Han har sagt att den ska komma nu ett bra tag. Den som lever får se!
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
När det finns ett datum då kommer alla veta de.
Fyfan hypen börjar bli jobbig nu alltså.. Det är det enda folk tjatar om .. Det är som att folk har blivit hjärntvättade.. Dre är absolut en av dom bästa producenterna nånsin.. Men tror överlag att de flesta människorna har andra favoriter. Det som att det inte går att nämna en skiva om The Game, och relaterade artister utan att folk frågar "Kommer Dre producera nåt" som om det vorre avgörande för skivan.. Finns så mycket andra producenter som på senare år langat bättre spår på plattor än vad Dre gjort.. Tänk efter lite nu !
..men ingen av de producenterna skulle sätta ihop en platta som The Chronic eller 2001.. och det är väl skillnaden
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Producent
2008-05-08 22:06
vill inte låta negativ eller så men jag tror inte detox kommer att släppas i år heller om inte dre skjuter fram den till 2010 eller nått
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
..men ingen av de producenterna skulle sätta ihop en platta som The Chronic eller 2001.. och det är väl skillnaden Vadå inte? Tänk om tex Premier, RZA, Pete Rock, Havoc etc etc. Gör beats i 7 års tid o gör en platta på 20 spår utav dom bästa beatsen under de 7 åren.. samma skit.
Det är lätt att säga så whodini..men ingen annan har ju lyckats.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
det är ju en smaksak, tycker det finns ett gäng hip-hop plattor som är bättre än både "The Chronic" och "2001". men hypen över Detox börjar bli löjlig, samma med Cuban Linx II, jag har helt tappat intresset för båda albumen även om jag tror att om dom någonsin ser dagets ljus så kommer dom garanterat vara riktigt bra.
Keep CD alive
Det är lätt att säga så whodini..men ingen annan har ju lyckats. Nä för ingen annan har prövat det heller, jag tror, eller tror e ett svagt ord. Jag vet att vilken annan av top producenterna hade lyckats med samma grej om dom gömde sig i 7 år för att sedan släppa en platta.
whodini: Timbaland har ju lyckats sådär med sina skivor. har har kanske jobbat lite mer vid sidan om, men ändå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
whodini, hur vet du att dom inte har försökt? dessutom är det en konst i sig att kunna arbeta på en skiva i 7 år utan att tappa tålamodet. RZA släpper ju soloskiva nu i år, 5 år efter den senaste. tvivlar på att den blir nåt att hänga i granen..och på 5 år hinner man med en hel del. säger inte att dre är bättre än dom du radade upp, men om det är nåt han är bäst på så är det att vara noga och ha sjukt höga krav på sig själv som soloartist.
Dre är en perfektionist utan dess like. Enormt jävla tålamod, nästintill sjukligt beteende tycker jag. Snubben gör inget annat än och jobbar i studion och tränar. Vem kan hålla det uppe med 1 miljard på banken? Iaf så tröttnar man på bahamas eller skidor i Alaska efter en tid... men ni fattar. Man ska ha respekt för sånna människor... han ger ändå nått fett till folk och njuta till.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
dirtydave, du är kompis med han eller? låter som att du känner han personligen =)
((MAAD))
davve_d: hahahah eller hur.. älskar när folk berättar om kändisar som om de vore nära vänner, men baserar egentligen allt de säger sånt de läst i skvallerpressen.. personligen tror jag KNAPPAST att detox lever upp till den sjuka jävla hypen.. tror inte den slår 2001.. det vore i princip omöjligt med dagens kollaborationsmöjligheter eller mentaliteten inom westcoasthiphop överhuvudtaget...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan folk skita i Detox utan meddela oss när den väl är ute, istället för fråga massa, det har sagt 1000 olika datum på den och ingen stämde, inte ens dem Dre själv sa. Så fukk all!
I be around, just out of sight
kolla tråden jag gjorde om nya Dre producerade "It's Like That", rykten från Aftermath säger att det kommer vara första singeln från Detox.
