T2dafuckin Hahahahahahahah? Är du efterbliven? =D
Bara för att du endast hört Eminem - Stan så är inte alla låtar likadana. Och nej, musik behöver inte handla om att relatera. Kanske i ditt fall, men knappast i mitt och en del andras. Jag uppskattar BRA musik, vare sig jag kan relatera till den eller inte.
På vilket sätt kan du relatera till Lil Wayne förresten? Tjänar du miljoner på att nämna hur rik du är i dina låtar? Är du beroende av Sizzurp? Give me a break...
Jeppe.. Va snackar du om?? Du e fan född på 90-talet o snackar som om jag bara har hört Stan.. Jag lyssnade på Eminem OCH Wayne när du lärde dig prata.. Jag sa inte relatera heller, jag sa KÄNNA.. Att du inte förstår skillnaden e inte mitt fel..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Snälla lek inte... Relatera till och att "känna" är synonymer om du vet vad det är. Blir bara pinsamt när du motiverar dina argument med idiotiska påståenden. "om nån , på fullt allvar, kan säga att dom verkligen KÄNNER djupet i Eminems shit så var god visa mig det" Liksom hur fan ska man "visa" huruvida man gillar en artist eller inte? Hahahha dummaste jag har hört..
T2dafuckin var god att visa hur du känner när du hör Lil Wayne. Låter lite gay med tanke på vad Wayne och Birdman brukar hitta på.
HAHA, vilken lallare.. Är känna o relatera till synonymer????????????????? Du borde inte slutat gymnasiet mannen, finns mycket bra som dom kan lära dig... Man kan visa det genom att skriva ett inlägg om det som förklarar djupet o den jordnära känslan man får av Em, men om man tror att KÄNNA o RELATERA e synonymer så e det klart att det blir svårt.. Köp du dina Eminem-plattor, döp ditt barn till Haile o blondera dig.. Vissa av oss vet redan vem vi e så vi behöver inte identifiera oss med musiken vi lyssnar på
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Donkey.. Haha, ja det där kan jag inte försvara faktiskt:) Jag vill inte förklara känslorna jag får för jag lyssnar på båda två, av olika anledningar.. Det e ingen tävling o jag fattar inte varför folk blir så upprörda.. Ni snackar som om Wayne är pop när det e Eminem som gjort hiphoppens, hittills, största crossover.. Sen att han kan rappa e ju bara en bonus för då blir det åtminstone kvalitè i radion
T2dafuckin Vet inte på vilket sätt du vill "känna" musiken men så var det jag uppfattade det iallafall. Förklara gärna hur din briljanta hjärna fungerar annars..
"Man kan visa det genom att skriva ett inlägg om det som förklarar djupet o den jordnära känslan man får av Em, men om man tror att KÄNNA o RELATERA e synonymer så e det klart att det blir svårt.."
Hahaha.. Lil Wayne och DJUP går inte ihop för det första. Eller, om du anser att snack om sitt knarkberoende och pengarsnack är djupt så visst. :)
"Köp du dina Eminem-plattor, döp ditt barn till Haile o blondera dig.. Vissa av oss vet redan vem vi e så vi behöver inte identifiera oss med musiken vi lyssnar på"
Naww.. Patetiskt med påhopp när argumenten inte räcker till. Har redan sagt att jag __INTE__ behöver relatera till (identifiera) mig med musiken jag lyssnar på. Så länge den är bra kvittar det för mig. Knappast så att Eminem är min favoritartist, men mycket bättre än Wayne är han iaf.
För att kontra med ett lika idiotisk påstående som dig: Köp brun utan sol, köp peruk med rastaflätor, tatuera hela din kropp och köp ett par grills om du nu gillar Wayne så mkt.. =D
Du har ju ingen substans bakom nånting du säger.. Det e dit jag vill komma.. Hur många Lil Wayne-album har du lyssnat på?? Exakt, därför så vet du INGET om djupet i hans shit..
