Udda instrument i beats
Necro har en morsing i Keep On Driving. Det var ju rätt nice. Säg ett par låtar som har udda instrument. Helst en balalajka.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
räknas dragspel?(madvillain - accordion<3)
jurassic 5 - swing set udda!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
udda instrument i BRA beats?
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
"BRA beats" är subjektivt så säg "DÅLIGA beats" också.
azKcr X18 är ju knappast några udda instrument i den. han ahr samplat massa gamla swing trummor + lite stepdans.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
nu när vi väl är inne på det... vad exakt är det för instrument i det BRAiga beatet till camp lo - black connection? elfiol?
om munspel räknas som udda så säger jag det.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
vet inte vilket instrument det är(asså vad det heter) men J-Live använder ju en sån där träsak man blåser i(säg inte flöjt--) i "The Best Part(låten)" Det räknas väl som udda? Skönt beat imo iaf
munspel i den cormega M.O.P låten som jag glömt titeln på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
let it go tror jag den heter...spprrrraakkaa
2pac feat obie trice - hennesy Mac Dre - Feeling myself
Producent
2008-02-18 11:59
beatet när embee samplar en pingismatch är fan en classic..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Munspel är väl rätt vanligt? Från Kool G Rap till Arrested Development and onwards...
Priyan Tror de samplat en loop med sax i och sen bara pitchat upp den skitmycket. Om vi tänker på samma beat...
"Once upon time" eller vad den heter med Slum Village och Pete Rock innehåller samples med bl a kalimba. Även Quasimoto's "Green power" gör det har jag för mig. Jäkligt skönt instrument men ändå ganska ovanligt i beats.
Harpa är väl ganska ovanligt ändå? Finns t ex i "Fakin jax" med I.N.I. och Pete Rolly.
whatever, jag tkr iaf att den e udda.
vafan, kan inte nån droppa nån som typ samplat en säckpipa eller en nyckelharpa eller nåt? det vore ju sjukt fett att höra! cLOUDDEAD har ju samplat en borrmaskin på sin självbetitlade platta, typ andra eller tredje spåret. det kan det ju inte vara många som gjort. jurrasic 5 har ju ett solo i videoversionen av "concrete schoolyard" med kazoo, det är ju inte heller vardagsmat. pete rocks beat på hans och method mans "half man half amazin" bygger på något stränginstrument, asiatiskt skulle jag tippa, som jag inte kan placera. låter som nån träigare variant av en harpa med mindre efterklang. det snyggaste dragspelet måste ju vara skitet på aesop rocks patta "float", "lunch with blockhead" eller vad det heter. sjukt irriterande att han inte rappar över det beatet! pingisbollgrejen har ju även antipop consortium och enruiqe iglesias gjort...
Jag är starkat i världen
Daedelus har et gammal bläckståleskrivare samplat i någon låt.
Daedelus har typ samplat allt hehhe
Producent
2008-02-19 01:40
celph titled gjorde en låt med windows logon ljudet.. men det är väl knappast ett instrument :P
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
pingisbollar och borrmaskiner är inte heller några instrument men av någon anledning har folk nämnt dom ändå. tokigt! en kazoo har ghostface i låten nutmeg också. fast det är så jävla fult att det inte borde finnas med nånstans. håller med att "lunch with blockhead"-dragspelet är sjukt grymt. borde göras nåt större av det.
pete rocks beat på hans och method mans "half man half amazin" bygger på något stränginstrument, asiatiskt skulle jag tippa, som jag inte kan placera. låter som nån träigare variant av en harpa med mindre efterklang. Det låter lite cp men det är faktiskt en vanlig gitarr, sån där gitarr (vet inte vad det kallas) som alla bossa nova gudar använde. Jag hörde originallåten på youtube häromveckan nämligen.
hör iofs inte till rätt forum...nen Looptroops pingis beat hör väl ändå till en av det mest unika
JKIBMM
Uhh - jaha, där ser man! a han kan trolla den där mannen. eller så är det väl bara så enkelt att han pitchat up det hela, hehe.
Jag är starkat i världen
"pingis beats" är inte speciellt unikt nej.
OCH PINGIS ÄR INGET INSTRUMENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
j o waldner skapar ljuv musik i mina öron!!! :(
jo, pingis är visst ett instrument.
nu blev jag ledsen. varför gör ni såhär mot mig?
precis, embee var inte först med att skapa beat utav pingisljud. så släpp hans nötter...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
kryptonite X22 Hehe, yes. Han har faktiskt varken pitchat crazy eller trollat hehe. Checka här:
http://www.youtube.com/watch?v=FYcXb23J60Q&feature=PlayList&p=7BAD121505C3A728&index=8
Gitarren låter fett diskant, skarp och onajs i soundet. Oskön gitarr han körde med där, Jay Peezy.
det jag tänkte på direkt var "southern hospital" med Luda proddat av neptunes, man fattar ju att det är synth, men jävligt shyssta ljud Och sen "light your ass on fire" samma där
Producent
2008-02-20 10:48
pingis!
L'Ecole Du Micro D'Argent med IAM. En massa skumma instrument..låter som typ didjeridoo bland annat. Fett beats som faen iaf.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Kan då pingisbollar räknas som ett slagverk? Rytmer går att göras!
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Kan då kaktusar räknas som ett slagverk? Rytmer går att göras!
Inte på samma nivå, då jag tror pingisrytmer uppskattas,
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Det finns ju en promoe låt med pingisrhytm tväärfet
ShittySocks X18 nej, kaktusrytmer uppskattas av många fler personer. jag har tagit del av resultat från en hemlig undersökning så jag vet.
Jag vet att dragspel har nämnts, men Roll Deep har med dragspel i "When I'm 'ere", jääävligt fett!
"Vi är inte utvecklingsstörda, vi är bara människor som störs av utvecklingen."