Keep CD alive
Tycker den lät för tunn för att vara dreproducerad..
dessutom är det en konst i sig att kunna arbeta på en skiva i 7 år utan att tappa tålamodet. RZA släpper ju soloskiva nu i år, 5 år efter den senaste. tvivlar på att den blir nåt att hänga i granen..och på 5 år hinner man med en hel del. Man kan inte säga så, RZA gör fan soundtracks, Wu skivor, Wu medlemar skivor m.m under dessa 5 åren. Ta tex alla dom bästa beatsen RZA gjort efter 36 Chambers och 7 år frammåt (exklusiv Wu Forever) så har du en skiva som knäcker både 2001 och The Chronic.
whodini WORD! RZA är en legend utan dess like.
dessutom har ju dre typ femton dudes som gör beats åt honom i hans namn, det är ett faktum att scott storch gjorde 90% på still dre, tänker inte sitta o predika om det för döva öron, men de finns många fler exempel på 2001 skivan. om folk istället köpte skivan med en booklet för o ladda ner den kan man läsa vad folk "hjälpt till med" (dvs gjort själva) på hans skiva, sen kommer dre o rattar lite på knapparna och de slutar me "dre prod" me nån co producer.
det är först på senare dar dre's producenter får sin shine..
kalla mig inte bitter nu, för det är ja verkligen inte, dre är duktig som fan, men hans "undestudies" hi-tek och focus e bara två exempel på producenter som piskar dres grejer sideways.
www.myspace.com/melvinjunkyard
helt idiotisk diskussion om rza eller dre är den bättre producenten. båda har gjort fet musik och klart folk längtar efter nya släpp från dom? fattar inte vad fan ni grinar över.
vet inte exakt datum, med i juni ngngång är de väl ?
talevskii X0 Mid year är sagt senast så de stämmer ganska bra, sen får man ju se hur de blir haha
www.myspace.com/melvinjunkyard
Jag jämför inte några producenter, min poäng e endast att Dre har blivit överhypad pga dessa 2 (3) skivor som kommer så långt efter varandra.
DETOX kommer förändra Hphopen när den kommer, kommer sättaen helt ny nivå!
Juni kommer Detox nog inte under, skulle nog varit mer promotion & singlar och så nu i så fall.
Jag jämför inte några producenter, min poäng e endast att Dre har blivit överhypad pga dessa 2 (3) skivor som kommer så långt efter varandra. Är ju lite därför varje Dre skiva är så hypad, man han fått vänta så länge på den och han producerar inte jättemycket till andra artister i mellan skivorna heller.
jag menar inget ont om rza, snarare tvärtom. han är en av mina absoluta favoriter, om inte nummer ett. däremot kommer rza aldrig kunna producera beats med samma ljudbild som dres produktioner. lyssna på 2001 och jämför med OB4CL och liquid swords, som ändå måste anses som rzas bästa productioner. han har inget att komma med om man jämför helheten. sen om man ska jämföra samplingstekniker och innovativitet är rza i en nivå för sig, men det är inte det som gör dre till den han är.
vem fan bryr sig, så länge det låter bra i ens egna öron, o gillar ni en viss artist, kool, gillar ni en annan, kool det också, men behöver alla veta? kan vi hålla oss till Detox
whodini dre har gjort fet hiphop sen drygt 84. klart han gjort och kan göra fet musik. han har gjort mycket mer, och även bättre, än dom där plattorna. han förtjänar den respekt han har. helt klart en utav dom största inom hiphop.
Håller med Idjot! Utan Dre hade Storch inte varit nåt heller, och det krävs en Tung producent som Dre att göra ett fetare sound av någon annans talang för nåt, Som Scott Storch o hans piano lirande.
Exakt! Jag har inte hört Scott Storch lägga bättre piano slingor sedan Still Dre och vad beror det på tror ni? Doktorn pushar fram det bästa ur ALLA. Folk har fått om bakfoten vad en riktig producent har för uppgift. Vi vet inget vad som sker bakom stängda dörrar . Dre plockar in duktiga musiker som har en helt annan touch när dem spelar. Många gånger har nog Dre en färdig melodi men vill ha en profesionell musiker för att få det feta svänget. RZA är oxå duktig producent, jag ser han mer som en beatmaker som inte kan sammarbeta ens med WU. En riktigt producent måste lära sig att sammarbeta och skapa fram ett sound med artisten i fråga.
davve_d P22 Dre är med på min topp 10 lista på myspace... vad trodde du? Vi går tillbaks sedan wreckin Crew tiden:)
Lyricist
2008-05-10 13:15
word dirty-dave... "doktorn pushar fram det bästa ur ALLA"
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Producent
2008-05-10 13:48
hahahhaha fan va kul tråd alla ni snackar som om ni känner Dre eller nått som om ni va ute o bjöd honom på pizza igår o spela poker med honom heheh skitkul =D
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
The_Dictionary P19 ska inte jag ha propps! jag var ändå den som sa det, ge mig propps, behandla inte mig som Scott o lämna ut mig i credsen :P Dirty-Dave Yezzirr, men känner det med RZA är en annorlunda situation, har svårt o se framför mig att någon Annan skulle ha Prodda N.W.A. om gruppen hade hållit ihop.
Lyricist
2008-05-10 17:32
haha okey BigIssue du ska också ha lite cred då så du inte blir allt för ledsen =)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...