Immortal technique...nigger ?
e det bara jag som tycker det är lite smått fel att killen kallar sig harlem nigger... okej, afro-peruvian, men han ser mest hispanic ut ju.... eller har jag fel
House is hiphop on fast forward ..
we're all niggers, det är som det är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
om du har lyssnat på hiphop mer än ytligt de senaste 10 åren borde du hunnit märka vid det här laget att det är rätt accepterat för puerto ricaner och diverse andra latinos att kalla sig nigga...big pun, fat joe osv.
haha fat joe e ju vit som vanilj
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
ja, men så länge de rappar får de göra det.... när J-Lo säger det är det skandal....
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
hahaha ni e roliga ni grabbar
// GurkaN Producer!.. SoundEye Productions. www.TheG.info.se Over and out, peace!
latinos får säga nigga men svarta får inte säga spic..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker även att irländare ska få säga nigga eftersom de på 1800-talet sågs som "vita negrer".
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Ates: Haha, "Skriv till Metro". Classic.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Latinos är lika drabbade som svarta, därför tar inte svarta illa upp när dom säger nigga.
your heart pump project kool-aid
Ice-T är inte så himla mörk på O.G. omslaget direkt!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
det är insidan som räknas
hahaha fan va fula svar... men aait, antar att latinos som rappar nowadays kan kalla sig nigger... varfor man nu vill kalla sig det....
de får säga så eftersom deras förfäder kom till latinamerica som slavar. http://en.wikipedia.org/wiki/Afro-Peruvian
Unrealistic P29 :Jag tycker även att irländare ska få säga nigga eftersom de på 1800-talet sågs som "vita negrer".
spännande hur menar du då
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
cojones X1 ja den förklaringen skulle man ju kunna köpa om det inte vore för det faktum att latinos från ett gäng andra länder förutom peru också kallar sig nigga och kommer undan med det. puerto ricaner främst. jag tror snarare att det har att göra med att många fattiga kvarter där det bor många svarta så bor det även latinos...
Det roligaste var en kommentar på en Paul Wall video på youtube: "He is black, just white skin"
Nigger är ett själsord för slavar så det är ju okej för latinamerikaner då
Producent
2008-01-28 23:00
they call black dudes niggas and white dudes are the once they call wiggas// as an arab yes they call us sand-niggas//...what im tryin to say is we all damn-niggaz//
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
the ones
HAHAHAHAHA nä för fan ta bort tråden hahaha
// GurkaN Producer!.. SoundEye Productions. www.TheG.info.se Over and out, peace!
Alla får väl säga va dom vill??
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
haha jepp, men jag skrattar röven av mig av alla dessa kommentarer haha. sjuke.
underbar tråd.
illmaticly ill (www.tonkonst.net)
Producent
2008-01-29 21:01
håller med...underbar trååd....människan som starta tråden måste ju varit riiiiktigt rastlös eller vill bara lååta smart
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Salladin P20 hahah nee jag har bara lyssnat po hans musik po vag till jobbet , och alltid stort mig po den linen , im a harlem nigga.... fan heller att du e ....
Rasbiologi när den är som bäst...
HE'S A NEGRO!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
T2dafuckin P61 jasså? det har jag inte märkt. vore kul att se hur många vita rappare i USA som skulle kunna använda ordet nigga i en låt utan att få en riktig shitstorm på sig...tyvärr så finns det oskrivna regler om vem som får säga vad...
Som ni kanske redan visste,
'Nigga'
och
'Nigger'
är inte samma betydelse.
Wiki:
In practice, its use and meaning are heavily dependent on context. Presently, the word nigga is used more liberally among younger members of all races and ethnicities in the United States , although its use by persons not of African descent is still widely viewed as unacceptable and hostile, even when used without intentional prejudice . In addition to African Americans , Asian Americans , Native Americans , Latin Americans and European Americans have adopted the term as part of their vernacular.
There is conflicting popular opinion on whether there is any meaningful difference between nigga and nigger as a spoken term. Many people consider the terms to be equally pejorative , and the use of nigga both in and outside African American communities remains controversial. H. Lewis Smith, author of Bury that Sucka: A Scandalous Affair with the N-word , believes that "replacing the 'er' with an 'a' changes nothing other than the pronunciation" and the African American Registry notes, "Brother (Brotha) and Sister (Sistah or Sista) are terms of endearment. Nigger was and still is a word of disrespect." The National Association for the Advancement of Colored People , a civil rights group, condemns use of both nigga and nigger .
Some African-Americans express considerable offense when referred to as a nigga by Caucasian people, but not if they are called the same by other African-Americans, or by some other minority, as a term of endearment. In this case, the term may be seen either as a symbol of brotherhood , similar to the usage of the words dude and bro and its use outside a defined social group an unwelcome cultural appropriation . Critics have derided this as a double standard .
orka.
behram P20 HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
vaniljnigger. fy fan så bra.
http://www.myspace.com/localexpressions
demento.. Ingen aning om oskrivna regler men jag kallar folk för precis det jag vill o tycker är lämpligt i situationen o tycker även att alla andra borde göra detsamma.. Ibland kanske det e nigga, ibland mannen, ibland hora o ibland till o med vid deras födelsenamn osv osv.. Skitsamma, onödig tråd
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
som scarface en gång sa, aggins, lr har ni nwa titeln bakvänd zaggin
latinos använder ofta uttrycket brown power b.la
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se