Jeru the Damaja Helt seriöst snubben är överfett! Hörde honom på Speak ya clout med gangstarr o ville höra mer så jag fixa fram hans debut album o hans andra album! två riktigt sköna plattor! Vad tycker ni om Jeru?
Jeru tillhörde eliten i new york 1994 tillsammans med Biggie, Nas, Black Moon och Wu-Tang. Biggie hade stor respekt för Jeru vilket förändrades när Jeru dissade bad boy på One Day.Personligen var jag helt galen i The Sun Rises In Da East men av någon anledning diggade jag inte Wrath Of The Math lika mycket.Lyckades som 16-åring smita in på Gangstarr och fick se Jeru och Afu-Ra köra Mental Stamina på ett fullsatt Gino 1994, det är fortfarande en av mina starkaste konserupplevelser.Min top 10 med Jeru är utan rangordning:Come CleanReturn Of The Crooklyn DodgersD&D Allstars - 1,2 Pass ItYou Cant Stop The ProphetGangstarr feat Jeru & Lil Dap - Im The Man & Speak YA CloutDa BichezMe Not The Paper remixWalking Large feat Jeru - When I FlowD Original
Jeru är en av mina Top 10 MC's och The Sun Rises In The East och Wrath of Math är två av mina favoritalbum, det förstnämnda är dock snäppet bättre. Även om beatsen blev sämre när han slutade samarbeta med Preemo så tycker jag att Heroz4Hire är ett bra album, Jeru sköter produktionen bra, Still Rising är också rätt bra med en del riktigt bra låtar :)