AZ mördar Nas på "Life's a bitch"?
Såg att många på t.ex youtube menade att AZ outshine:a Nas på låten Life's a bitch från skivan Illmatic. Vid närmare eftertanke måste jag fan hålla med. Nas är gudomlig på hela skivan inklusive denna låt och hans lyrics (+ wordplay, rimschema etc) är något av det sjukaste någonsin. MEN, lyssna på AZ:s del.. Helt ärligt måste han vers vara det sjukaste någonsin både flowmässigt, lyricmässigt och delivery. Var är eran syn på saken? :D
Hangaround
2008-02-21 14:42
tror många fastnar på AZ's vers så dom inte inser hur fett Nas lägger på den. tycker själv att båda verserna är övergrymma, kan inte riktigt säga vilken som är bäst.
Håller inte riktigt med om att AZ mördar Nas. Nas lägger det jävligt bra, kanske till och med bättre. Två otroligt bra verser dock.
your heart pump project kool-aid
Jag föredrar Nas.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Alltså lyricmässigt är nog Nas bättre. Men i övrigt så blir han överkörd. Även om han lägger det råtung.
Varför måste nån dö eller bli mördad?? Az, Nas o Nas farsa gör den låten så jävla bra tillsammans.. Varför skulle Nas bli mördad då?? Låten kommer direkt efter NY state of mind på skivan o redan där har Nas visat vem fan som e vad.. Tycker jag iaf
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Har alltid tyckt att deras verser är jämn bra men jag hör gång på gång att folk tycker att Az fuckade Nas vers. håller verkligen inte med
T2dafuckin det är ju bara som en kul grej liksom. Likaså om du har 2 av världens bästa fotbollspelare i en och samma match så kommer du ju jämföra vem som gjorde bäst ifrån sig.
Jo, men att säga att Nas blir mördad av AZ e ju som att säga att Del Piero e bättre än Zidane.. Eller att Inzaghi e bättre än Henry.. Ja, dom spelar på samma plan o Del Piero o Inzaghi vann matchen och VM men alla vet att Zizou o Titi e bättre.. Haha, fan va jag snöade in.. Det va du som började med fotbollen
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Del Piero e bättre än Zidane fan vet du?
T2dafuckin fan vad rörigt du skriver. :D Men iaf, poängen är ju att Nas egentligen är bättre än AZ men på just denna låt blev han överkörd. Det är ju just det man menar när man säger att någon mördar en annan på en låt.
Hur stor mening hade det varit om man sagt att folk "mördat" andra i låtar där man redan vet vem som är en bättre MC? Inte fan säger man "OHHHHH SHIT EMINEM MÖRDADE BIZARRE!" eftersom det redan är ganska uppenbart.
My 2 cents.
Nej, han blir inte "murdered on his own shit".
jagvillocksåhaenblog.com
Az flyter lite bättre än Nas men lyrics mässigt så tycker jag nas e bättre. Sjuka verser, men gillar inte beatet.
"Mördade" är lite för grovt ord. Men att han droppa en bättre vers kan jag köpa.
ja mörda är ju jävligt överdrivet sagt, tycker att båda gick hem från den sessionen med hedern i behåll, båda är ju fruktansvärt vassa på Life's A Bitch...
Keep CD alive
Som många sagt. Flow mässigt är AZ bättre. Tror dock att många fastnar för AZ på låten på grund av att han är all over hooken också. Men jävlar vilken energi killen har i låten. Aldrig hört han lägga något liknande. Missförstå mig inte Az har gjort en hel del annat bra men aldrig något i närheten.
grejen är att nas låter för laid back och bekväm i förhållande till az's vers, hur fan följer man den där typen av rå energi? nas vers är helt jävla fantastisk den också men az spelar i en annan division på den här låten...
Enda blytunga gästversen på tidernas bästa rapskiva iallafall! Flowet är ruggigt!
Men lika glad är jag för det!
Demento precis vad jag menar. :D
Alltså, saken är ju att Nas inte på något sätt gör dåligt i från sig. Men det blir ändå i slutändan att AZ kör över honom på denna låt.
Nas kör en helt ok ghetto-berättelse men kom igen, AZs rad är den helt överlägsna. Både i hur han levererar den och vad han de fakto säger. innehållet i AZs vers är på en annan nivåVisualizin the realism of life and actuality Fuck whos the baddest a persons status depends on salary
Kan tillägga att Nas fick Quoteable Of The Month i The Source för just sin vers på Lifes A Bitch.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Min teori är att AZs vers låter så grym för att den bryter av lite. Nas lyssnar man ju ändå genom hela albumet. Hade det varit ett AZ-album där den låten låg hade nog många sagt att Nas knäcker AZ. Bådas verser är ju jävligt bra. Jag måste dock säga att jag tycker att Nas flow passar det beatet något bättre. AZ flowar grymt på den låten, men den typen av flow och energi han kör där är mer lämpat för en bouncigare beat.
