I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver lite hjälp- hiphop och brott

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2008-05-05 20:47

Behöver lite hjälp- hiphop och brott

Ska hålla en lektion om brott och musik, eller kopplingen däremellan och kommer lägga fokus på hiphop (av naturliga skäl). behöver lite tips, om ngn har några.

Hitills har jag kommit på 3 grejer att ta upp:

LA Riots (finns video om hur man skyllde på rap iom LA Riots)

East coast vs West coast och stämpeln som våldsmusik (har ngn bra info site eller klipp om de hela?)

No Snitchin - kommer visa Cam'ron idiot intervju från CBS och försöker hitta ngt där the Game faktiskt säger ngt hörbart om de hela (vilket är svårt)


Sedan tänkte jag försöka ta lite college hiphop och vill gärna ha tips på "snälla" politska hiphoplåtar som tar upp ovanstående exempel t.ex.
 
Finns det några fler tips kring detta vad de gäller hiphop som är lättsmält? Det är ett gäng 2or från el-programmet jag ska hålla lektionen inför- engelskan är väl sisädär hos dem, men klippen jag har är på engelska. När de kommer in i klassrummet tänkte jag ha på i stil med Koopsta Knicca för att väcka dem lite.
Kommer även kort ta upp hur annan musik beskylls för spä på brott- som tex Marilyn Manson och Columbine etc.
Kommer inte vara någon längre föreläsning utan ska snacka, visa klipp, diskutera etc.

all hjälp uppskattas.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.