I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dream Team!!! Tänk om det var möjligt..

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-01-03 16:18

Dream Team!!! Tänk om det var möjligt..

Tänk om hela Nas nya skiva skulle vara producerad av Dj Premier...

Eller tänk om Murs nya skiva skulle vara helt producerad av Just Blaze...

Eller tänk om Gang Starr skulle slås ihop igen..?

Eller tänk om 9th Wonder och Madlib skulle göra ett album...

Eller tänk om Immortal Technique och Dr Dre skulle göra en platta ihop?

Eller föreställ dig att Timbaland skulle göra en MC-platta med beats endast producerade
av ?stlove...

Eller tänk om det fanns en möjlighet att gräva fram osläppt material och någon gjorde ett album med 2 Pac och Notorious Big rappandes tillsammans, helt producerat av J Dilla...?

Har du ett "Dream Team" du önskade skulle gå i uppfyllelse..?

Catapults Ent.

2008-01-03 16:19
eller om bara Poor righteous teachers gjorde sin grejj igen, då skulle vi inte behöva nått mer
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-01-03 17:11
Ny BIG L platta!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-01-03 17:13

J Dilla, 9th Wonder, Mos Def, Talib Kweli, Method Man och Sean Price bildar en supergroup och droppar minst 5 plattor

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-03 17:31

Hahahaha jo det vore ju något word på sp17!

Det var det gulligaste jag hört på länge..  ;)

Catapults Ent.

2008-01-03 17:44
"Eller tänk om 9th Wonder och Madlib skulle göra ett album..."

"Eller föreställ dig att Timbaland skulle göra en MC-platta med beats endast producerade 
av ?stlove..."

Fruktansvärda marddrömmar det där..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-03 17:51
tänk om pharoah släpptes fri, blev frisk i huvudet igen och street military släppte en ny platta

2008-01-03 17:52
etna

snälla lilla pojke/flicka, din smak är lika liten som ditt sinne för fantasi.

Exemplen som du kan se i rubriken är till för att folk ska förstå tanken med tråden.
Tyvärr är det inte mina önskningar, men jag hoppas du hittar någon du kan klanka ner på en vacker dag ;)

Nej skämt åsido, jag håller med om att det vore en mardröm att höra timbaland rappa över ?stlove hahaha, men då kan jag lika gärna hoppas att Common skulle börja droppa mixtapes med Adam F...  ;)
Catapults Ent.

2008-01-03 17:56
ett jigga å nasty album

Skivsamlare

2008-01-03 18:04
Big L, Lupe Fiasco och Jigga bildar grupp tillsammans med RZA som proddare.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2008-01-03 18:07

En platta med Sean Price, O.C, Supastition, Buckshot, Mos Def, Kenn Starr, Louis Logic... och släng in Vinne Paz också. Proddat av Marco Polo, 9th Wonder & Premier

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-03 19:11
en skiva med Buckshot och Prodigy proddad av Alchemist & RZA

2008-01-03 19:15
Svårt att veta om du var seriös Spell när det var så mycket annat som verkade seriöst i inlägget, men det var skönt att höra att du inte menade det då :)

Jag skulle gärna höra ett album med Raekwon, Ghostface, Nas och Prodigy (a la 94-97) med enbart RZA och Havoc som producenter.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-03 19:17

släng ihop ett gäng Queensbridge-grabbar på en skiva helt producerad av Godfather Don!

2008-01-03 19:27
En AZ/Nas platta hade inte suttit fel. Eller varför inte en Beanie Sigel/Scarface platta?

2008-01-03 19:34
supastition och premier lät jävligt intressant, man vet ju att både price och supa låter bra till 9th och marco (supa) men premier vore väl den största kontrasten..

word på den!
Catapults Ent.
Graffare

2008-01-03 19:53
Special Teamz & eMC collabo, lite Shuggy Diamonds också.. Pete Rock och Preemo bakom spakarna.. Raekwon..

Yeah!

2008-01-03 19:53

En Black Rob platta med endast Clark Kent beats.

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-01-03 21:47
Tänk om Big vaknade till liv, hoppade på en Jay platta med Nas.
 yessir!

2008-01-03 22:11
Nas,Mos Def & Talib Kweli prod Hi-tek & Pete Rock

Motivering: Mos def är en av dom absolut bästa när han inte håller på med de där han gjort dom senaste 2 platterna, visst ganksa hyffsade album men dom tidigare grejjerna och vissa andra låtar på senare tid är på helt annan nivå! Ger man honom ett bra beat (som hi-tek och Pete Rock garanterat levererar) så kommer han skina, Dessutom tror jag att om Talib är med blir låttexterna mer inriktade och koncentrerade på något bra! Nas kan ALL rap, han gör vad han vill och styr man ihop honom med dom här 2 så blir det nog riktigt grymt, inte så mycket gangsters och horer(det gör han också bra iofs) som det kan bli ibland utan ämnena blir feta!

En platta inhopp av Kanye som prod på en låt och Common, Joell Ortiz, Jay-z och Ludacriss får göra gästverser!
Men lika glad är jag för det!

2008-01-03 22:24

Big Pun +Premoo

2008-01-03 22:52
att Eminem hitta sin rhymebook från 1998 och blev bästa polare med Primo och Dre

2008-01-03 22:55
oj, glömde också ett Inspectah Deck album med RZA som producent från 1994-1995.

tänk............

2008-01-03 23:14
Tänk om Eminem och Royce kunde börja göra musik ihop igen och släppa den där Bad meets evil-plattan som det talades om för några år sedan. Tänk om en taggad Dj Premier fick producera stora delar av den skivan. Tänk om...

www.plaingold.com

2008-01-03 23:16
Tänk om Game och Ice Cube gjorde en platta som hette Game Cube. Som enbart bygger på samplade super mario melodier och sten hård gangster rap om att tugga svamp och röka purple!

