Beef = Jävligt lame??
Satt och lyssnade lite på radio intervjuer bla den med Fat Joe när han utmanar 50 Cent och Papoose i en boxnings match, fan är det inte jävligt löjligt, väx upp... Jag menar hur gammla är dom jag förstår "riktigt" beef och den som sker på wax för att käna pengar, men liksom när man vill anrangera en boxnings match och liknande, det känns som förskole fasoner?!
yessir!
Tycker det är en utmärkt idé. Har man beef med folk (notera, beefs har inget med hiphop att göra, beefs kan man ha oavsett) så varför inte ta det på ett fair play sätt i ringen? Eller ska de hellre skjuta ihjäl varandra?
skulle va sjukt kul o kolla på det dock. förskolefasoner? nja asso boxningsmatch i ring.. det känns mer ol skool och äkta, ett bra sätt o göra upp om du frågar mig :) men ja, hela beef-fenomenet känns jävligt fånigt o onödigt.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
en säker boxningsmatch med domare känns jävligt löjligt för en gangsterrappare. förstår inte vad en boxningsmatch skulle bevisa egentligen, kan dom inte bara skjuta varandra som dom säger att dom ska göra?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Vad är det som är så fånigt med beef? Om jag sitter och proddar ett fett beat t.ex. för en skiva under månader och skickar det till en rappare som ber om att få lyssna på det, sen plötsligt kommer hans skiva ut med samma beat mer eller mindre som jag gjort med nån liten ändring, dsv att han snott hela konceptet. Skoja att han ska få stryk nästa gång man får syn på honom? Eller kanske lite mer vardagsnära, du har förfest, nästa dag saknar du 1000 spänn som det visar sig att din polare "lånat" utan att fråga för att paya spelskulder. Du behövde pengarna för att köpa en present till din käresta. Beefs kan hända lite var som helst, när som helst. Om det är två personer som avskyr varandra av någon anledning så varför inte göra upp det i en ordnad miljö med någorlunda säkerhet där man får utlopp för sina aggressioner, t.ex. en boxningsring?
Dispyter och konflikter är mänsklig natur. Inget fånigt eller konstigt att ha nåt otalt med någon. Det som är fånigt är när beef används för att få publicitet och fame. Och om man ska gå ännu djupare, så är det fåniga att musik börjar handla mindre och mindre om musik. Känns fett kindergarten typ: "Vem hejar du på? - Jag hejar på 50 Cent för han är pimp och jättestark!"
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Hehe ja Beef for Fame är ju rätt lame.. Men det hänger väl ihop rätt mkt med hiphop ändå tack vare battleelementet (inom dans, turntableism, rap) och hierarkin och statusen inom nämnda plus graffiti. En grogrund för många konflikter.
konflikter är det ända som utvecklar världen, även hiphop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GAIA P26 lol... d sista du sa lat som om man borde demonstrera
mot beef.
"BEEF FOR FAME/ THAT IS LAME!! BEEF FOR FAME/ THAT IS LAME!"
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Äh, har för mkt rim i skallen för mitt eget bästa, ^^
vem tar vem då? XD Tjockisen Fat Joe eller anabolasnubben 50 öre? :P
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Låter rätt så komiskt när man tänker själva tanken att två världskända rapstjärnor ska "göra upp i ringen". Men visst, kör på :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
"What´s beef? Beef is when a nigga like u can´t sleep, wake up with no appetite and u can´t eat better look both ways before u walk in the street, Nigga That´s Beef.." Jag e mer för kärlek.. Men jag tycker de där förklarar Riktig "beef" bra.. För alla vet vi att det vi ser var och varannan dag är en bunt rappare, som behöver "beef" innan de släpper album..För att dra på sig uppmärksamhet och på så sätt sälja. Enligt mig själv. Som jag ser det.. Är beef inte "en Smäll på käften" Riktig beef är riktigt Serious. Så pass seriöst..Att man inte går ut på Tv, data, internet för o snacka om det, för att nån kommer bli strimlad till just biff.. Ni förstår min poäng.. Sen vet jag inte om man borde kalla de för riktig o låtsasbeef heller hahaha ( Som jag själv gör alltså ) så ska ni klaga..gör de på mig.. yuupp Alla fall Fuck beef Bring some Real Beef!!!..Som Fläskfilé me strips beasås och en Heineken till.. Och ni vet vad som händer innan man äter.. " All the true Weedsmokers they gotta smoke before they eat " / Signerat Young Buck - Puff Puff Pass Tanka ner den när ni endå är igång..Fet Weedtrack.. Som ni märker har jag Fastnat..Så ni vet alla fall vad jag gjorde för någon halvtimme sen ..Och Tack o Lov hade jag tillagat extra mkt kycklingfilé tidigare på dagen Så I Feel Good Right Now .. Snälla Sprid Kärlek Stoppa Hatet och Sluta Snåla, Okej? Sluta Snåla med Varandra..! Skicka vidare "salladen" om ni har nåt..Daaamn ..Ni börjar påminna mig om en Gammal vän till mig som borde heta Snål i Efternamn.. damn boy..Stop Cheapin or Stop Eatin´ !! Men..inge hat..bara kärlek.. HOLLA!! OCh just de..en sista sak.. Lyssna noga nu..Till alla Rappare, Producenter eller whatever.. som e på uppgång..Nergång Vänstergång Högergång..Oavsett.. Man..Fortsätt o droppa..Fortsätt o floppa o Fortsätt o droppa tills shittet blir en Hit! såå du kan köpa MIG en jacobsklocka..feel me? haha ..O vänner..Om ni behöver Intro till era låtar..Outro , Metro, Setro eller vafan de kan heta..Säg bara till så droppar jag skitsnacket på din track så mår vi alla bra.. Right? Right...Peace in The Middle East!
sit back relax and just chiiill
Hangaround
2008-03-08 02:36
Alla fall Fuck beef Bring some Real Beef!!!..Som Fläskfilé me strips beasås och en Heineken till.. öhh..beef = griskött helt plötsligt?..haha
Beefs brukarde vara roligt för några år sen när det kom ut riktigt tighta battle-tracks. Men just nu personligen skiter jag i vem som har beef med vem för det intresserar mig inte längre. Tjaffsen startats oftast över bullshit reasons och bagateller och är mer fokuserat på publicity stunts ochför att höja album sales. Shits gettin old, det är inte roligt längre. Annat var det när de var riktigt hat mellan två MC's och riktiga battles skapade bra musik. My five cents...
Alla beef filmerna är ju i stort sett efterblivna
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
assså det e pr stunts bree.. fat joes skiva kommer ut på måndag..han har inga lyssnare nu när remy ma cuban link o dom där har gammla terror squad medlemar som dissar han..för att jiddra med papoose tror ja inte e smart papooose e den rapparen i världen som leker med ord bäst FUCK FAT HOE
M16 And Plumi We are only doing this for fun/ But if the sky is the limit were heding for the sun/ BACKLURA RECORDS -B-L-R-
money and fame, its all a game
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
50 skulle käka joe i ringen, o om han skulle ha en gun fight skulle 50 ha xtraliv:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha Def Jam Vendetta F'Real!
http://www.myspace.com/choysmusic
Beef är bra, håller gamet intressant.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Yun_DI P18 "
en säker boxningsmatch med domare känns jävligt löjligt för en gangsterrappare. förstår inte vad en boxningsmatch skulle bevisa egentligen, kan dom inte bara skjuta varandra som dom säger att dom ska göra?" Haha så jälva braa håller med dig.
beef är hiphop
SKU - SKU - SKULASON!