I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jeru the Damaja

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-02-14 01:55

Jeru the Damaja

Helt seriöst snubben är överfett! Hörde honom på Speak ya clout med gangstarr o ville höra mer så jag fixa fram hans debut album o hans andra album! två riktigt sköna plattor! Vad tycker ni om Jeru?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2008-02-14 03:36

Jeru tillhörde eliten i new york 1994 tillsammans med Biggie, Nas, Black Moon och Wu-Tang. Biggie hade stor respekt för Jeru vilket förändrades när Jeru dissade bad boy på One Day.
Personligen var jag helt galen i The Sun Rises In Da East men av någon anledning diggade jag inte Wrath Of The Math lika mycket.
Lyckades som 16-åring smita in på Gangstarr och fick se Jeru och Afu-Ra köra Mental Stamina på ett fullsatt Gino 1994, det är fortfarande en av mina starkaste konserupplevelser.
Min top 10 med Jeru är utan rangordning:

Come Clean
Return Of The Crooklyn Dodgers
D&D Allstars - 1,2 Pass It
You Cant Stop The Prophet
Gangstarr feat Jeru & Lil Dap - Im The Man & Speak YA Clout
Da Bichez
Me Not The Paper remix
Walking Large feat Jeru - When I Flow
D Original

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2008-02-14 09:59
Han var gud 93-96 men sen gick det utöver för han utan Premier, han är fortfarande en riktigt bra lyricist men produktionerna hindrar han från att nå full potential.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-14 10:07
grass:

Hade ingen aning om att han hade dissat Bad Boy. Bakgrund?
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2008-02-14 10:17
Han dissar dom på Wrath of the Math skivan, speciellt på låten "One Day", men subliminals emot dom dyker upp om och om igen igenom skivan, och emot Fugees & Blahzay Blahzay.
DJ

2008-02-14 10:27
En av mina top 10 MCs nånsin. Två första albumen är klassiker. Första såklart allra bäst, inte en dålig sekund på den LPn. 

Divine Design är lite underskattad också! 'Praise The Lord' är riktigt bra.

2008-02-14 14:54

Motherfuckers make me miss Hammer, for real..

2008-02-14 16:56
Hålller lungt med ! Inte mycket snack om killen nu för tiden doc.

ska lungt köpa hans två första nästa löning, thnx for the reminder
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2008-02-14 17:23
den bästa rapparen nånsin
South CentraL Cartel

2008-02-14 18:31
Hans senaste skiva är rätt schysst faktiskt
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.

2008-02-14 18:41

Jeru är en av mina Top 10 MC's och The Sun Rises In The East och Wrath of Math är två av mina favoritalbum, det förstnämnda är dock snäppet bättre. Även om beatsen blev sämre när han slutade samarbeta med Preemo så tycker jag att Heroz4Hire är ett bra album, Jeru sköter produktionen bra, Still Rising är också rätt bra med en del riktigt bra låtar :)

2008-02-15 12:47
Har sett Jeru live och dra mig baklänges - han var ÄNNU bättre live än på skiva!
Han har ett hänsynslöst flow.......

2008-02-15 18:32
Hörde han första gången på Gang Starr's Daily Operation...Im the man med Lil dap. Senn har han släppt en av dom bästa plattorna någonsin, debuten. Såg han och Group Home på Göta källare för några år sedan, det var en grym upplevelse. Jeru is tha fucking king!
U wanna war, Ill take U to war!

2008-02-15 22:03

DJ Honda + Jeru, jag hade aldrig hört den där innan iaf, fet skit
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-02-16 01:41
Min absoluta favorit! Bra texter och ett gött flow, allt som behövs i mina öron för att jag ska vara glad. The Sun Rises In The East är helt klart min favorit skiva, Wrath Of The Math är också nice, sedan dippade han lite under Heroz4Hire och Divine Design men Still Rising är go tycker jag, fast inte i klass med Premier produktionerna.

"Supa scientifical madness/My status is the baddest" - Jeru The Damaja
"Today's the tomorrow you should've feared yesterday"