T2dafuckin Vet du vad det roliga är? Jag körde med samma mynt som dig..
"Hos mig så e inte ett komplicerat rimschema, en miljon stavelse-rim o påhittade stories om frugan o barnet något som är synonymt med bra musik.." Frågan är ju då hur många låtar du lyssnat på om du tror alla hans låtar är så.. Men visst, säger inte att han inte gör såna låtar.
Men det roliga är att jag också var fördomsfull angående Lil Wayne och då blev det plötsligt annorlunda? Du är rolig du..
Har inte lyssnat igenom något helt album av Lil Wayne helt ärligt.. Men har väl sammanlagt hört 40-50 låtar med honom. Han är helt okej, har förmågan att göra bra låtar när han är som bäst, men fortfarande är varken han eller hans musik lika bra som Eminems i mina ögon. :D
Skillnaden e ju att du inte har LYSSNAT på Lil Wayne o därför inte direkt kan snacka om hans musik på nått annat sätt än Bra/dålig.. Jag har verkligen LYSSNAT på Eminem i många år(då menar jag inte sen Sing for the moment utan sen Da underground-shit he did with Scam) o hans stil e ju helt klart att vara en ordsmed, givetvis så har även Em lite låtar som e "på riktigt" men då e det oftast om hans dotter, fru, mamma eller annan närstående släkting.. Endast dottern kommer undan med nått positivt o han dissar till o med sin egen mamma offentligt i hela världen för att sälja.. Skitsamma.. Allt detta började med att jag sa att hans fame till stor del berodde på hans hudfärg o DET kommer jag aldrig ta tillbaka för det e sanningen.. Inte min eller din sanning utan SANNINGEN
Hehe förstod du inte vad jag skrev? Jag var bara lika ignorant som du är i mina påstående om Lil Wayne och jag vet själv att det inte stämmer.. Och helt ärligt, Eminem har minst 25+ BRA låtar som inte handlar om något av det du påstår. Sen har du givetvis rätt i att han blev så stor p.g.a hans hudfärg, men det var ju inte bara därför. Vidare kan man ju tänka på att det var minst 100 ggr svårare som vit att ens få ett bra skivkontrakt för 10 år sedan.. Avslutningsvis får jag väl säga att Wayne har bra låtar, han kan vara djup och han är en helt okej MC. Men fortfarande ska inte dessa 2 ens jämföras.. :D
Okej:D Problemet här e att folk läser det dom vill att man ska ha skrivit bara för att få lov att vara lite besserwisser.. Ingen har nånsin sagt att hans hudfärg är den enda anledningen till hans popularitet Dom ska inte jämföras, det e inte pga vem som e bäst eller inte utan pga att dom gör heelt olika musik(iaf dom gamla grejerna, nu tycker jag att Eminem försöker flyta som Wayne) Alltså, det har alltid vatt svårare att få deal som vit FÖRUTOM när Eminem fick det.. Hela USA (o världen) törstade efter en stor vit stjärna vid den tidpunkten o Eminem kom som ett brev på posten.. Hans skills talade för sig själv men du vet själv att han kom 2a i tävlingen där Dr Dre hittade honom.. Varför signade inte Dre Juice i så fall??? För att det va perfekt tillfälle att marknadsföra en stor vit rapartist
T2dafuckin Håller med om allt du skrev.. :D Hare bra.
Men först "det handlar inte om smak" sen handlar det om att man måste känna artisten? Vad handlar mer om personlig smak än vem man känner/inte känner?
T2dafuckin tror du verkligen att Eminem blev signad enbart för den tävlingen? Dre var grymt imponerad av The Slim Shady EP och den plattan hade en underground buzz. Hört hans wake-up show freestyles?
Som sagt.. Whoa-folk som bara letar igenom inläggen med lupp för att kunna skina lite...
