det här kommer som en överraskning för dig men man arbetar med bevisföring under rättegångar även i stora stygga amerika...jag har väldigt svårt att se varför den dömda gärningsmannens nekande skulle vara anledning nog att ifrågasätta en fällande dom.
OK. Fällande domar kan inte ifrågasättas alltså? Men oskyldiga människor döms ju hela tiden. Både i "stora stygga" Amerika och i Sverige. Menar du att enkom det faktum i sig att någon blivit dömd för ett brott gör att du direkt är 100% övertygad om att den personen är skyldig? Helt oavsett vad du vet/inte vet om fallet i övrigt. Och bevisföringen är dessutom lika stark som det samlade bevismaterialet för att Förintelsen har inträffat? Inte illa. Du måste veta extremt mycket mer om det här fallet än jag. Eller så vet du inte ett jota mer och bara gissar enligt modellen Fällande dom ofta = skyldig, alltså fällande dom = alltid skyldig? Vet inte om jag ens pallar en sån diskusison, sorry...
Soul_Survivor_II P30 nej, det påstod jag heller aldrig. däremot är det inte rimligt att ifrågasätta alla fällande domar där förövaren hävdar sin oskuld och man själv inte varit på plats. jag ser inte riktigt logiken i att du tycker att det är fullt logiskt att ifrågasätta en fällande dom utan att ha någon reell insyn i fallet samtidigt som du tycker att det är väldigt underligt att "acceptera" den. nej, jag VET naturligtvis inte att remy ma är skyldig men det finns inget som ger mig en anledning att TRO något annat.
Demento: Men till skillnad från dig har jag varken sagt Ja eller Nej. Jag skulle känna mig lika knäpp om jag sa "Jag tror hon gjorde det" som om jag sa "Jag tror inte hon gjorde det". Du agerar som om jag hade sagt att jag INTE tror hon är skyldig. Det är ju just sånt jag kritiserar. Att bara tro saker om saker man omöjligen kan veta. Men du men ar att i det ögonblick en person döms i domstoö tippar vågen automatiskt över till att man alltid ska tro att personen är skyldig? Varför kan man inte bara säga "jag har ingen aning"? Tills man åtminstone tagit del av någon sorts bevis själv i någon form? Många i den här tråden UTGÅR ju från att hon är skyldig. Vilket är lika lamt, i min mening, som att utgå från att hon är oskyldig. OM man inte har massa inside info om fallet förstås. När det snackas om "stora stygga USA" o.s.v. verkar det som om jag sagt "Hon är inte skyldig!" när jag i själva verket hela tiden sagt att jag tycker det är knäppt att ha nån åsikt om det...
Bitch did it!! Varför skulle hiphop-polisen sätta dit Remy Ma? Aldrig hört talas om henne, tror inte hennes inflytande över hennes ca 150 fans är något som Washington är oroliga över. Soul_Survivor_II Gäller din misstro alla domar eller bara de riktade mot rappare? Och vidare, gäller din misstro mot saker du inte sett med dina egna två ögon andra saker än domar i rättegångar?
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
affe: Vad menar du med "misstro"? Om du menar att jag inte tror ja och inte tror nej så har du rätt. Om du menar att jag utgår fårn nej har du fel. Ja, det gäller såklart alla domar. Sen finns det ju såklart en reell risk att kända personer inom alla walks of life får sämre breaks, se bara på sverige och amerikanska artister som kommer hit. Ibland som t.ex. när svenska kändisar åker fast för droger, säger man ju rent ut i domen att man vill statuera exempel med "förebilder". Varför tror du att hiphop-polisen aldri ghört talas om Remy Ma? 150 fans? Bor du under en sten? Eller har du blandat ihop USA med Borås? Att jag lackade ur på medierapporteringen här, (och på många kommentarer på forum, tex Whoa) var att alla litade blint på en version av alla de här händelserna, där Remys skuld eller oskuld var en av detaljerna. Detta inte för att jag tycker dom skulle gjort tvärtom och publicerat några jävla Free Remy artiklar, det hade ju varit lika fel. Men ingen skrev ens "dömdes mot sitt nekande", det stod i princip bara i alla medier, "Stjärnan sköt en person i magen". Tycker fortfarande det är lika naivt att tro att alla domar är rätt som det är att utgå från att alla domar är fel.
Soul_Survivor_II P30 jag menar att livet blir väldigt mödosamt om man aldrig kan TRO något och göra antaganden baserat på vad som verkar rimligt... "Stjärnan dömd för mord - Kan ha mördat"