Ates xD Bra citat där..
.. För övrigt så tycker jag att AZ är bättre på den låten.. Men ska vi jämnföra AZ's "Doe or Die" & Nas "Illmatic" så vinner Nas.. Men AZ är kanske min favorit rappare någonsin.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
AZ är waaaay bättre på den låten punkt
TBH så låter Nas mkt bättre! För övrigt så är det här fjantrap, förstår inte hur man kan tycka det är bra :S
Hmmm, AZ har ju aldrig fått nått riktigt shine o verkar inte få det heller, howcome?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ihop dödarom iaf hela dagens kommersiella scen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker att Nas vers har så jävla mycket mer tyngd o djup o betydelse än va AZs har.. AZ är en flow/rim-mc, Nas berättar något.. Azs vers e ju SÅÅ JÄVLA FET men jag tycker ändå inte att ett bra flow o några snygga rim vinner mot ett bra innehåll.. AZ rappar om cash precis som 99% av alla dom som ni älskar att hata, okej han gör det snyggt men ändå..
T2dafuckin Du jämför på allvar AZs vers med dagens låtar som typ, money in the bank, make it rain osv. "fuck who's the baddest a persons status depends on salary, and my mentality is, money orientated, i'm destined to live the dream for all my peeps who never made it" mot"i got money in the bank, shorty what you drink" inte direkt samma sak.
your heart pump project kool-aid
Orkar inte läsa tråden men AZ mördar inte Nas i Life's a bitch däremot mördar han honom på Affirmative action.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
T2dafuckin kan du berätta på vilket sätt Nas INTE rappar om pengar i låten? :) Ska bli intressant. Som jag ser det handlar hans vers också om just pengar.
Aiyyo, wassup wassup let's keep it real son Count this money, yaknowhatI'msayin? Yea yea Aiyyo, put the Grant's over there in the safe yaknowhatI'msayin? Yea yea Cause we spendin these Jackson's The Washington's go to wifey, you know how that go I'm sayin, that's what this is all about right? Clothes, bankrolls, and hoes yaknowhatI'msayin? Yo then what man, what?? *echoes* Visualizin the realism of life and actuality Fuck who's the baddest a person's status depends on salary And my mentality is, money orientated I'm destined to live the dream for all my peeps who never made it cause yeah, we were beginners in the hood as five percenters But somethin must of got in us cause all of us turned to sinners Now some, restin in peace and some are sittin in San Quentin Others such as myself are tryin to carry on tradition Keepin the schwepervesence street ghetto essence inside us Cause it provides us with the proper insight to guide us Even though, we know somehow we all gotta go but as long as we leavin thievin we'll be leavin with some kind of dough so, and to that day we expire and turn to vapors me and my capers-ll be somewhere stackin plenty papers Keepin it real, packin steel, gettin high Cause life's a bitch and then you die Life's a bitch and then you die; that's why we get high Cause you never know when you're gonna go Life's a bitch and then you die; that's why we puff lye Cause you never know when you're gonna go Life's a bitch and then you die; that's why we get high Cause you never know when you're gonna go Life's a bitch and then you die; that's why we puff lye --> chorus #1 echoes at the end Cause you never know when you're gonna go Life's a bitch and then you die --> chorus #2 includes these lines, echoes at the end I woke up early on my born day, I'm twenty years of blessing The essence of adolescent leaves my body now I'm fresh in My physical frame is celebrated cause I made it One quarter through life some God-ly like thing created Got rhymes 365 days annual plus some Load up the mic and bust one, cuss while I puffs from my skull cause it's pain in my brain vein money maintain Don't go against the grain simple and plain When I was young at this I used to do my thing hard Robbin foreigners take they wallets they jewels and rip they green cards Dipped to the projects flashin my quick cash and got my first piece of ass smokin blunts with hash Now it's all about cash in abundance, niggaz I used to run with is rich or doin years in the hundreds I switched my motto -- instead of sayin fuck tomorrow That buck that bought a bottle could've struck the lotto Once I stood on the block, loose cracks produce stacks I cooked up and cut small pieces to get my loot back Time is Illmatic keep static like wool fabric Pack a four-matic that crack your whole cabbage
I be around, just out of sight
Ja, där e ju texterna för er att läsa.. Då måste ni fatta va jag menar annars förstår ni nog inte engelska så bra..
T2dafuckin "AZ rappar om cash precis som 99% av alla dom som ni älskar att hata, okej han gör det snyggt men ändå.."