Jag har hört en Lil Wayne låt som jag gillar. Det är Im me, någon som kan tipsa på låtar i samma klass. Jag har lite svårt för han, rösten kan bli en plåga men i Im me funkar den fint. Så tipsa!
Till Donkey Jag har hört allting, okej??? Du behöver inte undra, jag har alla skivor o har hört i princip allt.. Har jag sagt att det BARA va därför?? Han tog ju givetvis rapparen med mest potential att tjäna pengar på o det e ju just där hudfärgen kommer in..
WEEZY! HAHAHAHAHAH ÄLSKAR HANS RETARD SÖNDERKNARKADE SKRATT EFTER HAN SA DET DÄR OM EM:D
Eminem gillade förmodligen inte Weezys låt så han dissa väll den, palla ta upp de ändå om det är på skoj o shit så tror jag fortfarande han tog illa upp över det annars skulle han aldrig tagit upp det. Jag personligen gillar inte Wayne, för han har inge smart o säga i sina texter. Har inte hört nån bra låt från han ännu, och yes jag gillar all Hiphop/Rap, lr kanske inte hyphy o sånt shit. Jag tror även Eminem är mer känd över hela USA än vad weezy är. Eminem Active Since 1996: Slim Shady LP(1999): 5x Plat, 9x Plat Världen The Marshall MAthers LP(2000): 10x Plat (Diamant) The Eminem Show(2002): 9x Plat, 20x Plat Världen Encore(2004): 11x Plat Världen Wayne Active Since 1997: Lights Out(2000): Guld 500 Degreez(2002): 500 000+, 900 000+ Världen The Carter(2004): NA The Carter II(2005): Platinum
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
Att ens jämföra Wayne med Em är ju blaooooo, Wayne är ju en riktig "fjortis-rappare" som Em's senaste har blivit när han började mixxa med akon och shiat... Fattar inte ens att ni snackar om att Wayne snackar om "realshit" som att Em är född rik eller nått och haft en jävligt lätt uppväxt? Enda man hör i Wayne's låtar är ju bara massa sånt där skryt snack enligt mig iaf, av det jag hört.. Jag gillar inte han så, tankar inte hans musik men.. Ge mig en låt med ett vettigt budskap i hans låtar så... yea
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi
plötsligt så är budskapet i låten det viktigaste..? ni är väl medvetna om att stilen som gjorde eminem känd i stort sett var 90% skitsnack och ordbajseri?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
T2dafuckin du maste forsta en sak, hiphop kan brytas ner till westcoast sound, eastcoast, south etc. rapparna kan brytas ner till gangster rappare, battle emcees lr whatever, om du nu vill tanka sa. Eminem ar en lyricist enligt mig, en wordplay rappare som leker med metaforer och gillar att droppa punchlines, det ar hans stil. Lil' Wayne's texter ar som 99% av skitet du hor dagligen fran Mainstream artister. Eminem har fortfarande visat att han ar sjukt grym pa skriva texter da han gor en lat som heter Criminal och sen kom plotsligt en politisk lat som heter Mosh. Lil Wayne har samma teman konstant bara att han formulerar om allt.
I be around, just out of sight
sen om Lil Wayne nansin droppar en fet Storytelling som Stan t ex. sa kan du argumentera tillbaka, och storytelling enligt mig ar det svaraste du kan gora nar d galler texter.
I be around, just out of sight
BigIss.. Håller helt med dig va gäller Eminems stil o sa därför tidigare att dom inte borde jämföras men att avfärda allt Lil Wayne gjort som mainstream-bullshit e precis lika sant som att säga att Eminem bara ordbajsar.. Känns konstigt att en independant-rapartist som släpper 100 låtar om året bara har en topic.. Så e det ju inte.. Storytelling e INTE det svåraste att göra om du har egna stories att berätta.. Det e när man hittar på stories som det blir komplicerat.. Om du skriver texter så kanske du har en annan uppfattning, jag tycker att det svåraste e att skriva kärleks-låtar som inte blir corny.. Du borde lyssna på Miss my dawgs, där e Wayne jävligt het..