2008-01-04 00:15
Fresh2Death P1
hahahaha

Tänk om Cube, Dre, Ren och Yella kickade tillsammans igen och släppte en platta som innehåller osläppta Eazy verser.
Shuu

2008-01-04 00:29
tänk om spiderman hade varit med batman.
vilken stad vi hade levt i.

har redan mitt dream team. THE A TEAM!!

2008-01-04 00:49
garyowens vet vad han snackar om, lite godfaher don, scaramanga osv, varför inte cormega, mmm.

2008-01-04 08:18
jag skulle även villja höra en Eminem skiva producerad av Just blaze, kanye och Dre. Det skulle va tjockt!

2008-01-04 08:39
en grupp med Tru-Life, Saigon, Lake, Pistol Pete, Uncle Murda, JOJO Capone
för dom suger allihopa mer eller mindre å verkar bara bry sig om gatukreds, skulle därför bli intressant

2008-01-04 09:27
En 12 spårig skiva med Saigon, Termanology och Papooose som till största de ärl producerad av Premier. Alchemist och Pete Rock hade fått producera 2 låtar var och gästinhopp hade Ghostface och Rakim fått stå för. Hade varit a dream come true

2008-01-04 12:19
Jag skulle vilja höra Termanology och Sean Price tillsammans flowa sönder på ett beat proddat av Premier.

2008-01-04 12:42

är jag den enda som vill höra Guru spotta på Premier-beats igen och att Gang Starr tar det tillbaka ytterligare en gång..?

Catapults Ent.

2008-01-04 12:50
Termanology, Sean Price, vad är det för nissar ni snackar om. Vi pratar ju för tusan om att ni får välja vilka ni vill!

PZ

2008-01-04 12:56
soulable P22

uppenbarligen så vet du inte vilka dom "nissarna" är då dom dödar allt i deras väg flowmässigt.

2008-01-04 13:03
finns redan ett, madvillain kallarom sig.

2008-01-04 15:29
Jo, för rappare måste ju enbart ha flow för att vara bra. Det finns endast ett kriterie och det är flow.

ÅZ

2008-01-04 15:48
soulable...

jag har försökt att hänga med på vad du/ni pratar om, men måste ha missat något.
Så.. vad snackar ni om egentligen?
Catapults Ent.

2008-01-04 16:11

Jag tycker man borde dra en runt med en van och kidnappa alla flowgudar. Börja i New York, dra in Pharoahe Monch, Prince Po, Percee P, dra en Phoenix Down på Big Pun, kidnappa han, fortsätta med Breezy Brewin, Busta Rhymes, F.T., ta ett break i Central Park, äta lite glass, därefter glida till Atlanta och hämta Andre 3000, fortsätta mot Kalifornien, plocka upp Pep Love, Aceyalone, Abstract Rude, Lateef och den andra duden, vad heter han?, Gift of Gab också om han lovar att inte rabbla för mycket, Planet Asia, dra tillbaka upp till New York, busta in i D & D Studios, säga åt snubben som skulle infiltrera Primos, Pete Rocks, Madlibs, Oh Nos och Kev Browns samplers och sno deras fetaste beats att hämta skivorna så att vi kan börja recca.

2008-01-04 17:35
Jag snackar om att flow är verkligen inte det enda som behövs för att vara en bra rappare...

PZ

2008-01-04 19:04
Kool G Rap/Sean Price skiva proddad av Premier, MoSS och Khrysis.. fyyfan!

2008-01-04 19:41
slim shady,vinne paz å ice cube skulle kunna göra en stenhård platta ihop

2008-01-04 19:45
Guru & Premier
Jeru & Premier
M.O.P. & Premier
Alla sköna & Premier

allt jag behöver

2008-01-04 19:45
^Inte för att förstöra din hype men den lineupen var fan riktigt svag. Ingen kemi mellan dom överhuvudtaget.

2008-01-04 20:19
Det skulle finnas en grupp med värsta oldschool rapparen typ KRS ONE ihop med en av nutidens  grymma rappare som typ T.I    Det skulle vara Grymt!!! 
The Greatest Story Never Told....

2008-01-04 20:23
Om Joell Ortiz Och Immortal Technique skulle göra en grupp och återuppväcka Big Punisher

2008-01-04 20:37
Skulle ta tillbaka hela Gang Starr foundation garanterat,

Skulle få Mike Dean att producera Twistas framtida album.

Och skulle skapa ett productions team bestående av N.O. Joe, Tone Capone & Mike Dean som skulle haft hand om alla Rap-A-Lot relaterade releaser.

2008-01-04 22:27
jag vill höra murs och slug över rjd2-beats.
yaknoooohuuumsayin?

2008-01-05 02:50
jiggy...

tror det finns ett gäng exempel redan :)

börja med Final Frontier Remixen.. där gästar Murs. (om du inte redan hört den dvs..)
Catapults Ent.

2008-01-05 03:30
Fresh2Death P1

HAHAHA det var lätt den bästa, shiiii vilken tung platta de blivit :)
Yo,i got a slight problem

2008-01-05 03:33
Om Poetic kom tillbaka från döden, slog sig ihop med Frukwan och återbildade Gravediggaz med RZA och Prince Paul bakom spakarna, och även rekryterade Shabazz The Disciple, Killah Priest och Warcloud/Robot Tank vad han nu kallar sig numera, så länge han kör Holocaust-stilen!
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader