I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ritual of Battle eller The Torture Papers?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-01-04 16:12

Ritual of Battle eller The Torture Papers?

Vilket album är bäst? Tycker A.O.T.P. gjorde perfekt jobb på båda två. Nämn gärna låtarna ni gillar mest i skivorna :)

Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO
Konsertbesökare

2008-01-04 17:41
The Torture Papers of course. För att Apathy lyser starkt med sin frånvaro på Ritual of battle, ville höra mer av Reef. Men Ritual of battle är definitivt en bra skiva.

På The torture papers gillar jag nästan varenda låt till max, svårt att bara nämna några.

På Ritual of battle måste jag nog säga Gun Ballad, Dump the clip och Don't cry.

Vad tycker du själv Yamo?

2008-01-04 18:24
Båda är ärligt talat helt värdelösa, men om jag måste välja så tar jag isf The Torture Papers.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 18:48
Tycker båda var skitbra. Lite synd att Apathy inte medverkade på andra skivan. Torture Papers diggades rakt av. Varenda jävla låt. Favoriterna på Ritual of Battle är nog Black Christmas, Time to Rock, Seven och Murda Murda.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO
Konsertbesökare

2008-01-04 19:33
Då tycker vi ungefär lika då Yamo, bortsett från låtvalen på ROB.

2008-01-04 21:15
Torture Papers var riktigt bra medans Ritual of battle var en besvikelse. Gillade inte att Demoz var med på nästan varje låt på rob och ingen Apathy alls.
You are what you eat, that shit's fact,<br>That's why I never eat pussy and just stick with Big Mac's.

2008-01-05 19:32
tycker inte att någon av dom e nån superskiva, men ja säger torture papers. håller med dirty-red. demoz kan va okej i måttliga mängder men när man hör hans fucking stämma i alla låtar blir man less på de.

2008-01-05 20:31

båda va hårda som fan! celph e ju brutal på seven och time to rock!

On a average night im likely to stab a fag with a knife/
That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/
-Saigon

2008-01-05 21:15
Ritual of battle är tokfet.

2008-01-06 04:51
Jag giller Torture Papers mer, orkar inte riktigt med vinnies "BLAP BLAP BLAP" på varenda låt på Ritual of Battle.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-01-06 06:17
Båda är ärligt talat helt värdelösa, men om jag måste välja så tar jag isf The Torture Papers.

co-sign.

2008-01-06 06:56
Tja, att kalla de plattorna värdelösa är ett rätt bra tecken på en oerhörd ignorans.

2008-01-06 12:20
En oerhörd ignorans? Vad är det som är så himla impoerande med dom? Det är bara battle raps rakt igenom, dom enda som håller någolunda klass är Apathy, Chief Kamachi, Reef The Lost Cauze och Esoteric.

Resten spittar bara punch lines och recyclar samma concept i varje låt.

Ska dock inte sjunka till din nivå och kalla det ignorans att du faktiskt tycker skivorna är bra.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-06 12:35

Eftersom alla hypar Ritual Of Battle kollade jag upp den och märkte att det var en av de sämre skivor jag hört i år. Inte dålig men totalt intetsägande -> "Ja, vi rappar argt på hårda beats" men mer finns det inte att ta på.

Visst har dock Premo proddat ett spår, det lät iaf väldigt mkt Prem!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-01-06 12:45
Premier hade ingenting med skivan att göra och det är jag glad för, han kommer dock ha ett spår på Ill Bills nya skiva som kommer i år.

2008-01-06 12:57
för att vara lite off-topic. när kommer ill bills hour of reprisal?
sen måste jag ju säga att torture papers är bäst av de två trots att båda är hyfsat trista.
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-01-06 12:59
"Early 2008" är allt som blivit sagt, gissar väl på April-Maj

2008-01-06 13:04
aiit schysst.
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-01-06 14:43
rappa argt på hårda beats är the shiiiit
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2008-01-06 15:37
Isåfall har Stoupe verkligen gått in för att låta Premo på "Strike Back" och på samma gång lyckats bra!

PZ

2008-01-06 15:42
Har Premo proddat Strike Back? Är lite efter här..
AMICI DI NESSUNO

2008-01-06 15:43
Nej, jag frågade om det var han men så var inte fallet. Men jag tyckte bara att det lät väldigt mycket Premier!

PZ

2008-01-06 15:50
Här är production creditsen;

http://www.discogs.com/release/1091420

2008-01-06 16:23
Det är ignorant att kalla skivorna för "Värdelösa", det är en distinkt skillnad på att inte tycka om något och att kalla det värdelöst.

Jag gillar inte tupac man inte fan går jag runt och kallar honom "Helt jävla värdelös" för det.

2008-01-06 16:43
Jämför du 2pac med Army of the Pharaohs?

Army of the Pharaohs är bara battle raps, corny punchlines och stereotyp underground beats, det equals värdelöst för mig PERSONLIGEN,

Det är en sak att inte gilla 2pac men att ha respekten att inte kalla han värdelös för att man har vett nog att förstå vad han gjort för kulturen och för folk överlag, men AOTP har knappast nått den statusen för mig.

Jag tycker skivorna är värdelösa, och jag tvingar inte på min åsikt på någon annan.

2008-01-10 14:44
jag håller med att skivorna är dock lite sämre än vad man har hört från grabbarna förut, saknar oxå apathy, och den där demoz är ju helt rutten...det e ju typ celph som håller rob vid liv enligt mej...men men alla har ju olika samaker!

jag måste hålla med kramer om att man inte kan jämföra 2pac o aotp det e helt olika saker! men men hiphop är ju hiphop och det e alltid roligt och slänga ett öra på när nån av grabbarna ur aotp släpepr nått!

2008-01-10 16:18
men lyssna på 2pac o hållkäft då.

Poet

2008-01-10 17:50
haha så jävla dumma... snubben jämförde inte aotp's musik med 2pac's musik.. läs vad han skrev... ta en 5a mindre i veckan grappar
"life's a garden, dig it."