Samma sak men Nas vers. Den handlar med om pengar, även om det är djupt. Så där har du ju ändå inte så mycket att hämta..
Du vill inte förstå va jag menar så jag måste ta det till att jag faktiskt köpte Illmatic när den kom o hookade AZs Sugar Hill singel pga b-sidan Rather Unique.. Du kanske tror att jag e en new-school-fjant som inte vet nånting men så e inte fallet.. Ni reagerar på samma sätt som jag gjorde när jag hörde låten för 15 år sen, det e förståeligt.. AZ gör det bra men om ni nu e så kåta på honom, varför inte gå album för album o låt för låt med Nas o kolla???
Dessutom..
Eftersom Nas vers oxå handlar om samma sak så e det ju exakt det jag menar.. Det går att göra det bättre än va AZ gör..
Poängen är ju att du menade att Nas vers var bättre p.g.a att AZ rappade om pengar. Och ja, alla låtar på Illmatic är ruskigt bra. Fortfarande blir han överkörd på denna låt. :D
Jag har ALDRIG sagt att det va därför Nas va bättre.. AZ rappar nästan uteslutande om cash på allt han gör, det gör inte Nas.. Och när Nas väl gör det, så gör han det med stil, inte rim o flow utan stil, klass osv..
jag har alltid tyckt att AZ har ett skönare flow på den låten än Nas, men marginalerna är inte stora :p gillar båda men , AZ la det lite bättre flow
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"
Nej AZ rappar inte alls om cash så ofta som du vill ha det till.. AZ is a true king of flow and lyricism.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
AZ snackar inte om cash ofta? Öppna dina jävla öron, den mannen lever fan för Armani suits och leather boots.
Oki!
vem fan "mördar" nas på en låt? möjligtvis outshinar honom men mörda...hallååå
Jag kan losa denna pagaende konflikt, med en enda
LANK
I be around, just out of sight
Armani suits och leather boots är kanske inte lika aktuellt för AZ idag som det var för 10 år sedan... Håller med T2da.. att Rather Unique är fantastisk, kommer ihåg när the source var en nice tidning och man kunde läsa 2:a versen från låten under hip hop quotable:
my verbals rip shit Brains give birth to thoughts in triplets fuck it I'm on some flip shit ready to let my clip spit, dramatical vocals release shells like automatics Do music's magical causing any battle to be tragical I got styles sick as hell, sicker than sickle cell anemia slaughter your circulatory like lukemia filled with larceny, who want parts of me? I'm vicious, mad malicious cause it's real on this road to riches I got this mastered, other rappers'll craft it weak and wicked camoflauged as killers how they speak and kick it peep this uniqueness nonbelievers I'm leaving speechless left to chokers and skunk smoke was coming through the speakers surgically nice with any verbal device trife, breathing life into mics my insight's beyond the twilight so die, fight, no surrender, no retreat techniques speak I'm rather unique Fruktat tung!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
Så som det låter på samplern för undeniable så låter det fortfarande väldigt aktuellt, men som sagt har inget emot AZ men att säga att han inte snackar ofta om cash är ju bara bs.
haha kul, jag hade på skivan --> låten när jag såg tråden :P Känner mej tvungen att skriva ngt. Tycker inte att az "outshine:ar" Nas direkt. Han har fetare lyrics och jag gillar Nas röst mer, az har väll bättre flow dock. Svårt att avgöra, men det är inte verkligen inte självklart att az är bättre...
Personligen tycker jag AZ outshinar Nas. OK, Nas vers har bättre struktur/djup kanske, men jag tycker att AZ's tempo och röstläge passar produktioen helt perfekt. För mig har hela beatet en känsla av nostalgi och reflektion, och AZ fångar detta temat perfekt med sitt flow och rader, tex. "I'm destined to live the dream for all my peeps who never made it" "But somethin must of got in us cause all of us turned to sinners" För mig handlar låten om tid och hur små vi alla är i universums onödlighet? nångon annan som känner så? Nas vers är tight oxo, men hans röstläge fångar inte det jag tycker låten handar om lika bra som AZ. Shit sicket snöigt inlägg, men som för så många andra har denna låten ett speciellt värde för mej, och jag rankar AZ vers som en av top 5 bästa verserna i hiphop ever.
Alltid word på Saxells inlägg:) Den som säger att AZ inte rappar om cash har kanske missat att hans första platta hette DOE or DIE:)
Tycker AZ gör det bättre, passar mer in i låten..
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi
BigIssue P23 , Anledningen till att den där bilden blev gjord var för att skaparen själv blivit
schmekt av nån över internet... Varför skulle det vara bättre att ta det mellan fyra ögon?
Keepin the schwepervesence street ghetto essence inside us Cause it provides us with the proper insight to guide us
NIggaz bleed