"Hos mig så e inte ett komplicerat rimschema, en miljon stavelse-rim som förknippas med bra musik" Det kan jag hålla med om, Dock gillar jag inte wayne.. Men jag lyssnar hellre på Cl smooth än Chino XL.
Jag har väl aldrig diggat lil wayne speciellt mkt men jag har hört för lite för att verkligen säga någonting... Eminems musik har jag heller aldrig riktigt fastnat för... Jag förstår ändå va TR menar, hur "skillad" en rappare än är så skulle jag inte tjacka killens skiva om jag inte diggade musiken, om han inte förmedlar nått man kan "känna". Det behöver dock inte vara nått speciellt man förmedlar, gör man en skön låt om att åka bil med en spliff i mungipan så kan det vara grymmare än nån som krystat ur sig enorma "rim-scheman"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
när blev d inte hiphop att skryta? ni som säger att lil wayne bara rappar om samma saker (som om em skulle ha nya topics på varje låt) har ungefär samma attityd som folk som säger att "hiphop d e ju bara bling bling o brudar"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Päron.. Tack så mycket för det inlägget.. Exakt va jag menar.. Precis som våra dumma föräldrar sa att "Dom du lyssnar på säger ju bara Fakk, Maddårrfackårr, niggårrs o bitches" Om man är öppen o lyssnar på va rappare har att säga så, hör o häpna, säger dom faktiskt något
Rich Boy Ft Lil Wayne, Nas & John Legend
"I could never win an Oscar 'cause I don't know how to act"
^^ uh jobbigt o vara wayne i den låten när Nas lägger det så fint, man hör att Wayne värkligen försöker medan Nas bara droppar sitt, vilken skillnad på skill. God Damn!!
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
Det värsta är att Lil Wayne ens vågar kalla sig "The best rapper alive" haha helt sjukt sorgligt
Asså era hjärndöda ankhuvuden, KOLLA PÅ INTERVJUN PÅ YOUTUBE SÅ SER NI ATT HAN SKRATTAR NÄR HAN SÄGER DET SISTA OM ATT EMINEM ÄR "RÄDD" ATT GÖRA EN LÅT MED HONOM. Herregud. Asså hjärndöda ankhuvud. JAG LÄSTE BARA NYHETEN, JAG SÅG INTE INTERVJUN. HUR SKULLE JAG DÅ VETA ATT HAN VAR IRONISK?
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
"okey, men han e jue inte större än Eminem för det, det e fan omöjligt." Till och med Gunde Svan håller med om det.
njut
mizz_meth:varför skulle han inte göra det? Att någon vågar peta på jay-z har gjort han så jävla mycket rikare än vad det hade gjort om han kallade sig mediokre. Jag tycker weezy kan vara bland dom bästa när han vill. Speciellt att han kan vara så mångfaciterad som INGEN annan rappare kan. Han vågar göra precis vad han vill. Att kalla weezy mainstream dynga i all ära men det finns ingen rappare som vågar byta flow och stil som han gör. Carter III ska ju tydligen ha westcoastbeats, några singlar sedan så tostade han. Nu säger jag inte att allt är bra absolut inte. Varför wanye toastar kan jag inte förstå alls men att han vågar mer än NÅGON annan rappare kan fan ingen ta ifrån han. voicedecoder som t-pain och cheer för i helvete. Anledningen till att han kan kalla sig den bästa rapparen är för att ingen vågar röra han. Jay-z gör låtar med han, Nas med 50 försöker säga något mot han men vågar inte släppa en låt varför? Kanye har erkännt han som den bästa rapparen just nu. Listan kan göras lång. weezy är het och sjukt duktig när han vill. Men i slut ändan handlar det om cash money
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."