I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Frågetråd] Vem är det?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-05-13 21:04

[Frågetråd] Vem är det?

Vet inte om det finns någon liknande tråd, har inte hittat någon i alla fall.
Finns en massa låtar där det inte står i konvolutet osv vem som featar eller sjunger bara några rader osv osv.
Alltså, droppa låtar där ni behöver hjälp med att hitta vem det är.

Dom jag undrar över:

Dj Shadow - This Time
Vilken låt/artist har han samplat sången ifrån? Fruktansvärt skön.

Aesop Rock - Shere Kahn
Tjejen som sjunger refrängen, vem?

El-p - Goliath Remix
Tjejen som sjunger?

Dj Shadow - Six Days
Åter igen tjejen som sjunger?

Atmosphere - I Am Hiphop
Vem featar? Första versen

Mind Your Head...

2008-05-13 21:09
Atmosphere - I Am Hiphop.. länge sen jag hörde låten men mitt minne kan svika. Aesop rock?

2008-05-13 21:11
Nej det är inte Aes rock. Garanterat.
Mind Your Head...

2008-05-13 21:28
Sole är det väl?

Kan nog f.ö bli svårt att ta reda på en del av de där grejjerna. Shere Kahn är ju t.ex svingammal. Vet inte ens vem det är som producerat de grejjerna!

2008-05-13 21:32
Sole är det ja, tackar.
Är väl medveten om att det är svårt att ta reda på, just därför jag frågar här. Har letat tillräckligt länge själv. Dom andra grejerna bör dock inte vara omöjliga...
Mind Your Head...

2008-05-14 02:06
Ann Colville, vem nu det är. har för mig att det är aesop som producerat shere khan. iaf enligt prodby. men där står att hela skivan är proddad av aesop, och det stämmer nog itne för jag har för mig att ajg läste i nån intervju att han inte snackar längre med killen som proddade stora delar av music for earthworms
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2008-05-14 02:08
och goliath är väl en remix på en the mars voltalåt?
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2008-05-14 14:05
ar val anda en snubbe som sjunger i Six Days?...
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)