I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[CD] Z-Ro - I'm Still Livin'

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-01-31 22:13

[CD] Z-Ro - I'm Still Livin'

Z-Ro släppte denna skiva via Rap-A-Lot den 7:e November 2006..ca 1 1/2 år har gått och den är fortfarande en guldklimp, Därför tänkte jag skriva om detta mästerverk!;)
Skivan öppnas med låten City Streets som har ett riktigt nice beat, Väldigt simpelt med en gitarr slinga som kommer då och då.. När man hör han säga: "Mc Donalds don't wanna hire me because my teeth shine" så vet man att Z-Ro är tillbaks. Skivan följs sedan av de två singlarna till skivan , Continue 2 Roll och T.H.U.G.. Jag var först skeptisk till dessa låtar,
Continue 2 Roll för att det är en "cover/sampling" av Spandau Ballet - True och T.H.U.G för att flowet låter konstigt på beatet. Dessa låtar har dock vuxit men är fortfarande de svagaste på skivan tillsammans med One Deep. Om man ska vara positiv så var Keep On nästa låt (efter City Streets) som jag blev mest nöjd över. På denna låt så öppnar han riktigt hårt med hårda lyrics till en mycket skön basgång med skön synth/gitarr. Hooken blir man också helt såld på.
På nionde spåret (Let The Truth Be Told) så gästar Lil Keke Da Don och han lägger en riktigt tung vers. Beatet är ett riktigt slow jams beat och Z-Ro's flow eller lyrics går inte av för hackor. De följande låtarna kan vara de bästa på skivan: Man Cry och No more Pain. I de här låtarna så går han riktigt in i sitt låtskrivande och visar vad han verkligen kan. Nåra rader som jag har snöat in på så väldigt är: "But I been looking for feel good's, 27 years and still searching//
If it ain't one thang, it's another
//I'm living on memories, when I use to get along with my brother" och "Too many haters, trying to take a player off his game
Not trying to be ballerific, I'm just trying to have some thangs
They're just like crabs in a bucket, these people pull me down
If I didn't have so many obstacles, think where I could be now
On MTV or BET, or in some magazine"

Sista låten på skivan jag skriver om är Love Ain't Live.. Denna låten har ett fruktansvärt bra beat och jag vet inte varför men det känns som om han höjer sig själv en nivå med både flow och delivery. Denna låt måste vara med på Z-Ro's top 10 låtar helt klart!

Andra honorable mentions på skivan är: Battle Field, What's Going On och M16(Hade vart mycket bättre om inte Trae eller P.O.P hade vart med på låten)...

Jag ger skivan 10/10, 100% u name it;) bästa skivan 2006 och kanske min absoluta favorit skiva av Z-Ro. 1 Love
//Ter-G

Vila I Frid Tony Snow